U Beču pušten u pogon prvi kamion na vodonik za odnošenje otpada
U Beču je probno pušteno u pogon prvo vozilo za sakupljanje otpada na vodonik. Ovakvo vozilo se pokreće na električnu energiju proizvedenu sagorjevanjem vodonika, a o vodoniku se najčešće govori kao o gorivu budućnosti.
Teška komercijalna vozila s alternativnim pogonom predstavljaju poseban izazov, zbog čega je ova probna vožnja posebno važna za našu komunalnu službu za zbrinjavanje otpada – naglašava Jürgen Czernohorszky, član bečke gradske vlade zadužen za zaštitu klime te dodaje da će testnu upotrebu vozila pratiti i stručnjaci sa Tehnološkog univerziteta u Beču.
Novo vozilo bečke komunalne službe je u pogonu veoma tiho i bez emisija ispušnih plinova. Dvije vodonične gorivne ćelije, svaka po 30 KW, pune tokom vožnje bateriju kapaciteta od 85 kWh koja daje energiju za pogon dva elektromotora. I pogon i rad nadgradnje, odnosno sabijanje otpada i pražnjenje kontejnera su električni. Sa sopstvenom težinom od 17 tona vozilo ima zapreminu sakupljanja od 23 kubna metra. Domet kamiona za odvoz smeća na vodik je oko 160 kilometara.
U poređenju sa dva električna kamiona za smeće, može preći dvostruko veću razdaljinu za prikupljanje te se može vrlo brzo i napuniti gorivom. Nizak položaj sjedišta za vozača u niskopodnoj kabini omogućava dobar pogled direktno ispred vozila prilikom vožnje. Trenutno se vozilo na vodonik testira na Dunavskom ostrvu gdje ima mnogo pješaka i biciklista te bezbjednost prilikom odvoza smeća igra veliku ulogu.
Prema ciljevima zacrtanima u klimatskom planu Grada Beča gradski vozni park trebao bi u narednim godinama postati klimatski neutralan. Trenutno vozni park broji 3.100 vozila, 183 njih vozi na električni pogon, od toga 111 električnih automobila. Ostalo čine specijalna ili teretna vozila. U Beču su dva električna vozila za prikupljanje otpada već neko vrijeme u upotrebi.
Naučnici s Tehničkog univerziteta u Beču prate rad ovih vozila i prikupljaju informacije koje će koristiti za proširenje voznog parka. Dosadašnji rezultati dobiveni na temelju parametara i kriterija poput prijeđenih kilometara te broja pražnjenja spremnika više su nego zadovoljavajući, saopćio je Eurocomm-PR Sarajevo.
(TIP/Izvor: Fena/Foto: PID/Votava)
Ko je idiot koji sve to vodi nakaradno kome on podnosi financijski izvještaj. On je sebi vjerovatno obezbjedio platu.