Novi nastavni plan i program – aktivnija uloga učenika u nastavi u TK

Povodom implementacije novog nastavnog plana i programa u prvom razredu osnovne škole u srijedu je Osnovnu školu „Sjenjak“ u Tuzli posjetila delegacija Ministarstva obrazovanja i nauke Tuzlanskog kantona i Pedagoškog zavoda TK. Novim nastavnim planom i programom promoviše se savremeniji pristup učenju, razvoj kompetencija i aktivnija uloga učenika u nastavnom procesu.

Prema riječima predstavnika resornog ministarstva Elmira Tukića, novi nastavni plan i program je baziran na ishodima učenja.

„Učenik se stavlja u središte obrazovnog procesa i kroz znanja potiče znanja, vještine i kompetencije koji su potrebni učenicama u svakodnevnom životu. Ono što je novina za prvi razred je i novi nastavni predmet, Kreativni rad, koji motiviše učenike i podstiče njihovu maštovitost, praktične vještine i zapravo timski duh kod učenika. Naš cilj je zapravo da ovim reformskim korakom na neki način utemeljimo i uspostavimo temelje za kvalitetan i savremen odgoj i obrazovanje naših učenika.“

„Primjenom kurikuluma imamo situaciju na terenu da su u prvi plan postavljene aktivnosti učenika“, naglašava stručni savjetnik u Pedagoškom zavodu Zumra Šahović.

„Sada je nastavnik moderator cijelog procesa poučavanja. Primjenom različite strategije poučavanja kroz nastavni proces sadržaji nastave se usmjeravaju na samog učenika, na djecu u širem spektru, tako da u ovom dijelu je iskorak u odnosu na postojeći stari nastavni plan i program“, ističe Šahović.

Nastavni plan i program koji se primjenjuje od prvog razreda osnovne škole donijelo je Ministarstvo obrazovanja i nauke TK na predlog Pedagoškog zavoda TK i plod je dugogodišnjeg rada obrazovnih stručnjaka.

Direktor OŠ „Sjenjak“ Adis Begić napominje da su škole kao odgojno-obrazovne ustanove dužne da prate savremene tokove pedagogije i potrebe djece.

„Ove izmjene u kurikulumu za prve razrede koje su prebacile aktivnost odnosno pažnju sa sadržaja na dijete, mislim da će olakšati kognitivni aspekt razvoja djece i prije svega taj kreativni sa uvođenjem novog programa koji se zove kreativni rad. Kao i sve novo je za početak malo izazovnije, međutim, mislim da će, u saradnji s našom pedagoškom službom i podrškom Pedagoškog zavoda i Ministarstva, implementacija ići svojim tokom“, kazao je direktor Begić.

Upoređujući prethodni sa novim planom i programom učiteljica Adisa Kadić podcrtava da je sada učenik u središtu nastave.

„Aktivnosti su bazirane na učenicima dok je u tradicionalnom načinu rada, u dosadašnjem nastavnom planu i programu, težište bilo na nastavniku. U stvari, nastavnici su pripremali nastavne sadržaje. Jedna grupa učenika je uvijek bila aktivan sudionik na času, drugi učenici su manje i više pasivno posmatrali čas. U novome sve je drugačije. Djeci su aktivno uključena, samostalno rade, samostalno istražuju, dolaze do rješenja“, kaže učiteljica Kadić naglasivši da se na taj način nastoji djecu pripremiti za cjeloživotno učenje, razumijevanje onoga što rade i primjenu raznih funkcionalnih znanja.

(TIP)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.