Žuti automobili najbolje drže cijenu, a ove boje najviše ruše vrijednost auta

I boja automobila utječe na njegovu vrijednost.

Tako barem pokazuje analiza koju je provela kompanija iSeeCars. Radi se o studiji provedenoj na ogromnom uzorku od čak 650.000 automobila starih do tri godine koji su nedavno prodani.

Rezultati su vrlo zanimljivi. Industrijski prosjek pada vrijednosti je 14.5%. Pritom najmanje na vrijednosti gube žuti automobili, tek 4.5%. S druge strane, najviše su na vrijednosti izgubili smeđu automobili, čak 17.8%. U tržišnom prosjeku su sve najpopularnije boje, bijela i srebrna.

Karl Brauer, analitičar iSeeCarsa, ima objašnjenje za ove rezultate. “Žuta je među najmanje popularnim bojama automobila s najmanjim udjelom vozila i obično je vezana za sportske automobile, koji ionako dobro drže svoju vrijednost. Za njih su ljudi spremni uvijek platiti više.” Drugu po redu boju, narančastu, također veže uz sportske automobile, prenosi Index.hr.

Kad su pak u pitanju boje koje najviše utječu na gubitak vrijednosti, Bauer kaže: “Rijetkost sama po sebi nije vezana uz vrijednost. Ako boja nije u skladu s dovoljnim brojem kupaca rabljenih vozila, imat će negativan utjecaj na vrijednost automobila, čak i ako je neobična.”

(TIP)