Toyota u velikoj ofenzivi; Evo šta sve dolazi

Toyotina ponuda za sjevernoameričko tržište prolazi kroz val promjena, a velika ažuriranja stižu za najpopularnije modele. Najprodavaniji RAV4 ulazi u novu generaciju, a Corolla Cross dobiva osvježenje, no ti potezi samo su dio šire strategije. Tijekom sljedećih nekoliko godina, Toyota priprema niz lansiranja i redizajna u svim segmentima, uključujući električne modele i limuzine, piše Carscoops.

Električni Highlander na pomolu

Jedna od najznačajnijih novosti je prelazak Highlandera na potpuno električni pogon. Dok je za kinesko tržište već potvrđena nova verzija s produljenim dosegom, u Sjevernoj Americi očekuje se da će sljedeći Highlander stići isključivo kao električno vozilo.

Prema pisanju Automotive Newsa, nova generacija mogla bi se pojaviti do kraja godine, a u salone stići početkom 2026. Još je neizvjesno hoće li koristiti potpuno novu platformu ili će zadržati TNGA-K arhitekturu, koja već podržava električne pogone.

Odluka o preskakanju hibridne opcije vjerojatno je posljedica promjene u preferencijama kupaca. Prodaja standardnog Highlandera pala je za 50 posto, na samo 30.056 jedinica. Istovremeno, veći i prostraniji Grand Highlander, predstavljen 2023. godine, postao je znatno popularniji s prodajom od 65.419 jedinica. Očekuje se da će Grand Highlander dobiti redizajn 2027. godine i zadržati motor s unutarnjim izgaranjem.

Više električnih SUV-ova u planu

Toyota također namjerava proširiti ponudu električnih SUV-ova modelom s tri reda sjedala, veličine Grand Highlandera. Prvi put najavljen konceptom bZ5X još 2021., ovaj model doživio je nekoliko odgoda. Najnovija izvješća sugeriraju da bi proizvodnja mogla započeti 2028. u tvornici u Kentuckyju.

U ostatku SUV ponude, RAV4 je upravo ušao u novu generaciju za 2026. godinu, nakon što je njegov prethodnik 2024. bio najprodavanije vozilo globalno i u SAD-u. Nedavno predstavljeni Crown Signia vjerojatno neće dobiti redizajn prije 2028. Iste godine očekuju se osvježenja za terenski orijentirane 4Runner i Land Cruiser.

Limuzine i dalje igraju važnu ulogu

Japanski brend ostaje posvećen limuzinama, iako većina proizvođača napušta ovaj segment. Odanost tvrtke tradicionalnim oblicima karoserije sada se pokazuje kao strateška prednost, popunjavajući prazninu koju su ostavili konkurenti.

Unatoč tome, Toyota planira produljiti vrijeme između redizajna svojih limuzina kako bi sačuvala resurse. Prema tom pristupu, Camry neće dobiti redizajn prije 2028., dok će Mirai na vodik vjerojatno ostati u trenutnom obliku. Za manju Corollu, koja je upravo dobila ažuriranja, nova generacija je na horizontu, dok Crown fastback limuzina treba osvježenje 2026. godine.

Potpuno električna limuzina mogla bi se pridružiti ponudi 2027. godine. Iako detalji nisu poznati, malo je vjerojatno da će dijeliti puno toga s kineskim modelima poput bZ7, koji je pozicioniran kao pristupačnija alternativa Tesli Model S.

Kamioneti, monovolumeni i sportski modeli

Toyota nastavlja davati prioritet ponudi kamioneta. Tundra pune veličine dobit će sveobuhvatniji redizajn sljedeće godine, a sličan vremenski okvir očekuje se i za SUV Sequoia. Noviji Tacoma, lansiran 2023., planiran je za redizajn 2027. godine.

Zanimljive su i glasine o manjem kompaktnom pick-upu koji bi mogao debitirati otprilike u isto vrijeme. Očekuje se da će imati samonoseću karoseriju i hibridni pogon, čime bi postao izravan konkurent Fordu Mavericku.

Ljubitelji sportskih automobila mogu se veseliti ažuriranju za GR Corollu za 2026. godinu, koje donosi agresivniju aerodinamiku i povećani okretni moment. Iako Toyota ima ambiciozne planove za svoju Gazoo Racing ponudu, još je nejasno koji će modeli stići na američko tržište, a entuzijasti se nadaju povratku Celice te novim generacijama modela GR 86 i GR Supra.

U ostatku ponude, Prius bi trebao dobiti redizajn 2026., dok je za monovolumen Sienna temeljita obnova predviđena za 2027. godinu, piše Index.hr.

(TIP/Foto: Toyota)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.