Radovima od e-otpada Edina Seleksović upozorava na ugroženu budućnost
Kampanja “Čista umjetnost” koja spaja umjetnost i nove tehnologije, ima za cilj podizanje svijesti o važnosti recikliranja i ponovne upotrebe elektronskog otpada.
Učesnica ove kampanje je i umjetnica Edina Selesković koja kaže da stvarajući nove radove razmišlja kako može koristiti e-otpad za stvaranje.
– Upravo dizajniram instalacije koje mogu prenijeti snažne poruke o tehnologiji, potrošnji i zaštiti okoliša, koristeći različite elektronske komponente da bi stvorila vizualno provokativan umjetnički rad. Taj proces otvara i promišljanja o prikupljanju, povezivanju i pozicioniranju takvih predmeta, njihovim korisnicima i onima kojima će nove instalacije pružiti drugačije iskustvo – navodi Selesković .
Ona ističe da je za nju ovo vrijeme tehnološkog napretka uzbudljivo.
– Moj atelje više nije u četiri zida, nego u virtuelnoj stvarnosti bez ograničenja fizičkog materijala. Ja sada mogu doživjeti moje radove i prije nego što krenu u proizvodnju. A proširena stvarnost mi daje nove komunikacijske alate, rušeći barijere između umjetnika i publike – kaže Edina Selesković.
Dodaje da je elektronski otpad proizvod našeg vremena koji može postati vrijedan resurs za kreativno izražavanje, istovremeno doprinoseći rješavanju ekoloških problema.
Upravo zato kompanija Nestlé u Bosni i Hercegovini već četvrtu godinu zaredom realizuje edukativno-ekološku kampanju “Čista umjetnost” kojom želi podići svijest o važnosti recikliranja i ponovne upotrebe otpadnog materijala.
Selesković ističe da kako se tehnologije mijenjaju i postaju ‘pametnije’ tako se i mi moramo mijenjati i postati ‘pametniji’.
Po njenim riječima, kada bi samo shvatili koju količinu otpada proizvodi svako od nas, shvatili bi koliki je naš uticaj na našu sredinu.
-Nažalost, na to ‘gušenje svijeta’ gledamo kao na problem nekih novih generacija u dalekoj i nezamislivoj budućnosti. A zapravo, trebamo preuzeti odgovornost i shvatiti da će život naše djece biti prožet problemima koje im mi ostavljamo. Moramo priznati da ne postoji rješenje koje ne involvira svakog od nas, svaki dan. Edukacija svih generacija je neizbježna. Da bi educirali nove generacije, moramo se i sami educirati- zaključuje Edina Selesković.
(TIP/Izvor: Fena)
Nek firma ELIN Motoren GmbH iz Austrije isplati ljudima otpremnine, poplaca porezne i duge dazbine, zabraniti joj zaposljavanje novih radnika,…