20 mikroradnji s kojima ćete si uljepšati svaki dan i biti zdravi

Umjesto da si zadajete velike ciljeve, razmislite o tome da ove godine počnete ostvarivati mikro ciljeve koji će vas potaknuti da se bolje osjećate u svim aspektima svojeg života…

Iako odvažni ciljevi mogu biti učinkovit način da ostvarite svoje ciljeve, jednako je važno pronaći male načine kako se svakodnevno brinuti o sebi. Zauzetim profesionalcima i roditeljima koji svakodnevno žongliraju poslom i životnim obavezama, rituali samopomoći često su na dnu ljestvice prioriteta.

Stručnjaci iz različitih područja – mentalnog zdravlja, prehrane, poslovanja i još mnogo drugih su otkrili svoje omiljene ostvarive, ali značajne manje ciljeve za svakodnevnu dobrobit čovjeka.

1. Prošećite – bez telefona

– Mnogima je teško odvojiti se od svojeg telefona. Ove godine pokušajte ga ostaviti kod kuće što više možete i počnite obraćati pažnju na stvari oko sebe. Počet ćete primjećivati ​​sitnice, poput mraza na zemlji ili zanimljivih lica pored kojih prolazite, a samo svježi zrak može učiniti čuda za vaše mentalno zdravlje – rekla je Katina Mountanos, trenerica i autorica knjiga za samopomoć.

2. Razmišljajte o svom danu dok perete zube

– Na kraju dana, napravite mentalni popis vrhunaca i padova svog dana. Ljudi su često opterećeni svakodnevnim zadacima da zaborave cijeniti vlastita postignuća. Svakodnevno razmišljanje može vam pomoći u samopouzdanju i održati vas na putu prema ostvarenju vaših ciljeva – objašnjava Kara Kash, registrirani dijetetičar za Factor

3. Ujutro se istežite 10 minuta

– Umjesto da se usredotočite na treninge, svako jutro njegujući pristupite svojem tijelu i napravite 10-minutni plan vježbi istezanja slušajući omiljenu glazbu koji će vam pomoći da dan započnete sretno i opušteno – savjetuje Hanna Stensby, licencirana bračna i obiteljska terapeutkinja.

4. Rezervirajte vrijeme u svojem rasporedu za kreativnost

– S tako malo odraslih ljudi koji ispunjavaju svoj kreativni potencijal i sa sve većim brojem ljudi koji su doživjeli izgaranje i tjeskobu, presudno je rezervirati vrijeme u kalendaru za stvaranje. Bilo koja vrsta kreativne razonode samo nekoliko puta tjedno može vam pomoći u izgradnji navika koje će pomoći u smanjenju stresa i na kraju vas dovesti do ispunjenijeg života – objašnjava Mountanos.

5. Započnite jutro bez tehnologije

– Zdrava jutarnja rutina presudna je za uspješan početak dana, pa svakako preporučujem izazov za uklanjanje tehnologije iz tih prvih minuta nakon buđenja. Da biste to učinili, držite telefon izvan spavaće sobe. Uložite u jednostavan digitalni ili analogni sat za noćni ormarić koji će vas ujutro probuditi i vašu spavaću sobu pretvoriti u utočište za odmor i spavanje – izjavila je Tara Stiles,  stručnjakinja za jogu i autorica knjige Čist um, čisto tijelo.

6. Pokušajte metodu disanja 4-4-4

– Tehnike dubokog disanja tisućama su godina presudna komponenta iscjeliteljskih praksi širom svijeta. Zapadni istraživači također su se upuštali u zdravstvene blagodati disanja i otkrili da vježbe disanja mogu smanjiti stres i poboljšati raspoloženje. Udahnite na četiri sekunde, zadržite dah četiri sekunde, a onda četiri sekunde izdišite zrak. Ponavljajte ovu vježbu do pet minuta – kaže Serena Poon, kuharica, nutricionistica i utemeljiteljica metode kulinarske alkemije.

7. Jedite sporije i pažljivije

– Pažljivo jesti uključuje odvajanje vremena za uklanjanje smetnji i obraćanje pažnje na ukusnu hranu. Vježbanje pažljivog jedenja može vam pomoći smanjiti stres, kao i poboljšati vaš odnos s hranom. Započnite s identificiranjem jednog obroka koji bi vam bilo najlakše provesti strategije pažljivosti. Postavite timer na 15 do 20 minuta, a zatim stavite telefon na stranu i usredotočite se na uživanje u obroku. U početku će vam možda biti malo neugodno ili smiješno, ali kad steknete tu naviku, to može postati opuštajuće i meditativno iskustvo – objasnila je Kara Kash za Real Simple.

8. Čitajte 10 stranica knjige svaki dan

– Čitanje je u konačnici oblik pažljivosti. Kad čitamo (pravu knjigu), ona zahtijeva našu potpunu pažnju i prisiljava nas da budemo prisutni. Čitanje je također nevjerojatna prilika za nadogradnju našeg znanja. Možda bi mogli čitati jednom beletristiku, drugi put stručne knjige. Vidjet ćete kako vaše samopouzdanje i znatiželja raste – izjavila je Lauren Cook, terapeut, govornik i autor.

9. Imajte tjedni spoj sami sa sobom

– Dio učinkovite brige za sebe je osjećaj kao da kontroliramo svoje vrijeme i život, pa je važno i odvojiti vrijeme za sebe. Možemo se osjećati iscrpljeno, ogorčeno i požurivano kad neprestano ispunjavamo tuđe potrebe. Odvojiti malo vremena svakog tjedna, čak i ako je to samo jedan sat, imati spoj sa  samim sobom i raditi točno ono što želite učiniti, izvrstan je način brige za samog sebe. Možda je to opuštanje uz knjigu, odlazak u šetnju, razgovor s prijateljima ili jedna pizza samo za vas – bez obzira na aktivnost i vaše resurse, fokus treba biti na tome da radite nešto što stvarno želite – objasnio je psiholog Briony Leo.

10. Ako ima sunca, ujutro 10 minuta uživajte u njemu

– Našim cirkadijalnim ritmom upravlja sunce i utječe na sve hormone, a time i na raspoloženje, razinu energije i produktivnost,. Izlazak sunca signalizira kortizolu u tijelu da se počne dizati i da aktivno započnemo dan. U današnjem svijetu naše je izlaganje suncu ograničeno u odnosu na to kako je bilo u prošlosti. Predlažem da započnete dan s 10 izlaganja suncu, a sa sobom možete ponijeti kavu, knjigu ili možete samo sjesti i meditirati na suncu – savjetuje nutricionistica Jenny Blake.

11. Zapišite pet pozitivnih fraza koje ćete si ponavljati u stresnim trenutcima

– Većina nas ima uobičajene negativne stvari koje si kažem kad nešto zabrljamo: ‘Kako si glupa!’ ili ‘Što s tobom nije u redu?’ Kako bismo bili sami sebi najbolji prijatelji, trebali bi si govoriti lijepe stvari, ali to je stvarno teško smisliti na licu mjesta. Stoga napišite pet lijepih stvari koje bi si mogli reći u trenutcima tuge, bijesa ili stresa, umjesto pogrdnih izazova i počnite ih vježbati najmanje tri puta dnevno – objasnio je Peter Alessandria, fotograf, govornik i autor knjige Budi veći nego što misliš da jesi!

12. Grlite se 20 sekundi

– Davanje i primanje zagrljaja aktivira osjetne živce koji stimuliraju kemijske signale povezane s društvenom vezom i užitkom. Grljenje pojačava oksitocin, podržava zdrav imunološki sustav, potiče proizvodnju dopamina – vaših hormona za ‘hlađenje’ – i jača samopoštovanje. Zagrljaj koji traje 20 sekundi ili više najbolje je za vaše raspoloženje. – savjetuje Josh Axe, autor i osnivač tvrtke Drevna prehrana.

13. Ubacite kratko čišćenje u svakodnevnu rutinu

– Organizirana kuća predstavlja organizirani život i mozak. Umjesto da čekate dok više ne možete izdržati nered, uključite pospremanje u vašu dnevnu rutinu. Odvojite pet minuta da stavite igračke na svoje mjesto, pospremite posuđe ili brzo obrišete šankove. To je također rana pobjeda u vašem danu koja može pozitivno utjecati na ostatak dana – kaže Jenny Blake

14. Stvorite si radni prostor

– Mnogi od nas rade od kuće, a određeni prostor za kućni ured nije samo potreba za bolje obavljanje posla, već i za postizanje ravnoteže između posla i kuće što dugoročno ima pozitivni utjecaj na ljudsku psihu – objašnjava Sarah Brandow, glavna nutricionistica u VitaBowlu.

15. Smijte se svaki dan

– Uključivanje humora i smijeha u vaš život može vam poboljšati raspoloženje i pružiti privremenu pauzu od životnih stresova i stvari koje vas uzrujavaju. Smijeh zapravo može potaknuti oslobađanje serotonina, što zauzvrat smanjuje depresiju. Odlučite svjesno se početi smijati barem 10 minuta dnevno gledajući humorističnu seriju, smijući se s djecom, pričanjem viceva ili čim god što vas tjera na smijeh – savjetuje psihologinja Yvonne Thomas.

16. Stvorite si plan obroka za tjedan

– Uzmite pola sata i napišite si popis ručkova i recepata za idući tjedan usput organizirajući hladnjak kako biste odmah imali u vidu što već od potrebnih namirnica imate kod kuće. To će vam pomoći da se tijekom tjedna zdravije hranite, a izbjeći ćete dostave brze hrane (što je dobro za vaše zdravlje, liniju i novčanik). Planirajući unaprijed obroke, primijetit ćete da se osjećate svježije i energičnije tijekom tjedna i više kontrolirate svoj raspored i prehranu. Ovo također oslobađa prostor u vašem mozgu da se usredotočite na posao, odnose i druge stvari koje su vam važne. – objašnjava Lauren Cook.

17.  Dajte dio sebe

– Upravo je završila sezona darivanja, ali ako se zbog vas osjećate dobro, zašto prestati? Znanost pokazuje da pomaganje drugima pomaže vašem raspoloženju. Ne mora biti u pitanju darivanje stvari, darujte svoje vrijeme, učinite nešto dobro za svoje bližnje. Ne samo da ćete uljepšati nečiji dan, već ćete ga uljepšati i sebi jer ćete se bolje osjećati sami sa sobom – savjetuje Nicola Elliott, osnivač NEOM Organicsa.

18. Usredotočite se na dodavanje dobrih navika, a ne na izbacivanje svih loših navika

– Kad ljudi uđu u novu godinu, odmah počinju razmišljati o svim lošim navikama koje imaju i kako ih se riješiti. To nije realno i nećete ih se tako riješiti. Umjesto toga, pokušajte dodati jednu novu zdravu naviku kako biste se suprotstavili nekoj nezdravoj navici koju jednostavno ne možete pustiti. savjetuje Samia Gore, osnivačica i izvršna direktorica Body Complete Rx-a.

19. Posvetite se pospremanju svog kreveta

– Postoji nešto u vezi s pospremanjem kreveta što započinje novi dan na dobar način. Kad se obvežete raditi nešto svaki dan, ulazite u rutinu koja vam može pomoći da budete uspješniji. Osim toga, uredan krevet jednostavno izgleda lijepo i bolje ćete se osjećati kad navečer uskočite u njega. Moj savjet je da to učinite čim ustanete iz kreveta. Pospremanje kreveta jedna je od onih stvari u kojima svatko može biti perfektan, što daje energiju i volju da bolje obavite i druge zadatke tijekom dana –  izjavio je Drew Manning, kondicijski trener i autor, prenosi 24sata.hr.

20. Češće se kupajte u kadi

– Kupke nisu samo čišćenje tijela, one su također prekrasna kombinacija izolacije, tišine i udobnosti. Stavite si eterične soli i ostale prirodne sastojke koji će imati pozitivan utjecaj na vašu kožu i psihu. Ulijte malo jabučnog octa kako biste koži vratili odgovarajući pH. Na kraju, pokušajte dodati malo sode bikarbone. Ovo može biti vrlo učinkovit način izvlačenja toksina iz tijela – savjetuje Elizabeth O’Connor Cole, autorica, odgojiteljica i osnivačica SALVEO Lifestyle-a.

(TIP/Foto: Pexels)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.