Volkswagen više nije najprodavaniji u Europi, a Golf ispao iz top 10

23.11.2021 18:35
 

Prodaja na tržištu novih automobila je drastično pala.

Prema izvještaju Europske udruge proizvođača automobila (ACEA), prodaja je u listopadu u Europskoj uniji iznosila 665.001 vozilo, što je pad od čak 30.3% u odnosu na prošlogodišnji listopad. Četiri najveća tržišta imaju dvoznamenkasti pad, i to Italija (-35.7%), Njemačka (-34.9%), Francuska (-30.7%) i Španjolska (-20.5%).

Pritom je ogroman teret krize uzrokovane nedostatkom čipova podnio Volkswagen, koji je već u nekoliko navrata morao prekidati proizvodnju. Pad isporuka na razini cijele VW grupe je iznosio 42%, čime je koncern pao na drugo mjesto s 165.309 prodanih primjeraka. Pretekao ga je koncern Stellantis, koji je u istom razdoblju pao za “samo” 32% i uspio prodati 165.866 primjeraka. Neznatno, ali ipak više od Volkswagena.

Podsjetimo, Volkswagenova tvornica u Wolfsburgu je zbog nedostatka čipova smanjila proizvodnju na razinu one iz 1958. godine. Pritom valja imati na umu da u Volkswagenu trenutno potiču proizvodnju profitabilnih modela, pa je tako Porscheu uskraćena neugodnost nedostatka čipova te je čak i povećao proizvodnju, i to za 13%.

Gledamo li ljestvicu najprodavanijih modela, postaje jasnije koliko su velike turbulencije na tržištu. VW Golf, koji je donedavno bio najprodavaniji europski model, pretprošlog je mjeseca pao na drugo mjesto, a sada je ispao i iz top 10.

Prema podacima JATO Dynamicsa, najprodavaniji model u listopadu u Europi je bio Peugeot 2008 s 18.109 prodanih primjeraka, dok je na drugo mjesto stigao Renault Clio (14.639 p.p.), a treća je Dacia Sandero (14.034 p.p.). U top 5 su ušli još Peugeot 208 na četvrtom i Ford Focus na petom mjestu, piše Index.hr.

(TIP/Foto: : Peugeot, ACEA)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.

×

Like us on Facebook