Autoceste FBiH: Saradnja s EIB-om stabilna, nema obustave finansiranja Koridora 5c

Bosna i Hercegovina zauzela je drugo mjesto na listi najkorumpiranijih države u Evropi u ovoj godini i ako želi izgubiti ovu neslavnu poziciju u narednoj godini, potrebna je efikasnija borba protiv ove pošasti koja je raširena na svim nivoima vlasti. Za eventualne zloupotrebe novca u gradnji autoceste na Koridoru 5c vode istragu i domaće i međunarodno pravosuđe.

A javnost očekuje još intenzivnije radove na autocesti jer je Federacija BiH dosad izgradila polovinu koridora i tek se očekuje otvaranje gradilišta na najkompleksnijim i najzahtjevnijim dijelovima ovog velikog infrastrukturnog projekta. Novi kilometri autoceste su u izgradnji, a nadležni tvrde da je novac za to osiguran.

Obustave finansiranja koridora 5c nema, Evropska investicijska banka i drugi međunarodni kreditori nastavljaju snažnu podršku izgradnji ovog važnog putnog koridora. Time su iz Autocesta Federacije demantovali navode da su se međunarodni kreditori povukli iz projekta. Početkom septembra, navode, realizovana je tranša u iznosu većem od 135 miliona eura.

“Saradnja s Evropskom investicionom bankom je stabilna, kontinuirana i nikada nije dovedena u pitanje od strane bilo koje ugovorne strane. Naravno, predistražne radnje koje provodi Ured evropskog javnog tužitelja kao i domaća tužilaštva u Bosni i Hercegovini imaju za konačan cilj otklanjanje svih anomalija u izgradnji Koridora Vc. Uprava JP Autoceste FBiH kontinuirano i predano sarađuje sa svim u cilju otklanjanja istih”, naveli su iz Javnog preduzeća Autoceste FBiH.

Iz Autocesta navode da značajan finansijski priliv ne samo da potvrđuje nesmanjeno povjerenje ključnog međunarodnog partnera, već i opovrgava sve navode o bilo kakvoj obustavi. Da se radovi nastavljaju nesmanjenom dinamikom uvjerili smo se na dionici Medakovo – Ozimice. Rok za završetak na ovoj dionici je juni naredne godine.

“Zaključno s novembrom ove godine, sve prispjele obaveze za sve četiri ugovorne strane, odnosno, za sva četiri sudionika u procesu izgradnje autoceste na ovom projektu su izmirena. Zvanično na gradilištu nismo zaprimili nikakav akt u kojem se spominje bilo kakva obustava finansiranja ili problemi s finansiranjem”, kaže Alem Kovačević, predstavnik JP Autoceste FBiH.

Napominjemo, zbog sumnji na kriminal u Autocestama Federacije po nalozima tužilaštava djelovali su u više navrata pripadnici FUP-a, a prošle godine pet osoba bilo je uhapšeno, među njima i bivši direktor Autocesta Elmedin Voloder. Istragu vodi i Evropsko tužilaštvo, ali protiv aktuelnog direktora i izvršnog direktora zbog sumnje na zloupotrebu novca, te optužbi za namještanje tendera višemilionske vrijednosti. Iz nevladinog sektora upozoravaju na mogućnost urušavanja kredibiliteta ovog preduzeća.

“Ne ulazimo u to ko je u pravu. Naravno, to će pokazati istraga. Međutim, sve ovo što se dešava svakako je urušilo kredibilitet Bosne i Hercegovine. To finansiranje dugoročno može biti ugroženo i taj rizik postoji, jer međunarodni kreditori gledaju takve stvari”, upozorava Srđan Traljić, menadžer za odnose sa javnošću Transparency Internesional BiH.

Podsjetimo, prošle sedmice u saobraćaj su puštene dvije dionice od 11 kilometara koje povezuju Poprikuše, Nemilu i Vranduk, a čiji je Evropska investiciona banka sufinansijer.

(TIP/Izvor: federalna.ba/Autor: Munib Muhamedbegović/Foto: FTV)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.