Vidi sto Mahe ugura sestru. Pocrvenila. Ona i Eldin (koji ima privatni transport bolesnika) inače glavni DZ, rasturit će i…
Foto: Šef dizajna u Mercedesu otkrio: “Osvijetljena maska definirat će naš identitet”

Mercedes se nalazi pred jednom od najvećih proizvodnih ofenziva u svojoj povijesti, a s njom marka dobiva i potpuno novo lice. Gorden Wagener, glavni dizajner, u intervjuu objašnjava zašto električni GLC započinje novu eru, zbog čega osvijetljena maska hladnjaka nije samo estetski dodatak i što zvijezde na panoramskom krovu otkrivaju o budućnosti dizajna.
Novo lice za novu eru
Na pitanje zašto je baš sada pravo vrijeme za promjenu, Wagener ističe da je ovo izuzetno uzbudljiva faza. “Upravo je pravi trenutak da dosljedno razvijamo naš dizajnerski jezik i time započnemo novu eru ikoničnog dizajna. Električni GLC je prvo vozilo koje ne samo da nosi našu novointerpretiranu, ikoničnu masku hladnjaka, već s tim licem definira i identitet naše marke za mnogo godina unaprijed”, objašnjava Wagener, dodajući kako je kromirana maska utjelovljenje DNK marke, ali u spoju s visokom tehnologijom i umijećem.

Inspiracija tradicijom, a ne retro stil
Wagener odbacuje termin “retro stil”, iako priznaje da bogata povijest marke služi kao nepresušan izvor inspiracije. “Kao Mercedes-Benz, naravno, imamo najdužu povijest u automobilskom svijetu, na koju se s ponosom možemo osvrnuti. Inspirirani našom tradicijom, stvaramo emocionalan, ali i racionalan dizajn, koji je obilježen jasnoćom, kvalitetom i funkcijom”, kaže on. Naglašava kako Mercedes-Benz ostaje prepoznatljiv i uzvišen, ali istovremeno ispunjava suvremene zahtjeve tehnologije i inženjerstva.
Mercedesova zvijezda ostaje ključni element
A što će biti sa zaštitnim znakom – zvijezdom? “Vozila sa zvijezdom oduvijek su bila sinonim za suptilnu eleganciju, inovaciju i prestiž. Ovdje se radi o vizualnom identitetu, stoga zvijezda i u budućnosti ostaje najmarkantniji dio našeg prednjeg dijela”, potvrđuje Wagener. U novom GLC-u, ona je centralno integrirana za sportski izgled, a po prvi put je i osvijetljena.

Više od ukrasa: Funkcija osvijetljene maske
Maska hladnjaka zaštitni je znak već 100 godina, a sada svijetli i prikazuje animacije. Wagener tvrdi da to nije samo show. “Osvjetljenje je središnji dio daljnjeg razvoja našeg dizajnerskog jezika. Osvijetljena maska hladnjaka sa svojim animacijama, poput scenarija dobrodošlice kući, oživljava GLC, stvara emocionalnost. Zamislite da nakon dugog radnog dana prilazite svom GLC-u i automobil reagira na vas, pozdravlja vas. To su mali trenuci koji imaju veliki učinak.”
Budućnost interijera leži u svjetlu
Mercedes je bio pionir s ambijentalnim osvjetljenjem u boji, a danas je to postao standard u industriji. Wagener smatra da je sljedeći korak potpuna integracija svjetla u doživljaj interijera. “Ono što mi je posebno impresivno kod unutrašnjosti električnog GLC-a je implementacija ambijentalnog osvjetljenja, koje je zaista cjelovito osmišljeno. Proteže se od središnje konzole preko instrumentne ploče i čak se nalazi u panoramskom krovu u obliku osvijetljenih zvijezda”, ističe on, opisujući to kao jedinstveno Mercedes-Benz iskustvo.

Koliko umjetne inteligencije sudjeluje u dizajnu?
Iako digitalizacija i umjetna inteligencija postaju sve važniji alati, Wagener uvjerava da ljudski, emocionalni element ostaje nezamjenjiv. “Jedno želim jasno reći: Svijet se razvija, i tko ne prihvati taj razvoj… bit će s vremenom pretečen. Ono što je također jasno: Mercedes-Benz će uvijek ostati Mercedes-Benz”, kaže on. Priznaje da se koriste moderni alati, ali crteži i rad na glinenim modelima ostaju ključni. Cilj je, kaže, osloboditi vrijeme za ono najvažnije – kreativnost i dizajniranje.
Kuda dalje s dizajnom?
Na kraju, Wagener otkriva da će temeljna filozofija dizajna, poznata kao “senzualna jasnoća”, ostati vodilja i u budućnosti. “Tako osiguravamo prepoznatljivost i nosimo ikoničnost naše marke u budućnost. Naravno, ovu filozofiju razvijamo i dalje tijekom godina. Novi električni GLC je savršen primjer za to. On utjelovljuje najprepoznatljivije elemente naše marke, koje smo preveli u budućnost”, zaključuje šef dizajna Mercedesa, piše Index.hr.
(TIP/Foto: Mercedes-Benz)







Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.