Video: Ispod mora gradi se najduži i najdublji tunel na svijetu, razvija se 24 sata dnevno

Rekordni projekat Rogfast ima za cilj povezivanje ostrva i kopnene Norveške skoro 1.300 stopa (skoro 400 metara) ispod nivoa mora, a građevinske ekipe će raditi neprekidno do planiranog otvaranja 2031. godine.

Norveška preuzima jedan od najambicioznijih građevinskih projekata u svojoj historiji. Skandinavska zemlja gradi Rogfast, koji je na putu da postane najduži i najdublji podvodni cestovni tunel na planeti. Tunel će se protezati 16,6 milja (skoro 27 km) sa najnižom tačkom od 1.286 stopa (391 metar) ispod nivoa mora dok prolazi ispod Boknafjorda kako bi povezao Randaberg i Bokn. Nova veza će eliminisati potrebu za trajektima i značajno poboljšati putovanje između norveških ostrva i kopnene Evrope.

Dio masivnog plana za obalni autoput

Rogfast je ključni dio budućeg autoputa E39, strateške rute od 684 milje (1.100 km), dizajnirane da poveže južnu i sjevernu Norvešku bez pomorskih prekida. U okviru šireg plana, Rogfast se smatra tehnički najzahtjevnijom dionicom. Projekat će smanjiti trenutno vrijeme putovanja na samo 35 minuta zahvaljujući dvije tunelske cijevi u jednom smjeru.

Troškovi, kašnjenja i neprekidni raspored gradnje

Očekuje se da će projekat koštati više od 20,6 milijardi norveških kruna, što je otprilike 1,7 milijardi eura. Iako je izgradnja pauzirana 2019. godine zbog prekoračenja troškova, radovi su nastavljeni 2021. godine i nastavljeni su bez prekida. Ekipe i dalje rade danonoćno s ciljem otvaranja tunela za saobraćaj 2031. godine. Puna usluga bi se mogla produžiti i do 2033. godine.

Kopanje kroz čvrstu stijenu

Kao što se i očekivalo, inženjerski izazovi su ogromni. Iskop se odvija kroz tvrdi gnajs i granit, zajedno sa frakturiranim zonama i mekšim materijalima koji zahtijevaju stalno ojačanje kako bi se spriječila curenje i urušavanja. Ekipe koriste metode bušenja i miniranja. Stotine robotskih bušaćih platformi se svakodnevno pune eksplozivom. Nakon svake eksplozije, ventilacioni sistemi čiste gasove prije nego što se ukloni otpad i ciklus ponovo počinje.

Ogromna podzemna raskrsnica

Projekat također uključuje masivnu podzemnu raskrsnicu koja se nalazi 240 metara dubine, a koja će se povezati s ostrvom Kvitsoy. Inženjeri dodaju složenu mrežu poprečnih prolaza raspoređenih svakih 240 metara, zajedno sa ventilacijskim sistemima dizajniranim za upravljanje kvalitetom zraka i dimom na ekstremnim dubinama. Do završetka radova, očekuje se da će ekipe ukloniti otprilike 1.260 miliona kubnih metara stijene. Veliki dio se ponovno koristi za druge građevinske projekte i melioraciju obalnog zemljišta.

Visokotehnološka gradnja u stvarnom vremenu

Jedan od najinovativnijih aspekata Rogfasta je njegov digitalni sistem upravljanja. Platforma Tunneling Intelligence, koju je razvio Epiroc, koristi 3D praćenje za praćenje položaja mašina, predviđanje sigurnosnih rizika i ažuriranje planova iskopavanja u stvarnom vremenu. Platforma također centralizuje upozorenja, protokole za hitne slučajeve i operativne podatke, uspostavljajući Rogfast kao globalnog lidera u upravljanju digitalnom infrastrukturom.

(TIP/Izvor: N1/Foto: Idejni izgled tunela Rogfast u Norveškoj (Screenshot)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.