Ovo su razlozi zbog kojih chia sjemenke treba uključiti u prehranu, prema studijama

11.01.2022 13:40
 

CHIA sjemenke se često navode kao glavni sastojak u mnogim receptima u sklopu zdrave prehrane, od pečenih proizvoda preko proteinskih pločica do smoothieja itd.

Osim što vašoj omiljenoj hrani daju dodatni okus i teksturu, one također pružaju zdravstvene pogodnosti, kao što su pomoć u ravnoteži šećera u krvi i potpora zdravlju srca.

Što su chia sjemenke?

Chia sjemenke (Salvia hispanica) su malena superhrana koja raste na vrsti biljke cvjetnice koja pripada obitelji mente. Porijeklom su iz područja Meksika i Gvatemale, ali se obično uzgajaju u mnogim područjima Sjeverne i Južne Amerike.

Chia sjemenke su obično lako probavljive kada se pravilno pripreme i mogu biti vrlo svestran sastojak koji dobro funkcionira u raznim receptima.

Evo osam razloga da ih dodate više u svoju prehranu, prema stranici Dr. Axe:

Zdravlje kože

Chia je prepuna antioksidansa, spojeva koji se bore protiv oštećenja slobodnih radikala i sprječavaju oksidativni stres, a istodobno potiču popravak tkiva i štite kožu od oštećenja.

Zdrava probava

Zbog svog bogatog sadržaja vlakana chia sjemenke pogoduju probavnom zdravlju povećavajući učestalost stolice kako bi spriječile zatvor. Vlakna također djeluju kao prebiotik kako bi osigurala gorivo za korisne bakterije u crijevima, koje igraju središnju ulogu u mnogim aspektima zdravlja i bolesti.

Vlakna također apsorbiraju značajnu količinu vode i šire se u želucu, pomažući vam da se duže osjećate sitima.

Zdravlje srca

Zahvaljujući visokom sadržaju antioksidansa, vlakana i masnoća zdravih za srce, pokazalo se da chia sjemenke pomažu u prevenciji kardiovaskularnih bolesti na nekoliko načina.

Jedan od najsnažnijih učinaka je njihova sposobnost da kontroliraju upalne procese i smanje nekoliko čimbenika rizika od srčanih bolesti, kao što su visoki kolesterol i krvni tlak.

Studija iz 2021. također je pokazala da chia može pomoći u smanjenju visokog krvnog tlaka/hipertenzije.

Ravnoteža šećera u krvi

Kako je bogata alfa-linolenskom kiselinom i vlaknima, dokazi iz nekoliko studija sugeriraju da chia može pomoći u održavanju normalne razine šećera u krvi te u borbi protiv razvoja dijabetesa tipa 2 i inzulinske rezistencije.

Povećanje energije i poboljšanje fizičkih sposobnosti

Studija objavljena u časopisu Journal of Strength and Conditioning zaključila je da konzumacija chia sjemenki poboljšava učinkovitost vježbanja za treninge koji traju 90 minuta na isti način kao sportski napitak pun šećera, ali bez svih nezdravih šećera.

Jake kosti

Chia može pomoći u jačanju zdravlja kostiju i očuvanju njihove gustoće, a istovremeno smanjuje rizik od ozbiljnih stanja poput osteoporoze. To je zato što su sjemenke pune kalcija i mangana, dva minerala koja su potrebna za održavanje zdravlja kostiju.

Pomoć u gubitku težine

Chia sjemenke spadaju među najbolju proteinsku hranu biljnog podrijetla, zbog čega su izvrsne za konzumiranje za one koji pokušavaju nadograditi mišiće, sagorjeti masnoće i upravljati gladi i apetitom.

Jedna studija objavljena u časopisu American Journal of Clinical Nutrition pokazala je da povećanje unosa proteina za samo 15 posto dnevnih kalorija dovodi do značajnog smanjenja kalorijskog unosa i apetita.

Oralno zdravlje

Budući da je chia puna kalcija, fosfora, vitamina A i cinka, pomaže u promicanju zdravlja zuba i usne šupljine, piše Index.hr.

(TIP/Foto: Shutterstock)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.