Ceste FBiH o odronu na putu Tuzla–Sarajevo: Uzrok incidenta nije nepropisna gradnja nego složeni geološki uslovi

Nakon što je N1 uputio upit JP Ceste Federacije BiH o najnovijem odronu na magistralnoj cesti M18 Tuzla – Sarajevo, stigao je detaljan odgovor u kojem se navodi da je urušavanje nastalo na dijelu kosine gdje stabilizacija terena još nije bila završena te da incident nije posljedica nekvalitetne gradnje.

Prema pojašnjenju Cesta FBiH, betonski blokovi – gabioni – koji su se obrušili bili su postavljeni kao privremena zaštita tokom izvođenja radova.

“Odron koji se desio jeste u okviru planiranog obuhvata radova, ali u trenutnoj fazi nije bilo aktivnosti na toj lokaciji. Gabioni su bili privremena zaštitna konstrukcija”, navodi se u odgovoru.

Hitna intervencija i povratak prometa u normalu

Odron se aktivirao 30. novembra u kasnim poslijepodnevnim satima. Privremeni gabionski zid bio je pomjeren, a materijal se obrušio na cestu. Izvođač je odmah upućen na teren.

“Ekipe su hitno pristupile čišćenju kako bi se omogućilo dvosmjerno odvijanje prometa. Cesta je vraćena u prvobitno stanje u 00:30 sati narednog dana”, saopćili su iz Cesta.

Navode da je ujutro obavljen i zajednički terenski obilazak – izvođača, nadzora, projektanta i investitora – uz prisustvo geologa. Stručna analiza potvrdila je da je uzrok odrona degradacija stijenske mase i izrazito nepovoljna geološka struktura terena.

Iz Cesta FBiH naglašavaju da je stručna osoba iz oblasti geologije konstatovala da se obrušavanje materijala dogodilo na dijelu kosine na kojem nisu provedene mjere stabilizacije. Istaknuto je da je “uzrok degradacija stijenske mase, nepovoljna struktura ispresijecana pukotinama te formiranje klinastog loma duž diskontinuiteta.”

Navodi se da je riječ o području u kojem se na kratkim udaljenostima smjenjuju složeni strukturni oblici terena, što ga čini ekstremno osjetljivim.

Ceste FBiH: Zimske padavine, naglo otapanje i podzemne vode dodatno destabilizovale teren

U saopćenju podsjećaju da je dionica Čevljanovići – Nišići područje “izuzetno složenih geoloških karakteristika” – od visoko erozivnog tla i podzemnih voda do strmih kosina koje traže fazne intervencije.

“Nadprosječne padavine u posljednje dvije godine te naglo otapanje snijega 21. i 22. novembra dodatno su opteretili kosine i povećali rizik od odrona”, navode.

Troškovi, rokovi i dodatni radovi

Do sada je izvođaču Struktura d.o.o. Jajce isplaćeno 369.207,67 KM s PDV-om, dok su dodatni radovi uvedeni kako bi se osiguralo “trajnosnije i stabilno rješenje”.

Odgovarajući na pitanje o probijanju rokova, iz Cesta kažu da je riječ o “kompleksnom projektu koji se izvodi pod prometom, bez obustave saobraćaja”, što usporava radove.

“Incident nije posljedica nekvalitetne gradnje”

Iz JP Ceste FBiH zaključuju da incident predstavlja posljedicu složenih geoloških uslova:

“Incident koji se dogodio predstavlja posljedicu izuzetno složenih geoloških uslova, a ne nepropisne ili nekvalitetne izgradnje te još jedanput ističemo da JP Ceste Federacije BiH ostaje potpuno posvećeno sigurnom, kvalitetnom i odgovornom upravljanju mrežom magistralnih cesta.”

(TIP/Izvor: N1)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.