Može li večera nakon 20 sati stvarno biti uzrok vašeg debljanja?

09.06.2021 09:05
 

Kada nastojite izgubiti kilograme, ono što jedete jednako je važno kao i kada to pojedete. Obroci u pravo vrijeme pomažu u pravilnoj probavi hrane, pospješuju metabolizam i na kraju vam pomažu da izgubite kilograme. Ujutro se uvijek preporučuje obilni doručak u roku od sat vremena nakon što se probudite, dok se večernji lagani i rani obroci smatraju ključnima za brže skidanje kilograma. Uvriježeno je mišljenje da to ako jedete kasno navečer zapravo može sabotirati vaše ciljeve mršavljenja, a također će dovesti do debljanja. Pa, ima li istine u ovoj tvrdnji?

Prema studiji objavljenoj u British Journal of Nutrition, ne postoji veza između vremena obroka i debljanja. Studija koju je proveo tim istraživača s King's Collegea u Londonu ispitivala je prehrambene navike više od 1500 djece koristeći podatke UK's National Diet and Nutrition Survey Rolling Programme prikupljene između 2008. i 2012. Proučavali su podatke kako bi pronašli vezu između večernjeg obroka, vremena i povećanoj rizika od prekomjerne tjelesne težine ili pretilosti. Na kraju studije nisu pronašli nikakvu vezu između kasnovečernjih obroka i debljanja.

To nas dovodi do zaključka kako nije problem vrijeme, već odabir hrane i količina koji dovode do “noćnog” debljanja. Dugi vremenski razmak između ručka i večere potaknut će vas da više jedete u večernjim satima. Tada gubite pojam količine hrane koju pojedete i na kraju pojedete više kalorija nego što biste trebali.

Drugi je problem što su ljudi noću skloniji lošem odabiru hrane. Kad ste gladni, žudite za nezdravom hranom i teško je odoljeti iskušenju. Gazirana pića, slani zalogaji i poslastice sadrže puno kalorija i lako mogu dovesti do debljanja, prenosi Index.hr.

No, loš izbor hrane i konzumiranje previše kalorija ne samo da mogu dovesti do debljanja, već mogu dovesti i do nekih drugih zdravstvenih problema. Konzumiranje teškog i masnog obroka prije spavanja moglo bi dovesti do problema s probavom. Noću ćete se osjećati nelagodno i naduto, što će također utjecati na kvalitetu vašeg sna.

Zato, za miran san i bolju probavu pojedite posljednji obrok u danu barem dva sata prije odlaska na spavanje, savjetuje Times Of India.

(TIP/Foto: 123RF)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.