U BiH sve "eksperti, analiticari, profesorice, profesori, itd.", utrkivanje tko ce imati vise "znanstvenih titula" a "znanje" kod doticnih osoba…
Amerikanci i Turci grade gigantski autoput koji će promijeniti Srbiju: Niče najširi i “najpametniji” put na Balkanu

Moravski koridor, trenutno najveći i najambiciozniji infrastrukturni projekat u Srbiji, ulazi u svoju završnu fazu i obećava da će trajno promijeniti saobraćajnu sliku cijelog Balkana. Ovaj gigantski poduhvat, koji zajedničkim snagama gradi moćni američko-turski konzorcijum Bechtel–Enka, nije samo još jedan put. Riječ je o prvom digitalnom autoputu u regionu, najširem i tehnološki najnaprednijem u Srbiji, projektovanom za brzine do 130 kilometara na sat. Predsjednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je da se ovih dana otvara nova dionica od Vrnjačke Banje do Vrbe kod Kraljeva, u dužini od 14,3 kilometra.
Povezivanje pola miliona ljudi i olakšanje za turiste
Izgradnja napreduje ubrzanim tempom, a već je završena gotovo polovina trase od veze sa autoputem Beograd – Niš pa sve do Vrnjačke Banje. Cijeli koridor, dug oko 112 kilometara, trebao bi biti završen do ljeta naredne godine, čime će se kompletirati prsten modernih saobraćajnica. Preostaje još završetak posljednjeg, ključnog segmenta od Kraljeva do Čačka, gdje će se Moravski koridor spojiti s autoputem “Miloš Veliki”.
Ovaj putni pravac prolazi kroz samo srce Srbije, dolinom tri Morave, i direktno povezuje gradove u kojima živi više od pola miliona stanovnika, uključujući Čačak, Kraljevo, Kruševac i Trstenik. Međutim, njegov značaj nadilazi granice Srbije. Zbog svog strateškog položaja, Moravski koridor će postati nezaobilazna ruta i za građane Bosne i Hercegovine koji putuju prema istoku i jugu. Nova saobraćajnica će značajno skratiti vrijeme putovanja prema Nišu, Bugarskoj, Sjevernoj Makedoniji i omiljenim ljetovalištima u Grčkoj, poput Soluna i Halkidikija.
5G mreža i zaštita od poplava
Ono što ovaj projekat izdvaja od ostalih je njegova “pametna” komponenta. Moravski koridor se gradi kao prvi autoput u Srbiji sa potpunom digitalnom infrastrukturom. To podrazumijeva instaliranu 5G opremu i mogućnost direktnog povezivanja vozila sa softverskim sistemima puta, što je u potpunosti usklađeno sa najvišim standardima Evropske unije.
Pored transportnog i digitalnog napretka, projekat rješava i decenijski problem lokalnog stanovništva. Uporedo sa asfaltiranjem, vrši se opsežna regulacija riječnih tokova u dužini od čak 68 kilometara, čime se trajno rješava problem poplava koje su godinama pustošile ovaj dio Srbije.
Milionska ulaganja za kraj radova
Izgradnja se odvija na tri velike dionice: Pojate–Kruševac, Kruševac–Adrani i Adrani–Preljina. Sa izvođačem radova potpisan je ugovor vrijedan blizu 800 miliona eura, a Srbija je, prema pisanju medija, uzela i dodatni kredit od 260 miliona eura uz garanciju britanske agencije UKEF kako bi se osiguralo ubrzanje radova. Prema aktuelnim najavama, sve bi trebalo biti gotovo do 28. juna naredne godine, kada će centralna Srbija dobiti novu geopolitičku i ekonomsku dimenziju.
(TIP/Izvor: N1/Foto: Ilustracija)







Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.