Kredit po kredit, kilometar po kilometar – ali puteva i dalje nema

Uprkos milijardama uloženim u putnu infrastrukturu, putevi u Bosni i Hercegovini i dalje su među najlošijima u regionu. Narodna skupština RS nedavno je prihvatila odluku o zaduženju Republike Srpske kod Svjetske banke za ove potrebe u iznosu od 81,7 miliona eura. Gdje nestaje novac i zašto je napredak tako spor?

Gužve, sporost, kašnjenja, odroni i česte nesreće prve su asocijacije na puteve u Bosni i Hercegovini. A među vozačima, teško je naći one koji su zadovoljni. Konkretan napredak u izgradnji teško je primijetiti, a uloženi novac teško prebrojati. Koridor 5C gradi se decenijama izgrađeno je tek nešto više od trećine. U Tuzlanskom kantonu ne postoji ni kilometar autoputa, a granični prijelaz Hum–Šćepan Polje već godinama je noćna mora vozačima. Entitetske vlade nastavljaju sa zaduženjima… i obećanjima.

„Vlada je donijela odluku o kreditnom zaduženju kod Svjetske banke u iznosu od 81,7 miliona KM, te odluku o prihvatanju granta od 6,5 miliona KM. Veći dio ovih sredstava ide za izgradnju puta Foča – Šćepan Polje, u dužini od oko 15 kilometara˝, izjavio je ministar transporta i veza RS, Zoran Stevandić.

„2014. smo imali plan da Koridor 5C završimo do 2021. godine, ali nećemo ga završiti ni do kraja ovog mandata. Tunel Prenj tek treba da se počne raditi i trajat će 4–5 godina. Što se tiče Tuzlanskog kantona, pokrenuli smo inicijative i započeli projektovanje, pripreme i eksproprijaciju za izgradnju autoputa Tuzla – Brčko – Orašje˝, istakao je premijer FBiH, Nermin Nikšić.

„Najveći problem je korupcija˝, naglašava ekonomistica, Adisa Omerbegović Arapović.

Iako su u putnu infrastrukturu u posljednjih 30 godina uložene milijarde maraka kroz kredite, pozajmice, grantove i posebne poreze, putevi u BiH i dalje su među najlošijima i najopasnijima u regionu. A barem za sigurnost, stručnjaci tvrde, nisu potrebna ogromna ulaganja.

„Treba početi od novog označavanja vertikalne i horizontalne signalizacije koja je zastarjela, zatim od analize preglednosti. Mnogo nesreća dešava se zbog nepreglednih krivina, često obraslih vegetacijom.
To su mjere koje značajno mogu poboljšati bezbjednost, a ne iziskuju milionske iznose˝, izjavio je stručnjak za saobraćaj, Nikola Ćopić.

Dok se krediti uzimaju, a rokovi pomjeraju, vozači i dalje čekaju bolje i bezbjednije puteve. Umjesto novih obećanja, traže rezultate i transparentno trošenje javnog novca.

(TIP/Izvor: bhrt.ba/Autor: Armin Redžić/Foto: Ilustracija)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.