Evo koji se auti kvare najmanje, a koji najviše?!

Njemački autoklub ADAC objavio je novu statistiku kvarova koja donosi najprecizniji pregled pouzdanosti automobila do sada. U bazi podataka za prošlu godinu evidentirano je više od 3,6 milijuna intervencija, a prvi put je jasno vidljivo koliko su električni automobili zapravo pouzdani u usporedbi s klasičnim vozilima na benzin i dizel.

Električni auti se rjeđe kvare

Broj kvarova električnih vozila porastao je za čak 46 posto – što ne znači da se kvare više, već da ih je sve više na cestama. Taj rast omogućio je ADAC-u da konačno izvuče konkretnije zaključke: električni automobili kvare se znatno rjeđe od benzinaca i dizelaša iste starosti.

Kod modela starih između dvije i četiri godine, kvarovi su dva i pol puta češći kod vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Točnije, benzinci i dizelaši bilježe 9,4 kvara na svakih 1000 vozila, dok je kod električnih ta brojka samo 3,8.

Toyota iznenađujuće loša, Mini i Tesla prednjače

Analiza obuhvaća 159 modelskih serija i donosi jasnu sliku koji su automobili najpouzdaniji, a koji najproblematičniji. I dok su se neki modeli Toyote godinama smatrali uzorom pouzdanosti, sada su među onima s najviše prijavljenih kvarova. Najlošije je prošla Toyota C-HR iz 2020., s čak 63,1 kvarom na 1000 vozila. Problema imaju i Yaris, RAV4 te Yaris Cross – najčešće zbog neispravnih startnih baterija. Toyota je već reagirala i počela ugrađivati jače baterije.

S druge strane, među benzincima i dizelašima starima dvije godine, najbolji rezultat imaju Mini (0,3) i Audi A4 (0,4). Među električnim vozilima na vrhu je Tesla Model 3 s iznimno niskom stopom kvarova (0,5). Ukupno je dvanaest modela imalo indeks manji od 1.

Akumulator i dalje glavni krivac za kvarove

No nije sve idealno ni kod struje – Hyundai IONIQ 5 pokazao se kao najosjetljiviji električni model, s 22,4 prijavljena kvara na 1000 vozila. Uzrok je poznat: kvarovi na integriranoj jedinici za punjenje (ICCU) već su doveli do opoziva koji je potvrdila i Savezna uprava za motorni promet.

Kao i prethodnih godina, najčešći razlog za poziv u pomoć je – neispravan startni akumulator. On je odgovoran za čak 44,9% svih kvarova u 2024. godini. Kod električnih automobila taj udio je još veći – 50,5%, dok je kod klasičnih vozila 44,6%.

Pogledajte tablice s ADAC-ovim podacima po kategorijama automobila.

Mikro gradski automobili (greške na 1000 vozila)

Model20232022202120202019201820172016
Dacia Spring2,9
Fiat 5003,35,65,36,316,921,119,023,6
Fiat Panda4,14,913,315,317,416,5
Hyundai i107,45,512,924,425,623,617,718,6
Kia Picanto10,27,86,718,015,912,716,724,4
Opel ADAM8,49,211,724,121,0
Opel KARL7,814,213,715,620,4
Renault Twingo3,05,411,713,313,116,418,020,7
SEAT Mii4,39,815,115,522,5
Škoda Citigo5,49,011,313,319,7
Suzuki Ignis2,31,92,26,28,1
Toyota Aygo1,94,65,55,57,110,710,212,0
VW up!1,82,75,16,18,111,415,319,9
smart forfour4,920,823,730,324,727,5
smart fortwo5,74,912,919,522,629,123,121,0

Mali gradski automobili (greške na 1000 vozila)

Model20232022202120202019201820172016
Audi A11,43,83,74,34,43,45,16,0
BMW i30,80,80,2
DS3, Citroen C3/DS 35,56,410,412,118,223,7
Dacia Sandero5,16,34,64,86,810,114,814,1
Ford B-MAX16,017,117,7
Ford EcoSport6,04,913,911,810,717,619,7
Ford Fiesta (Courier)7,59,910,28,09,518,115,520,4
Ford Puma4,013,118,8
Ford Tourneo/Transit Courier9,321,915,5
Hyundai Kona3,58,711,79,312,2
Hyundai i2011,716,99,48,314,417,818,921,1
Hyundai ix2012,515,712,619,221,1
MINI MINI0,30,91,52,79,019,720,011,6
Mazda 26,34,96,45,97,46,6
Mazda CX-36,57,87,67,59,1
Mitsubishi Space Star2,43,54,86,68,610,016,425,9
Nissan Micra8,815,914,715,213,918,4
Opel Corsa2,63,95,39,010,614,318,120,2
Opel Crossland3,46,310,77,69,09,5
Opel Meriva30,634,726,2
Opel Mokka2,54,125,622,120,418,120,4
Peugeot 20083,54,26,87,28,615,117,713,4
Peugeot 2081,83,36,15,38,011,619,420,4
Renault Clio/Captur4,78,516,912,713,517,422,726,0
Renault Zoe1,84,16,55,34,0
SEAT Arona2,52,53,43,64,4
SEAT Ibiza2,53,52,94,94,78,813,216,8
Skoda Fabia2,53,54,57,76,56,49,212,8
Skoda Kamiq2,02,13,0
Skoda Yeti5,49,714,0
Suzuki Swift0,83,17,29,513,312,0
Suzuki Vitara2,85,44,25,14,64,36,2
Toyota Yaris29,248,227,311,014,121,323,422,8
VW Polo1,83,13,44,36,38,912,114,9
VW T-Cross3,03,22,64,7

Kompakti (greške na 1000 vozila)

Model20232022202120202019201820172016
Audi A32,95,64,64,27,47,49,211,5
Audi Q21,22,13,94,37,35,4
Audi Q31,53,74,54,89,65,37,010,0
BMW 10,71,43,55,33,84,46,37,7
BMW 21,32,02,45,18,010,213,813,8
BMW X11,11,42,54,111,714,916,114,2
BMW X21,01,73,85,19,9
CUPRA Formentor2,02,9
CUPRA Leon1,2
Citroen Berlingo, Fiat Doblò, Peugeot Partner/Rifter4,57,211,214,814,213,718,519,5
Dacia Dokker1,17,09,47,912,17,5
Dacia Duster2,75,68,19,616,114,121,822,9
Dacia Logan5,46,412,718,118,723,1
Fiat Tipo6,29,319,923,421,0
Ford C-MAX11,316,818,023,225,0
Ford Focus10,68,212,515,318,818,422,925,2
Ford Kuga10,735,929,715,922,519,923,123,6
Ford Tourneo/Transit Connect7,15,98,410,021,015,520,223,5
Hyundai Tucson5,97,95,95,37,411,115,618,2
Hyundai i303,45,29,913,716,516,314,516,8
KIA Ceed/XCeed3,75,66,25,58,515,519,015,4
Kia Sportage7,58,011,27,19,714,621,819,7
Mazda 330,834,47,06,713,712,3
Mazda CX-52,44,74,17,18,810,314,315,1
Mercedes-Benz A1,92,13,27,411,914,715,313,9
Mercedes-Benz B1,62,64,15,110,314,713,612,8
Mercedes-Benz CLA1,92,24,110,414,520,118,319,3
Mercedes-Benz Citan10,621,117,621,525,327,021,9
Mercedes-Benz GLA1,51,33,95,89,417,318,010,7
Mitsubishi ASX1,33,24,55,58,08,8
Mitsubishi Eclipse Cross1,32,14,87,18,3
Nissan Qashqai5,810,424,130,719,717,422,724,9
Opel Astra6,29,912,610,111,811,614,322,2
Opel Combo3,96,79,716,0
Opel Grandland3,95,010,211,420,8
Opel Zafira14,016,821,424,430,2
Peugeot 30082,46,010,915,120,923,2
Peugeot 30813,317,727,425,325,6
Renault Kadjar13,315,613,720,328,3
Renault Kangoo/Rapid5,37,713,512,318,220,625,026,8
Renault Mégane1,89,49,114,722,830,135,028,1
Renault Scénic36,529,227,329,1
SEAT Ateca2,53,63,16,27,76,612,6
SEAT Leon2,36,36,74,77,18,07,810,0
Škoda Karoq3,23,63,75,77,7
Škoda Rapid5,05,35,48,015,1
Škoda Scala1,94,44,26,1
Toyota Auris16,817,418,319,3
Toyota C-HR16,441,663,146,835,529,2
Toyota Corolla10,410,915,020,0
VW Beetle10,58,46,211,8
VW Golf2,65,44,55,26,67,69,810,5
VW ID.30,71,42,2
VW Caddy5,15,35,36,08,28,49,816,4
VW T-Roc1,51,92,62,84,7
VW Tiguan3,15,55,88,511,010,511,011,4
VW Touran3,44,16,510,111,010,813,720,3
Volvo XC403,02,53,05,4

Srednja klasa (greške na 1000 vozila)

Model20232022202120202019201820172016
Audi A40,41,32,63,74,34,97,07,6
Audi A51,52,13,93,86,97,06,911,1
Audi Q50,82,03,25,44,37,78,513,8
BMW 31,21,63,25,35,46,06,49,1
BMW 41,42,95,96,87,77,17,5
BMW X31,31,43,22,84,84,43,84,2
Ford Mondeo23,210,715,223,627,028,1
Ford S-MAX10,139,137,847,8
Hyundai IONIQ 522,418,3
Mercedes-Benz C3,73,12,54,18,19,18,211,4
Mercedes-Benz GLB1,42,24,6
Mercedes-Benz GLC1,51,01,92,86,88,47,1
Mitsubishi Outlander6,98,35,514,114,317,3
Opel Insignia17,221,019,525,331,037,140,933,8
SEAT Alhambra10,511,517,918,122,825,2
SEAT Tarraco2,45,27,09,4
Škoda Enyaq1,42,4
Škoda Kodiaq6,09,07,610,513,914,3
Škoda Octavia4,611,49,88,99,19,310,810,4
Tesla Model 30,51,02,94,4
Tesla Model Y0,9
Toyota RAV418,425,145,238,735,638,827,2
VW Passat2,03,86,99,511,210,010,611,5
VW Sharan9,721,619,222,925,9
Volvo XC602,93,03,03,49,813,216,214,0

Viša klasa (greške na 1000 vozila)

Model20232022202120202019201820172016
Audi A61,63,16,89,69,86,58,010,1
BMW 50,51,63,74,16,86,68,710,3
BMW X50,51,42,74,86,75,99,614,1
Ford Ranger3,615,715,711,412,310,716,7
Ford Tourneo/Transit Custom6,24,97,912,119,69,316,418,6
Mercedes-Benz E-Klasse1,62,74,96,99,911,118,019,5
Mercedes-Benz GLE1,63,05,97,89,211,113,0
Mercedes-Benz Viano/Vito/V-Klasse4,05,27,911,49,411,512,216,9
Peugeot Expert/Traveller, Opel Vivaro/Zafira Life, Fiat Scudo6,310,115,420,321,422,620,817,8
Renault Trafic7,511,614,916,413,216,322,225,0
Skoda Superb4,76,59,614,814,812,011,713,9
VW Arteon2,65,1
VW Transporter7,17,28,59,49,714,215,918,8
VW Touareg3,13,27,011,112,918,2

 (TIP/Izvor: Index.hr/Foto:  Škoda, screenshot)