Stiže nova S-klasa. Temeljiti redizajn donosi novi Mercedesov zaštitni znak

Teško je povjerovati da je prošlo više od pet godina otkako je Mercedes predstavio aktualnu generaciju S-klase. Stoga je došlo vrijeme za osvježenje koje će perjanicu iz Stuttgarta održati konkurentnom, pogotovo jer i rivalski BMW Serije 7 uskoro prolazi kroz sličan tretman. Uoči premijere koja se navodno očekuje već sljedećeg mjeseca, Mercedes je objavio prve službene fotografije redizajniranog modela W223.

Prve fotografije otkrivaju robotaksi

Zanimljivo, Mercedes je svoju perjanicu iskoristio za predstavljanje budućeg robotaksija, opremljenog velikim LiDAR senzorom na krovu. U suradnji s tvrtkom Momenta, njemački proizvođač razvija sustav autonomne vožnje razine 4 za uslugu prijevoza bez vozača. Prva faza testiranja započet će u Abu Dhabiju, nakon čega slijedi širenje na druge lokacije.

Naravno, modeli namijenjeni kupcima neće imati ovu krovnu izbočinu, kao ni bočne kamere na prednjim blatobranima. Blago kamuflirani prototip otkriva redizajnirana prednja svjetla s upečatljivim motivom zvijezde. Očekuje se da će i nova stražnja svjetla slijediti isti trend i uključivati Mercedesov logo, nastavljajući praksu viđenu na nedavnim modelima.

Više od uobičajenog osvježenja

Iako se vanjske promjene čine suptilnima, očekuje se da će S-klasa doživjeti značajne tehničke nadogradnje. To je potvrdio i izvršni direktor Mercedesa, Ola Källenius, izjavivši da je tvrtka “uložila puno više” u ovaj redizajn nego što je to uobičajeno. Tehničke specifikacije još su tajna, no potvrđeno je da V12 motor definitivno ostaje u ponudi. Kao i do sada, vjerojatno će biti rezerviran za ultra-luksuznu Maybach izvedbu, a ostaje nada da će preživjeti i na europskom tržištu unatoč sve strožim ekološkim normama.

Kritike nisu promijenile smjer: Ekrani ostaju

Kada je aktualna S-klasa debitirala 2020. godine, Mercedes se suočio s kritikama zbog interijera kojim dominiraju zasloni. Unatoč tome, povratak fizičkim tipkama čini se malo vjerojatnim, s obzirom na to da se najnoviji modeli gotovo u potpunosti oslanjaju na ekrane. Glavni dizajner Gorden Wagener nedavno je obranio takav pristup:

“Želite imati vizualnu referencu na ekranu, ili možda želite gledati film i slične stvari. Dakle, da, trebaju vam veliki ekrani.”

Čini se da će kupci svojim novčanicima dati konačan sud, iako ni konkurencija ne nudi drugačiju filozofiju. Sudeći prema unutrašnjosti novog modela iX3, BMW će gotovo sigurno i redizajniranoj Seriji 7 dati kokpit s još više ekrana, vjerojatno nauštrb tradicionalnih kontrola poput iDrive kontrolera. Nagađa se da bi S-klasa mogla slijediti primjer modela EQS i sve zaslone integrirati pod jednu veliku staklenu ploču.

Spajanje S-klase i EQS

Osvježena S-klasa će se zasad nastaviti prodavati paralelno s električnim modelom EQS. Međutim, Mercedes je već potvrdio da će se s dolaskom iduće generacije ove dvije linije spojiti u jednu. To znači da će EQS biti ukinut nakon samo jedne generacije, a zamijenit će ga novi model koji će se prodavati kao S-klasa s EQ tehnologijom.

Osim promjene imena, buduća električna limuzina napustit će svoju ultra-aerodinamičnu siluetu i usvojiti klasičnije dizajnerske elemente. Ova tranzicija već je vidljiva na modelima CLA i GLB, dok će S-klasa na nju morati pričekati do dolaska generacije W224. Očekuje se da će se sljedeća generacija, koja stiže 2029. ili 2030. godine, inspirirati konceptom Vision Iconic i imati rešetku u retro stilu, piše Index.hr.

(TIP/Foto: Mercedes-Benz)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.