Da smo mi Tuzlaci pametni da se povezujemo sa ovom cestom i sa VC kod Doboja, pa bog da nas…
Kupio novu Škodu, stalno se kvari: “Rekli su mi da ne znaju šta bi više mijenjali”

Škoda Octavia, kupljena u februaru 2021., 33-godišnjem Domagoju Šoštariću iz Zagreba bila je ostvarenje snova. Ovaj IT-evac bio je ponosan što si je nakon godina rada i truda mogao priuštiti novi, novcati auto kojim će moći ići na putovanja sa suprugom i kćerima.
Uz to, nova Škoda bila mu je od velike koristi jer se njome vozi svaki dan na posao u Veliku Goricu, pa mu je trebao automobil u koji se može pouzdati.
“Sve je bilo idealno prvih mjesec dana, a onda su se počeli pojavljivati prvi problemi”, priča nam Domagoj, sada već četiri godine nakon početka svojih muka. Trenutno je u fazi u kojoj je spreman ići i do Strasbourga, no tada je mislio da je dovoljan jedan odlazak u ovlašteni servis, a naročito jer je automobil bio pod garancijom.
15-ak servisa u četiri godine
“Auto nisam mogao ubaciti u prvu brzinu i senzori nisu radili kako su trebali”, kaže. Domagoj je u nekoliko navrata odlazio ponovno na servis u ovlaštene kuće, no sa svakim novim odlaskom počeli su se pojavljivati novi problemi.
“Infotainment se nije htio upaliti, pa bi se resetirao sam od sebe. Nekad nisam uopće mogao ući u automobil, otključati ga i zaključati keyless sustavom”, nabraja. Koliko puta je dosad bio na servisu, pitamo Domagoja.
“Petnaest odlazaka u četiri godine”, priča nam.
“Na početku je sve bilo više-manje normalno. Iako vidiš da neke stvari nemaju smisla, misliš si da su oni ti koji su stručni. I onda nakon druge, treće iteracije vidiš da ni oni ne znaju ništa”, nastavlja dalje Domagoj.
Na Domagojevu automobilu otad su mijenjali svašta, od getribe pa do punjenja akumulatora, no problem je i dalje ostao. U jednom trenutku, priča nam, u servisu su mu poručili da ne znaju što bi više mijenjali.
Angažirao vještaka, ali uzalud
“Pa ne možemo se tako razgovarati”, komentira Domagoj, koji je nakon toga angažirao i vještaka koji je odradio probnu vožnju njegovim automobilom. Nakon što je to učinio, komunikacija s auto kućom Porsche Inter Auto (PIA) je zahladila, govori nam, a cijela situacija ga je ponukala i da slučaj prijavi Državnom inspektoratu. Odgovor i dalje čeka.
“Vještak je pogledao sve i napisao što misli da bi potencijalno trebalo napraviti. No, vožnja je trajala desetak minuta, što nije bilo dovoljno da se pokažu svi kvarovi. Ja sam i prije u više navrata govorio da ponekad prođu dva tjedna i sve je u redu, a ponekad mi se to u četiri kilometra tri puta dogodi”, priča.
Index je imao nešto više sreće od tog vještaka, jer smo se i na svoje oči uvjerili da kvar uistinu postoji. Dok je Domagoj premještao svoju Škodu kako bismo uhvatili što bolji kut snimanja, auto je – zatrokirao.
“Frustriran sam i živčan. Praktično sam svaki dan u njemu, nije mi ugodno voziti djecu i suprugu. Sreća u nesreći je što već imam iskustva s tim”, priča nam.
Šta kaže zakon?
Vozači u Hrvatskoj u ovakvim se situacijama mogu pozvati na Zakon o obveznim odnosima te na Zakon o zaštiti potrošača, prema kojima svaki prodavatelj ima obvezu ukloniti kvarove na prodanoj robi koja je pod jamstvom. Kada se taj kvar ne može popraviti, kao u slučaju Domagojeve Škode, kupac ima pravo tražiti novi automobil ili raskinuti ugovor.
Međutim, da bi se to ostvarilo, njegova Škoda Octavia mora biti službeno proglašena neispravnom. U ovom slučaju to se još nije dogodilo.
“Čudno mi je što su u početku pokušavali popraviti problem, da bi nakon toga počeli kriviti mene. Potom su mi tvrdili da je vozilo ispravno, da bi mi na kraju ponudili otkup vozila”, kaže Domagoj. Bez obzira na cifru koju bi mu na kraju ponudili, Domagoj tvrdi da ona zasigurno neće biti dovoljna da bi mogao kupiti novi automobil sa sličnim specifikacijama.
“Možemo mi pričati o toj opciji, ali ja želim vidjeti koje je trenutno stanje mog automobila”, kaže.
Domagojev slučaj nije prvi
Najbolje rješenje ove situacije bila bi prodaja automobila, vjeruje pak sudski vještak za strojarstvo i promet kojeg smo kontaktirali na ovu temu, a koji je htio ostati anoniman. Kako nam govori, s auto centrima u Hrvatskoj teško je izaći na kraj, a podizanje tužbe vozača će koštati godina i živaca.
“Problem u ovom slučaju je što se kvar manifestira povremeno. Prilikom isporuke automobila nakon servisa sve je funkcioniralo normalno pa nije moglo biti utvrđeno da je automobil neispravan”, kaže.
Pitanje je i jesu li sve radnje poduzete kako bi se taj problem riješio, kaže nam sudski vještak, što sve skupa vodi do vrlo neugodne situacije.
“Rekao bih da je ovo jednostavno peh. Ponekad se događa da određeni primjerci automobila imaju grešku koja se povremeno javlja. Ako se u takvim situacijama ne odradi radikalan servis sa ozbiljnim izmjenama, greške se nastavljaju vraćati i ponavljati”, kaže nam pa priznaje i sam da ovo nije prvi takav slučaj na koji je naišao.
“Događa se, ima takvih situacija. U nekim državama kupci su u ovakvim situacijama zaštićeniji nego u Hrvatskoj”, tvrdi vještak.
Objavio sve na LinkedInu
Otprilike u trenutku kada je shvatio da je došao do zida, Domagoj je cijelu priču odlučio podijeliti na svom LinkedIn profilu. Na njegovo iznenađenje, objava je u potpunosti eksplodirala, a stotine ljudi javljalo se sa svojim sličnim ili identičnim pričama.
“To mi je bilo zadnje, jer više nisam znao što bih. Nije više imalo smisla ići na servis, a uskoro istječe i garancija”, kaže. “Iako automobili nisu imali iste kvarove, imali su istu proceduru kao i ja. Svima govore kako su automobili ispravni”, priča nam Domagoj.
Među komentarima bio je i onaj Porsche Inter Auta, koji se Domagoju ispričao i poručio kako “skroz razumiju” njegovu zabrinutost i frustraciju. “Ako vam bude trebala dodatna podrška s naše strane, samo se javite u inbox – stojimo vam na raspolaganju”, odgovorili su mu u komentaru.
“Samo hoću ispravan automobil”
Oko ove teme Index se obratio Porsche Inter Autu. Pitali smo ih i u kakvom je stanju vozilo, odnosno je li ispravno ili ne, a zanimalo nas je i kako planiraju doskočiti Domagojevu problemu kako bi on mogao dobiti ono što je htio od samoga početka. Odgovor zasad nismo dobili, a objavit ćemo ga kad i ako ga dobijemo.
(TIP/Izvor: Index.hr/Autorica: Paula Hađur/Foto Index)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.