Pitanje, kada će se početi izdavati računi na kućicama i placati porez državi. I kako je moguće da kućice drže…
BiH uvela nova pravila za vozače i registraciju vozila, ovo su ključne izmjene

Bosna i Hercegovina uvela je niz važnih izmjena u oblasti registracije vozila, vozačkih dozvola i licenciranja profesionalnih vozača.
Bosna i Hercegovina uvela je niz važnih izmjena u oblasti registracije vozila, vozačkih dozvola i licenciranja profesionalnih vozača, čime se, prema navodima Ministarstva komunikacija i prometa BiH, značajno rasterećuje administracija, ubrzavaju procedure i uvode rješenja usklađena s praksama Europske unije.
Izmjene su objavljene u Službenom glasniku BiH, broj 66/25, a obuhvataju tri pravilnika: Pravilnik o registriranju vozila, Pravilnik o vozačkoj dozvoli te Pravilnik o uvjetima za izdavanje licencije i kvalifikacijske kartice vozača.
“Treća tablica” kao rješenje za gubitak i krađu
Najveća novost dolazi kroz Pravilnik o registriranju vozila, koji uvodi mogućnost izdavanja dodatne registarske tablice. Ova tablica, u javnosti već nazvana „treća tablica“, izdaje se u slučajevima gubitka, krađe ili oštećenja jedne od postojećih, što prijevoznicima omogućava nesmetan nastavak rada. “U slučaju gubitka, krađe ili oštećenja može se dodatno izdati jedna registarska tablica“ za teže kategorije vozila i njihova priključna vozila”, navodi se u pravilniku.
Ovo rješenje uklanja višednevne zastoje koji su ranije bili neizbježni, a procedure su sada i vremenski strože definirane. Dodatna tablica izdaje se u roku od osam radnih dana, dok se u hitnim slučajevima može dobiti i za tri dana. Time se znatno smanjuje broj situacija u kojima vozilo ostaje van funkcije zbog čisto administrativnog problema.
Posebno je značajno što se ukida dugogodišnja obaveza prijave gubitka ili krađe tablice u Službenim novinama, čime se štede i vrijeme i novac. Novi obrasci, potvrde i evidencije, koje je Ministarstvo pojednostavilo, uvode i veću transparentnost u postupak.
Standardizacija tablica i posebna pravila za motocikle
Izmjene su zahvatile i izgled registarskih tablica za motocikle, koje sada dolaze u dvije standardizirane dimenzije i uz plavo polje s oznakom BIH, slično rješenjima za putnička vozila. Cilj je ujednačavanje vizuelnog identiteta i olakšavanje međunarodne prepoznatljivosti, što je poseban zahtjev evropskih propisa.
Uvedena su dva tipa tablica:
240 × 130 mm za motocikle jače od 101 cm³
170 × 130 mm za motocikle manje zapremine
Obje verzije sada imaju plavo polje s oznakom BIH, usklađeno sa standardima EU.
Reforme donose i praktične olakšice za vlasnike pojedinih kategorija vozila. Registracija oldtajmera, traktora, radnih mašina i motokultivatora, kao i vozila do 50 kubika, više nema vremensko ograničenje. Iako registracija ne ističe, vlasnici i dalje imaju obavezu redovnog tehničkog pregleda i posjedovanja važeće polise osiguranja.
Rješenje za profesionalne vozače
Jedan od najznačajnijih iskoraka napravljen je u Pravilniku o vozačkoj dozvoli, koji donosi dugo očekivano rješenje za profesionalne vozače suočene s djelimičnom zabranom upravljanja. Umjesto oduzimanja kompletne vozačke dozvole, sada je moguće izdati zamjensku koja u sebi nosi upisanu zabranu samo za određenu kategoriju.
Pravilnik precizira da se, “prilikom prijema zahtjeva određuje datum početka realizacije zabrane, vodeći računa o vremenu potrebnom za izradu dokumenta”. Time se izbjegava situacija u kojoj vozač, iako mu je zabranjena samo jedna kategorija, ne može raditi danima jer administracija još nije izdala zamjensku dozvolu.
Uvedeni su i novi obrasci, od poziva za deponiranje do potvrda o preuzimanju i obavijesti o rokovima, kako bi se cijeli postupak odvijao ujednačeno u svim dijelovima BiH. Jasnije je definisano i postupanje s inostranim vozačkim dozvolama, posebno kada se radi o licima bez prebivališta u BiH, kod kojih zabrana nastupa odmah po donošenju rješenja.
Treći set izmjena odnosi se na pravilnik koji definiše uslove za izdavanje licencija i kvalifikacijskih kartica. Najveća novina je uvođenje modela Centra izvrsnosti. Prijevoznici koji imaju veliku flotu i dugogodišnje iskustvo moći će obavljati kompletan ili djelimičan proces obuke svojih vozača unutar kompanije. Ministar Edin Forto, ranije je istakao da je riječ o najopsežnijim izmjenama jer omogućavaju kompanijama da brže i efikasnije osposobljavaju vozače, dok se ispiti i dalje polažu pred registriranim stručnim institucijama.
Sve usvojene izmjene predstavljaju jasan iskorak ka modernijem i funkcionalnijem sistemu upravljanja vozačkim i registracijskim procedurama u BiH. U kontekstu evropskih integracija, riječ je o važnom koraku ka usklađivanju propisa s praksama koje su već standard širom Evrope i još jednom pokušaju da se administracija prilagodi potrebama privrede, a ne obrnuto.
(TIP/Izvor: Akta.ba/Foto: Ilustracija)







Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.