Analitičari: Tužna slika kada je riječ o prodaji automobila u Europi

Ponuda automobila vjerojatno će ove godine biti veća. Povećat će se i rabat za automobile s benzinskim i dizelskim motorima. Električnim automobilima, međutim, prijeti pad potražnje.

Izgledi za njemačke proizvođače automobila na tržištu u 2023. nisu ružičasti. Direktor privatnog instituta Centre Automotive Research (CAR) u Duisburgu Ferdinand Dudenhöffer smatra da je “tužna slika” kada je riječ o prodaji automobila u Evropi.

Doduše, popisi narudžbi su još prilično dugi, ali prema Dudenhöfferovoj analizi višak kupnje novih automobila je samo zato što su lanci opskrbe nekada bili poremećeni te su nedostajali poluvodiči i drugi važni dijelovi, javlja Deutsche Welle, prenosi SEEbiz.

Usporedo s lockdownima tokom pandemije, razvila se posebna situacija – svi proizvođači proizveli su manje automobila nego što je prvobitno planirano, pa se smanjila ponuda širom svijeta. Ono što je proizvedeno prodano je s velikim maržama. Visoki popusti, koji su bili uobičajeni u industriji, više nisu postojali. Prema Dudenhöfferu, tome će doći kraj ove godine.

“Liste narudžbi će se skratiti, pa će kupci biti traženi. Inflacija i visoke cijene energenata, ali i recesija, usporit će kupnju novih automobila. Ova godina donosi oživljavanje rabata na kupnju automobila” – istaknuo je.

Dudenhöffer smatra da će Evropa biti gubitnik. Prognozira mali porast kupnje novih automobila u Njemačkoj, ali očekuje pad prodaje u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Italiji, kao i u Rusiji kao “poseban slučaj” tokom 2023. godine.

S druge strane, očekuje povećanje broja prodanih automobila u Aziji i Sjevernoj Americi. Naime, Kina i Sjedinjene Američke Države pokrenule su programe za oživljavanje gospodarstva koji bi mogli biti dobri i za automobilsku industriju.

Administracija američkog predsjednika Joea Bidena donijela je Zakon o smanjenju inflacije, koji predviđa državne izdatke od 430 milijardi dolara u razdoblju od deset godina. Između ostalog, američka vlada svakom kupcu električnog automobila obećava smanjenje poreza od 7.500 dolara, ako je automobil proizveden u SAD-u.

Slična pravila vrijede i za sve ostale grane, a ove mjere usmjerene su uglavnom na Kinu. No, Udruga njemačkih bankara procjenjuje da je zakon dovoljno nejasan da bi mogao isključiti i proizvođače automobila iz Njemačke, koji bi tada morali otvarati proizvodne pogone u SAD-u.

(TIP/Izvor: Fena)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.