Heineken otpušta 8000 ljudi i okreće se bezalkoholnim napicima
NIZOZEMSKI pivar Heineken izvijestio je o snažnom padu dobiti i prihoda u 2020. godini, najavljujući spor oporavak od posljedica pandemije koronavirusa u 2021. i ukidanje oko 8000 radnih mjesta radi smanjenja troškova.
Neto prihodi drugog proizvođača piva u svijetu pali su u pandemijskoj godini 12 posto, na 19.7 milijardi eura.
Operativna dobit potonula je 35.6 posto, na 2.4 milijarde eura. Neto dobit gotovo je prepolovljena, na 1.1 milijardu eura.
Konsolidirani obujam prodaje piva pao je 8.1 posto, uz negativan utjecaj obnovljenih korona-ograničenja na rezultate u četvrtom tromjesečju, posebno u Europi, gdje su zatvoreni ugostiteljski objekti.
Za ponovni rast se uzdaju u cjepivo
Izvršni direktor Dolft Van den Brink oprezan je u prognozama, iako smatra da će programi cijepljenja protiv covida u Europi, Sjevernoj Americi i nekim razvijenijim azijskim zemljama omogućiti povratak u normalu, nakon teške 2020. godine.
“Mi smo globalna tvrtka … Tek kad cijeli svijet bude cijepljen do određene mjere, možemo reći da smo se izvukli”, tumači De Brink.
Kompanija želi do 2023. uštedjeti dvije milijarde eura reorganizacijom, smanjenjem asortimana i učinkovitijom potrošnjom.
Pregledom poslovanja utvrđeno je da bi kompanija trebala ukinuti oko 8000 radnih mjesta, ili devet posto radne snage na kraju 2019., što će značiti 420 milijuna troškova.
Troškovi zaposlenih trebali bi se otkazima smanjiti oko 350 milijuna eura.
Odsad će nuditi pivo putem interneta
Kompanija se namjerava fokusirati na jačanje premium marki poput Heinekena i bezalkoholnog lagera. Cilj joj je također da postane najbolji digitalno povezani pivar, koji će potrošačima pivo nuditi putem interneta.
Očekuju da će se uvjeti na tržištu postupno poboljšati ove i, nešto izraženije, sljedeće godine, poduprti sporim oporavkom barova i restorana u Europi.
Očekuju da će im prihodi, operativna dobit i marža ove godine biti niži nego u 2019.
(TIP/Hina/Foto: 123rf)
Šta ovaj ima sa Bosnom?