Europsko tržište automobila se (pre)sporo oporavlja

Iako je prodaja u ožujku skočila za 63% u odnosu na prošli ožujak, rezultati su i dalje daleko od onih ostvarivanih prije pandemije.

Izuzmemo li kriznu prošlu godinu, u Europi je prošlog mjeseca prodaja najniža još od ožujka 2013. godine te 22% niža no 2019. Pritom su dizelaši dosegli povijesno niski udio od samo 24%.

Prema podacima pristiglim s 26 tržišta u Europi je prodaja u ožujku skočila s prošlogodišnjih 842.094 na 1.374.313 primjeraka, podaci su Jato Dynamics. Da to i dalje nije razlog za slavlje potvrđuje podatak kako je kvartalna prodaja tek 1% veća no u istom razdoblju lani, odnosno najniža još od 1986. godine.

“Europsko tržište je daleko od pred-pandemijskih rezultata, a vlade moraju poduzeti akcije kojima će povećati prodaju i vratiti povjerenje kupaca”, jasan je Felipe Munoz, globalni analitičar pri JATO Dynamics.

Šta se traži?

Pozitivan rezultat bilježe samo dvije grupe vozila, SUV-ovi i električno pogonjeni modeli. U ožujku su tako električna vozila dosegla rekordni udio od 16%. Podsjetimo, prošlog ožujka je taj udio bio 9.7%, a 2019. godine tek 3.4%.

Udio SUV-ova je još porastao. U ožujku 2019. godine je bio 37%, prošle godine 40%, a ovog ožujka čak 45%. Najveći porast popularnosti bilježe u Švedskoj, Norveškoj i nama susjednima Sloveniji i Mađarskoj.

Najprodavaniji Golf

Golf je opet vratio titulu najprodavanijeg modela na europskom tržištu, i to uz sve veći udio hibridnih izvedbi. Prodaja je iznosila 26.265 primjeraka, odnosno tek 836 primjeraka više od drugoplasiranog Peugeota 208, a koji je kvartalni pobjednik.

Opel Corsa je na trećem mjestu, ispred Clija i Pola, a četvrto mjesto dohvatio je Tesla Model 3, ujedno i uvjerljivo najprodavaniji električni model.

Spomenimo i novitete. Netom lansirani Citroen C4 dogurao je do 5671 registracija, a Opel Mokka do 5560 primjeraka. Neznatno manju prodaju imali su električni VW ID.3 i ID.4.

(TIP/Izvor: Index.hr/Foto: JATO Dynamics, Volkswagen)