Za ove cijene je zaslužna i mala ponuda vozila, što je posljedica pandemije koronavirusa, kao i kriza čipova i nedostatak dijelova.

Prema analizi DAT-a, od ljeta 2021. bilježe se realni skokovi cijena polovnih automobila, dok je vrijednost benzinskih polovnih automobila u junu 2021. iznosila 55,5 posto, godinu kasnije bila je 67,6 posto. Cijene dizelaša drže se na nivou od 65,3 posto zadržavanja vrijednosti za tri godine stare polovne automobile.

– To je samo odraz tržišta, ali mislim da to ne može dugo potrajati. Cijena nafte pada i svi se nadamo da će se i tržište automobila uskoro stabilizovati. Kada je u pitanju prodaja polovnih automobila u Bosni i Hercegovini, to nije toliko drastično kao u Njemačkoj. U autokućama vjerovatno imaju još polovnih automobila koje su kupili ranije i još ih nisu prodali. I sam ponekad uvezem za sebe ili prijatelja automobil i cijene nekih automobila u Njemačkoj su uduplane – kaže za Faktor Suad Hota, višestruki prvak BiH u brdskim trkama i vlasnik servisa za “alfa romeo”, “fiat” i “lanciu” u Nedžarićima.

Iz nekoliko autosalona koji se bave prodajom polovnih automobila ističu da su cijene u Njemačkoj, Švicarskoj i drugim zemljama, gdje nabavljaju vozila, mnogo više.

– Kada bismo pratili poskupljenja u EU, cijene bi bile mnogo veće. Poslujemo sa minimalnom ili nikakvom zaradom. Nadamo se da će se situacija uskoro promijeniti i da će se tržište stabilizirati – rekli su nam iz jednog autosalona u Sarajevu.

(TIP/Izvor: Faktor.ba/Foto: Ilustracija/Unsplash)