Aerodromi traže ukidanje putničke naknade: “I druge zemlje je imaju…”
Nakon što je Rayanair, prije nekoliko mjeseci, kao razlog otkazivanja letova iz Tuzle, naveo putničke naknade od tri KM koje se uplaćuju Direkciji za civilno zrakoplovstvo BiH, jer dovode u pitanje rentabilnost poslovanja avioprijevoznika, aerodromi u BiH zajednički pokreću inicijativu za ukidanje ove naknade. Uz navedeno, dodatno ukidanje Wizz Airove baze i većine letova na Međunarodnom aerodromu Tuzla dovodi u pitanje njegov daljnji rad.
Aerodromi Tuzla, Mostar i Banja Luka uputit će zahtjev Direkciji za civilno vazduhoplovstvo kojim će tražiti da se van snage stavi odluka o naplaćivanju putničke naknade od tri KM po putniku i 40 KM po toni prevezenog prtljaga.
“Ryanair je od 1.6. ove godine prestao da saobraća i praktično imamo dva mjeseca i 30.000 putnika koje nismo bili u prilici da opslužimo i da lete sa aerodroma Tuzla. Kada je riječ o toj naknadi od tri KM, aviokompanije kada suspenduju letove tada nema zarade za Direkciju. Samo putnici izgube priliku da lete, a i aerodromi da posluju u kapacitetu u kojem bi eventualno mogli poslovati”, rekao je Dževad Halilčević, direktor JP Međunarodni aerodrom Tuzla.
Iz Direkcije su spremnni na razgovore, ali ukidanje naknade za njih nije opcija.
“I druge zemlje kako u region tako i u EU imaju ovu naknadu koja služi za adekvatno ispunjavanje nadležnosti civilnih vazduhoplovnih vlasti u tim državama, za razvoj i unapređenje civilnog vazduhoplovstva kroz angažovanje kvalifikovanog i iskusnog vazduhoplovnog stručnog kadra i specijalističko i tehničko osposobljavanje, ali i za unaprjeđenje bezbjednosti letenja u generalnoj avijaciji i podizanja nivoa bezbjednosti na međunarodnim aerodromima u BiH”, objasnio je Aleksandar Lalović, stručni saradnik za odnose s javnošću Direkcije za civilno vazduhoplovstvo BHDC-a
Zanimljivo bi bilo da i druga tijela na državnom nivou uzimaju procenat od karte putnika na sličan način: Granična policija BiH za svakodnevne KDZ preglede ili pasošku kontrolu ili carina za pregled prtljaga. Da li se ipak može i bez ove naknade i može li se umanjiti? Iz Direkcije među rješenjima navode i subvencije lokalnih vlasti.
Aerodrom u Tuzli, ali i turistička zajednica najmnogoljudnijeg kantona, u velikom su problemu i zbog ukidanja Wizz Airove baze i većine letova. Iz Wizz Aira su kao obrazloženje naveli da letove ukidaju zbog promjenjivog ekonomskog okruženja, kao i operativnih izazova uzrokovanih vremenskim prilikama u regiji.
Iz aerodroma Tuzla tvrde da je Wiz Air naveo da aerodrom ništa nije mogao učiniti da se njihova poslovna odluka promijeni, te da intenzivno traže alternativne avioprijevoznike. Da li će se naći rješenja za nekada najperspektivniji ali i druge aerodrome u BiH koji traže ukidanje naknade i da li će im u tome pomoći država ostaje da se vidi. Inicijativa tri aerodroma prema zadnjim informacijama bit će predata za nekoliko dana.
(TIP/Izvor: N1/Foto: Ilustracija)
Svima nama su problem državni sluzbenici koji žive na budžetu, nista ili skoro ništa ne rade, koriste svaku priliku da…