U fokusu čelnih ljudi Živinica je privreda

Ovogodišnja manifestacija Dani dijaspore – Ljeto u Živinicama, koja se već pet godina održava u ovom gradiću, bazirat će se na promociji agroturističkih potencijala, domaćih proizvoda i radinosti, prirodnih resursa i značajnih povijesnih lokaliteta.

Uvezivanje

Manifestacija će trajati od 30. jula do 1. augusta, a prilika će biti iskorištena i za uvezivanje poduzetnika iz dijaspore i BiH s ciljem unaprjeđenja saradnje.

Na nedavno održanom Živinice MeetUpu prezentirana je Strategija komunikacije s iseljenicima, čime se Živinice pridružuju rijetkim gradovima koji pridaju važnost komunikaciji s iseljenicima

– Mi već pet godina održavamo Dane dijaspore i pokušavamo da na jedan institucionalan i drugačiji način pružimo ruku našoj dijaspori. Jedni smo od rijetkih koji imaju osnovano udruženje dijaspore sa sjedištem u Živinicama, imamo kancelariju za dijasporu, po čemu smo također jedinstveni u BiH. Kancelariju smo otvorili ne samo radi registra dijaspore nego i radi konstantnog kontakta sa ljudima iz dijaspore da unaprijedimo tu saradnju. Zahvaljujući ovoj manifestaciji, mi već imamo dvije kompanije otvorene u Živinicama. Jednu je otvorio čovjek iz naše susjedne općine nakon što je posjetio Dane dijaspore. Izrazio je želju da otvori fabriku za proizvodnju vatrogasnih vozila i od tada imamo uspješnu saradnju, kazao nam je gradonačelnik Živinica Samir Kamenjaković.

Kako su najavili organizatori, prvog dana manifestacije biće održana promocija agroturizma, predstavljanje rukotvorina Živiničana i upoznavanje s kulinarskim specijalitetima brojnih evropskih i svjetskih zemalja. Prvog dana u poslijepodnevnim satima posjetitelji će moći besplatno kušati specijalitete raznih kuhinja, a ovaj zanimljiv događaj potaknuo je predstavnike brojnih ambasada, koje djeluju u Bosni i Hercegovini, da sudjeluju u ovom događaju.

– Imali smo jako puno podrške i kroz mentorstvo naših ljudi iz dijaspore kad su u pitanju privreda, kultura, poduzetništvo i turizam. Kad je u pitanju promocija turizma, mi smo sa Vladom Italije imali potpisan sporazum od 1,4 miliona eura, koji je u potpunosti realizovan i koji smo usmjerili na promociju agro i cikloturizma. Dosad smo ovo radili zimi, ali sad radimo u ljetnom periodu, kada ćemo moći održati i bazar i na drugačiji način spojiti dijasporu sa Živinicama. Mislimo da je to važno za cijeli Kanton, da se otvori prema dijaspori, dodao je Kamenjaković.

Očekuje se dolazak brojnih delegacija ambasada u Bosni i Hercegovini, koji će prisustvovati prezentaciji gastroponuda svjetske kuhinje

Grad Živinice jedan je od privredno najbrže rastućih lokalnih zajednica, a sve zahvaljujući gotovo isključivom okretanju privrednom razvoju i stvaranju boljeg privrednog ambijenta. Sve ovo je svakako opredijelilo i jedan od vodećih njemačkih lanaca trgovina Lidl da dođe u Živinice i izvidi lokacije za izgradnju mogućeg marketa.

Dolazak Lidla

– Naš fokus su privreda i privredni razvoj cijele BiH. Ali mi kao lokalne zajednice moramo tu nastupiti zajedno, moramo osnažiti sve lokalne zajednice i napraviti urnek u jednom dijelu, ako se pokaže uspješnim, prenijeti ga na druge ako ima interesa. Predstavnici Lidla jesu bili tu, ispituju tržište, obišli smo nekoliko destinacija i dobili pozitivno mišljenje na dvije ili tri i bit će nam čast da jedna ovakva kompanija dođe u Živinice, kazao je Kamenjaković.

Drugi dan Dana dijaspore bit će sportskog karaktera, kada će se održati i atletska i biciklistička, a sve pod pokroviteljstvom Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH. Treći dan je ostavljen za ljubitelji sevdaha i folklora.

(TIP/Izvor: Oslobođenje/Autor: Miren Aljić)