Omiljene namirnice koje pomažu kod mršavljenja

25.05.2021 17:09
 

Jedini način za zdravo i održivo mršavljenje je održavanje kalorijskog deficita, a u tome pomaže raznolika prehrana.

Odabir pravih namirnica može pomoći pri postizanju željenje kilaže.

“To je tako jer zdrava i nutritivno bogata hrana utječe na tijelo, zdravlje i metabolizam drugačije nego što utječu kalorije i nutrijneti iz manje zdrave hrane. To se vidi na brojkama na vagi”, kaže nutricionistica Lauren Hubert.

Nutricionisti su istaknuli 12 namirnica koje mogu značajno pomoći u mršavljenju.

Whey proteini

Mliječni prozvodi sadrže proteine i masnoće koji mogu pomoći kod osjećaja sitosti. Whey proteini poznati su kao brzi proteini jer jako brzo otpuštaju aminokiseline u mišiće. Oni potiču rast mišića, zbog čega također izgledate mršavije, a to ubrzava i metabolizam te sagorijevanje kalorija.

Jagode

“Jagode su bogate flavonoidima, a istraživanja pokazuju da prehrane bogate flavonoidima mogu doprinijeti održavanju zdrave težine u odrasloj dobi”, kaže nutricionistica Keri Gans.

Avokado

“Zdrave masnoće poput onih koje sadrži avokado pomažu kod osjećaja sitosti, što znači da ćete dulje biti siti”, kaže nutricionistica Roxana Ehsani.

“Uz zdrave masnoće, avokado sadrži i dijetna vlakna koja također pomažu pri sitosti te održavaju stabilnu tazinu šećera u krvi. Ako jedete hranu koja nije bogata vlaknima brže ćete ponovno biti gladni”, dodaje.

Čaj

“Mnoga istraživanja bavila su se čajevima i njihovim svojstvima te su pokazali da ovaj napitak značajno utječe na mršavljenje”, rekla je nutricionistica Brenda Braslow. Zbog kofeina koji pospješuje gubitak kilograma preporučuje se konzumacija dvije do tri šalice zelenog čaja.

Mahunarke

“Mahunarke poput grana, leće, slanutka i graška poznate su kao zdrave namirnice zbog visokog udjela vlakana te su detaljno istražene i zaključeno je da su dobre za mršavljenje. Uz to što što se zbog njih dulje osjećate siti, one su zvrag izvor ugljikohidrata te su pune proteina. Čak i ako niste u kalorijskom deficitu, zbog njih možete malo smršavjeti”, kaže Hubert.

Jaja

“Važno je zapamtiti kako se ukupne dnevne kalorije moraju smanjiti da bi došlo do mršavljenja, a s time je otežano unošenje dovoljno nutrijenata. Ne samo da jaja sadržavaju razne vitamine i minerale, ali i visokokvalitetne proteine. Jedno veće jaje ima 70 kalirija i 13 esencijalnih vitamina i minerala”, kaže Pankonin.

Tjestenina

Kao tradicionalna sastavnica mediteranske dijete, istraživanje je pokazalo da konzumiranje tjestenine povezano s manjim indeksom tjelesne mase, opsegom struka i manjom prevalencijom pretilosti.

Orasi

Orasi sadrže antiupalne masnoće koje su zdrave za srce, dijetna vlakna i antioksidanse. Oni sadrže i najviše omega-3 masnih kiselina od orašastih plodova, promiču zdravlje srca i smanjuju upalne procese u organizmu. Jedna studija čak je pokazala da orasi sktiviraju dio mozga koji je zadužen za kontrolu apetita i pomogli su sudionicima studije da se odupru primamljivoj hrani, prenosi N1.

Voda

Povećani unos vode povezan je s mršavljenjem jer potiče mehanizme u tijelu koji su odgovorni za manji unos kalorija i pojačan rad metabolizma.

Kikiriki

Iako se tehnički radi o mahunarki, kikiriki se često spominju zajedno s orašastim plodovima jer sadrže sličnu količinu masnoća. Iako mogu imati više kalorija puni su nutrijenata i povezani su sa smanjenim rizikom od debljanja i pretilosti jer imaju puno vlakana i proteina.

Pistacije

Otvaranje ljuske pistacija usporava vas u grickanju. Osim toga, količina ljusaka podsjeća vas na to koliko se ih pojeli zbog čega biste se mogli prije zaustaviti.

Jogurt

Jogurt je iznimno zdrava namirnica za probavu i za mršavljenje. Konzistentno jedenje jogurta povezano se s nižim tjelesnim indeksom, manjom kilažom i manjim strukom te nižim udjelom masnoće u tijelu. Uzrok toga je visok udio proteina, a jogurt sadži i puno probiotika, piše Eat this.

(TIP/Foto: INZ)

Morate biti prijavljeni kako bi mogli komentarisati Prijava

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.