Novi direktor, nova predviđanja: Evo kada bi Koridor Vc kroz FBiH mogao biti završen
Svaki novi kilometar autoputa je bitan, nema mjesta za čekanje, vjerujem uz veću angažiranost da će se puno brže raditi, izjavio je za Oslobođenje Denis Lasić, v. d. direktora JP Autoceste Federacije BiH, koji je na ovu poziciju imenovan u utorak na sjednici federalne Vlade.
“Ovo nije nešto novo za mene. Ja sam, ono što se kaže, s obje noge tu. Znam trenutno stanje, znam da postoji prostor za mnogo jači angažman, za ubrzanje. S operativnom ekipom koju ću napraviti napast ćemo sve ključne točke, tipa na sjeveru, gdje je spojka preko RS-a prema Odžaku, na jugu Hercegovine završetak nekih dionica koje su dugo na čekanju”, kazao je Lasić.
RASTERETITI MAGISTRALNI PUT M-17
Pojasnio je da je bitno da se završe radovi što je moguće ranije prema sjeveru koridora, jer je tu velika frekvencija vozila, dolazi do svakodnevnog zagušenja i ima dosta nezgoda. Završetak izgradnje autoputa od Zenice preko Žepča do Doboja bi, istakao je Lasić, rasteretio sadašnji magistralni put M-17.
Podsjetimo, Vlada Federacije BiH dala je suglasnost Nadzornom odboru Autocesta FBiH za razrješenje dužnosti generalnog direktora ove tvrtke Elmedina Volodera (SDA), te prethodnu suglasnost NO za imenovanje dosadašnjeg ministra prometa i komunikacija FBiH Denisa Lasića (HDZBiH) za v. d. generalnog direktora JP Autoceste FBiH.
Trenutno je aktivno devet gradilišta sa gradnjom 60 kilometara na koridoru 5c. Predviđa se da sjeverni dio koridora bude završen do sredine 2026, da bi se moglo putovati autoputom A1 od Sarajeva do Save, a da se kompletna izgradnja koridora kroz Bosnu i Hercegovinu okonča do kraja 2028.
Tunel Zenica na poddionici Ponirak – Vraca sa svojih 3,36 kilometara je trenutno najduži iskopani tunel na autocesti koridora 5c u BiH. Zahvaljujući ovom tunelu, put između Zenice i Žepča biće kraći za 6,5 kilometara, a kada se urade još dvije poddionice, put će biti kraći za 17 kilometara.
Izgradnja poddionice Nemila – Vranduk, čija je ukupna dužina 5,67 km, počela je u februaru prošle godine. Izvođač radova je turska kompanija HGG Insaat Anonim Sirketi. Rok za izgradnju je dvije godine, a do sada je urađeno deset posto predviđenog.
Poddionica Vranduk – Ponirak je dužine 5,3 kilometra. Realizovano je gotovo 80 posto planiranog. Konzorcij na izgradnji ove poddionice čine Azvirt L. L. C. (Azerbejdžan) i Hering d. d. Široki Brijeg (BiH).
Međunarodni tender za izgradnju posljednje dionice autoceste na sjevernom dijelu koridora 5c objavljen je 12. aprila. Radi se o dionici Ozimice – Poprikuše dužine 12 kilometara. Procijenjena vrijednost radova iznosi 300 miliona eura.
NAJVEĆI INVESTICIJSKI UGOVOR
Početkom novembra prošle godine potpisan je ugovor za izgradnju dionice Putnikovo Brdo – Medakovo dužine 8,5 km. Trenutno se radi na više pozicija. Izvođač radova je Euro-Asfalt d. o. o. Sarajevo, a vrijednost ugovorenih radova iznosi 167,06 miliona eura sa PDV-om.
Početkom marta potpisan je ugovor za izgradnju dionice Ozimice – Medakovo ukupne dužine 21,3 kilometra. Trenutno se izvode pripremni radovi. Izvođač je turska firma Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A. S. Vrijednost ugovorenih radova iznosi 361.753.355 eura bez PDV-a i ovo je najveći investicijski ugovor potpisan u posljednjih 30 godina u BiH.
(TIP/Izvor: Oslobođenje /Foto: Akta.ba)
Ubistvo iz koristoljublja. Ubili ženu da joj uzmu pare i pokušali se izvući?! I za tako, hladnokrvno ubistvo 14 godina?…