U BiH sve "eksperti, analiticari, profesorice, profesori, itd.", utrkivanje tko ce imati vise "znanstvenih titula" a "znanje" kod doticnih osoba…
Na krilima političke trgovine do blokade Aerodroma Sarajevo: Ko je pilot ovog značajnog preduzeća?

Federalni POSKOK odredio je mjere zabrane obavljanja dužnosti direktoru Aerodroma Sarajevo, kao i trojici od pet članova Nadzornog odbora ovog javnog preduzeća. Ovo, iako bi trebalo biti crveni alarm za Vladu FBiH u vezi upravljanja ovim preduzećem, nikakvog oglašavanja u vezi ovih dešavanja nema. Stručnjak za avijaciju Alen Šćuric za N1 kaže da ima informacije da će se Vlada FBiH danas očitovati o tome, te da je upitno poslovanje koje može imati nesagledive posljedice.
Pravosuđe je donijelo odluku, direktoru i članovima Nadzornog odbora JP “Aerodrom Sarajevo” zabranjuje se obavljanje navedenih dužnosti.
-“Osumnjičenom Mešak Benjamin – zabrana preduzimanja određenih poslovnih aktivnosti ili službenih dužnosti, iz člana 140a. stav 1. tačka a) ZKP FBiH, i to zabrana poduzimanja poslovnih aktivnosti ili službene dužnosti člana Nadzornog odbora J.P. Međunarodni aerodrom Sarajevo d.o.o. Sarajevo;
-Osumnjičenom Mahmutović Adnan – zabrana preduzimanja određenih poslovnih aktivnosti ili službenih dužnosti, iz člana 140a. stav 1. tačka a) ZKP FBiH, i to zabrana poduzimanja poslovnih aktivnosti ili službene dužnosti člana Nadzornog odbora J.P. Međunarodni aerodrom Sarajevo d.o.o. Sarajevo;
-Osumnjičenom Žan Matić – zabrana preduzimanja određenih poslovnih aktivnosti ili službenih dužnosti, iz člana 140a. stav 1. tačka a) ZKP FBiH, i to zabrana poduzimanja poslovnih aktivnosti ili službene dužnosti člana Nadzornog odbora J.P. Međunarodni aerodrom Sarajevo d.o.o. Sarajevo;
-Osumnjičenom Ramezić Sanin – zabrana preduzimanja određenih poslovnih aktivnosti ili službenih dužnosti, iz člana 140a. stav 1. tačka a) ZKP FBiH, i to zabrana poduzimanja poslovnih aktivnosti ili službene dužnosti v.d. direktora J.P. Međunarodni aerodrom Sarajevo d.o.o. Sarajevo”, navedeno je u odluci.
Upitno poslovanje
Naime, sada prvo Vlada FBiH mora imenovati nove članove Nadzornog odbora, pa će oni tek imenovati v.d. direktora Aerodroma Sarajevo, što će potrajati dan-dva.
“Problem je sada zapravo ogroman. Ljudi ne znaju koliko je velik. Naime, na aerodromu vam postoji masa nekakvih funkcija koje se ne mogu obavljati bez odgovorne osobe, odnosno osobe generalnog direktora. Na nekim aerodromima, što po odluci, po statutu i poslovnim aktima aerodroma, direktor može prebaciti svoja ovlaštenja na drugu osobu koja bi tada bila odgovorna osoba koja upravlja aerodromom i donosi odluke koje su presudne za funkcioniranje aerodroma. Ako se to ne desi, a ja ne znam da li se to desilo u Sarajevu, onda vam se jednostavno desi da aerodrom ne može obavljati svoje operacije, da se mora zatvoriti. Ovdje bi Vlada mogla reagirati tako da postavi drugog v.d. direktora, no imamo i problem da su tri od pet članova Nadzornog odbora isto dobila zabranu, dakle ne možemo imati niti kvorum u Nadzornom odboru koji mora potvrditi odluku Vlade, što znači da bi Vlada zapravo prvo trebala postaviti barem jednog člana Nadzornog odbora ili, još bolje, svih pet, dakle tri nova, koji bi onda, nakon toga, za koji dan mogli donijeti odluku o imenovanju novog v.d. direktora. Kako god, Vlada mora nešto hitno poduzeti. Prema mojim izvorima i s Aerodroma Sarajevo, Vlada će danas imati sjednicu na kojoj će o tom odlučivati, jer u protivnom se može desiti da bude blokiran rad Aerodroma Sarajevo, da ne može ispuniti svoje operativne obveze, a to bi stvarno bio smak svijeta. To ima nesagledive posljedice: ako vi prekinete operacije, kompanije jednostavno nakon toga imaju ogromne probleme, one odustaju od letova, pitanje je da li će se vratiti. Putnici, naravno, imaju probleme odakle će putovati, karte propadaju ljudima, to ima nesagledive posljedice. Ja se iskreno nadam da se tako nešto neće desiti”, objasnio je za N1 Šćuric.
Kako je sve počelo?
Vlada FBiH je krajem novembra 2024. godine na sjednici u Mostaru imenovala novu upravu sarajevskog aerodroma i to:
-Sanin Remezić (Narod i pravda) za novog generalnog direktora.
-Amadeo Mandić (HDZ BiH) za izvršnog direktora za promet i usluge u zračnom prostoru.
-Slobodan Kadijević (Naša stranka) za izvršnog direktora za razvoj aerodroma.
Istražne radnje na sarajevskom aerodromu su počele kada je Vlada FBiH, na čelu sa Nerminom Nikšićem, odobrila Odluku o izmjenama i dopunama Statuta sarajevskog aerodroma. Mediji su navodili da je tim izmjenama omogućeno, između ostalog, da direktor preduzeća ne mora više imati iskustva u aviosaobraćaju, niti završen mašinski fakultet, a ne mora imati ni pet godina iskustva u aviosaobraćaju.
Za Šćurica politička imenovanja su pogubna, ali kada se već dešavaju, kako navodi, tu bi se trebali imenovati iskusni menadžeri, kao što je slučaj sa banjalučkim aerodromom.
“Stranačka imenovanja su tragedija i da se to ne smije dešavati, jer upravo ljudi koji dolaze na taj način na aerodrom nemaju apsolutno nikakvog iskustva i vama se stvarno mogu dešavati stvari koje su izuzetno ozbiljne. Opet naglašavam, aerodrom nije dječja igra, to nije nekakvo ‘žnj’ poduzeće u kome neće biti nekih velikih posljedica ako ga vodi nestručna osoba ili osoba koja nema dovoljno iskustva ili osoba koja nema uopće iskustva. Nažalost, to je vrlo česta pojava pogotovo u Bosni i Hercegovini, moram biti pošten pa reći da nije imun ni ostatak regije. I u Hrvatskoj smo imali takvih slučajeva. Koji puta se stvarno desi da takva osoba bude sposobna. Ne mora direktor aerodroma nužno biti stručnjak iz domene zrakoplovstva, on može biti izuzetan menadžer koji je dovoljno sposoban da se okruži stručnjacima koji tada rade izuzetan posao, a on zapravo koordinira tim službama, tako da nije, opet naglašavam, nužno da on bude iz struke. I koji puta se stvarno desi da imate vrlo uspješnih direktora koji su došli politički na tu liniju. Evo, u Bosni i Hercegovini najbolji primjer toga vam je direktorica Aerodroma Banja Luka, koja je daleko najbolja direktorica, koja je odradila enorman posao u zadnjih godinu dana – Valentina Kecman. Isto tako, oni aerodromi koji su uspjeli odskočiti od toga da isključivo delegiraju političke ljude, danas su super uspješni i super profitabilni”, rekao je Šćuric.
Struka i kompetencija, navodi Šćuric, desila se i u Crnoj Gori, gdje je tamošnja Vlada na čelnu poziciju imenovala stručnjaka iz Dubrovnika.
“Dat ću vam primjer, recimo Aerodroma Crne Gore, koji su godinama imali političke ljude na čelu tih aerodroma, više ili manje uspješne, a sada je premijer postavio potpuno nestranačku osobu, Roka Tolića, koji je bio prije generalni direktor Aerodroma Dubrovnik i koji je po meni daleko najveći stručnjak u cijeloj regiji, i vidite rezultate: aerodrom je povećao broj putnika, aerodrom je riješio infrastrukturu, riješio međuljudske odnose, na koncu aerodrom je dobio bazu Wizz Aira”, istakao je Šćuric.
Inspekcija Croatia Airlines
Naveo je Šćuric da na sarajevskom aerodromu nije sve tako loše, desila su se određena poboljšanja, ali i slučaj sa Croatia Airlinesom. Naime, iz ove hrvatske kompanije su proljetos vršili određene inspekcijske radnje. Za N1 potvrđuju da su vršili kontrole, ali detalje ne iznose.
“Croatia Airlines u skladu s europskom zakonodavnom regulativom ima obvezu provoditi periodičke provjere kvalitete sigurnosti zračnog prometa u svim zračnim lukama u koje njezini zrakoplovi lete u redovitom prometu. Sukladno tome, kompanija periodički provodi nadzor sigurnosti zračnog prometa i u sarajevskoj zračnoj luci (svake dvije godine), s obzirom na to da obavlja redovite međunarodne letove na liniji Zagreb – Sarajevo. Posljednja sigurnosna provjera na Aerodromu Sarajevo, koja je kao i svaka prethodna provjera bila unaprijed planirana, obavljena je u svibnju ove godine, a podaci iz ovakvih sigurnosnih provjera zakonskom regulativom definirani su kao klasificirani (povjerljivi)”, objasnili su iz ove kompanije za N1.
Naime, kako su pisali pojedini mediji, nakon kontrole Croatia Airlines Direkcija za civilnu avijaciju BiH navodno utvrdila je da Međunarodni aerodrom Sarajevo nije uskladio svoje akte i svoju organizaciju sa čak dvadeset odredbi domaćih i međunarodnih akata koji se odnose na sigurnost.
Potez Croatia Airlinesa za Šćurica je iznenađujući.
“Ovo što se desilo s Croatia Airlines nas je iznenadilo jer oni nisu kompanija koja takve stvari radi i ona nikada do sada nije negdje radila audit i onda iznijela takve stvari. Sve nas je tako iznenadilo i opet je i tu pitanje koji su razlozi toga zašto je to desilo, ali desilo se i to je vrlo racionalno i to je bio velik problem. I da, to možemo isto pripisati ovoj cijeloj priči”, rekao je on.
O svemu smo detalje htjeli dobiti i iz Aerodroma Sarajevo, ali detaljnih informacija nismo dobili.
“Ljubazno vas molimo za strpljenje jer trenutno nismo u mogućnosti odgovoriti”, kratak je odgovor iz ove kompanije.
Informacije o kontrolama i postupcima kao i dešavanjima na Aerodromu Sarajevo zatražili smo od Državne direkcije za civilno zrakoplovstvo, ali odgovor nismo dobili.
Hoće li Aerodrom Sarajevo pod koncesiju?
Pojedini, poput državnog ministra prometa i komunikacija Edina Forte, ne kriju da bi sarajevski aerodrom dali pod koncesiju, što je za stručnjaka Šćurica bespotrebno.
“Zašto niko ne daje aerodrom Tuzla koji je rupa bez dna, koja troši kamaru novaca? Niko ne daje Mostar u koncesiju koji jedva ima 70.000 putnika, ali eto Sarajevo, koje je super uspješno i profitabilno, to moramo dati u koncesiju. Zaista nonsens, zar ne?”, pita se Šćuric.
Afere u Vladi FBiH sustižu jedna drugu, od “Spengavanja” do ove na sarajevskom aerodromu, koji je u konačnici kolateralna šteta političke trgovine i može imati nesagledive posljedice po ovu kompaniju.
(TIP/Izvor: N1/Autor: Faruk Durmišević/Foto: N1)







Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.