Čavalić: “Zaključane cijene” nisu dale rezultat ni prije, to je kataloška akcija

Ekonomski stručnjak, federalni zastupnik Admir Čavalić, predsjednik Odbora za ekonomsku i finansijsku politiku u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine, naglašava kako se trgovinski lanci ne trebaju uvoditi u Federalno ministarstvo trgovine kako bi se pravile kataloške akcije, da je to pogrešno, a zbog čega ispaštaju građani, piše Faktor.

Iza kataloške akcije stoji Ministarstvo 

– Ranije su se kataloške akcije i katalozi sedmični dogovarali u okviru marketing odjela trgovinskih lanaca. Sada se oni dogovaraju i o njima se pregovora u okviru Vladinih institucija. To je prolem! Mislim da to nije dobro i to narušava tržišno-ekonomsku bilo kakvu praksu koja je sasvim očekivana i predvidljiva u ostatku svijeta.

Kataloške akcije treba da prave veliki trgovinski lanci i da ih nude na sedmičnoj bazi. Akcija “zaključavanja cijena” je jedna velika kataloška akcija iza koje stoji Federalno ministarstvo trgovine. Nije dobro da Ministarstvo vodi kataloške akcije – upozorava Čavalić.

Naglašava da to treba da rade marketi koji su na tržištu i oni treba međusobno da se takmiče.

– Iza toga ne smije biti Ministarstvo trgovine, a naročito ne smije to predstavljati kao ekonomsku politiku. Dakle, ekonomska politika ne podrazumijeva kataloške akcije. Takve akcije su dio

marketinga, marketinškog odlučivanja i vežu se za privatne velike trgovačke lance. Ovdje smo potpuno okrenuli igrače, zamijenili smo uloge u smislu da je Ministarstvo trgovine preuzelo na sebe da pravi neke kataloške akcije. Građani su vidjeli i prošle godine da ta akcija ne daje rezultate – govori Čavalić.

Osvrnuo se na Nacrt zakona o kontroli cijena koji je u parlamentarnoj proceduri.

Zakon koji se veže za rat, prirodne nesreće 

Imamo Ncrt o kontroli cijena. To je još jedno predstavljanje da se nešto radi, a taj zakon s razlogom nije mijenjan posljednjih 30 godina zato što je to ratni zakon. I taj zakon se veže za rat, za neke prirodne nepogode, vanredna stanja i slično. I uglavnom bi se trebao koristiti u tim slučajevima. U javnosti se to nekako predstavlja kao da je to odgovor na ovaj bojkot trgovina, događanja na tržištu, a ustvari riječ je o zakonu koji se koristi u vanrednim situacijama. U suštini se i ne koristi, ne daje rezultate. Pokušali su ga iskoristiti prije dvije godine, ali nije dalo očekivane rezultate – govori Čavalić.

Upitali smo šta je rješenje kako građani više ne bi svjedočili promjeni cijena proizvoda u trgovinama na dnevnoj bazi.

– Za početak rješenje je ne uvoditi velike trgovinske lance u Ministarstvo kako bi se pravile kataloške akcije, kako bi se pisali zakoni tipa Zakona o unutrašnjoj trgovini, član 18. ili kako bi se pravili nekakvi savjeti. Čak i kod Nacrta zakona o kontroli cijena navodi se kako se pravi neki savjet gdje će biti predstavnici velikih trgovinskih lanaca.

Možda je to suština problema, uzroka problema, da se čuva monopolističko ponašanje u sektoru trgovine Federacije BiH, vjerovatno i BiH. Ključno pitanje je zašto nema konkurencije? Kada imamo visoke cijene to je efekat činjenice da nema konkurencije na tržištu ili da postoje neke barijere za ulazak na tržište ili možda da nadležno Ministarstvo i Vlada favoriziraju neke tržišne igrače nauštrb konkurencije. Ako vidim skup proizvod u trgovini nije pitanje zašto je skup, već zašto neko drugi ne ponudi jeftiniji proizvod i gdje je taj drugi – kazao je Čavalić.

(TIP/Foto: Fena/Arhiva)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.