Video/Foto: Zbogom kružnim tokovima, u nekim zemljama postoje zanimljivije i sigurnije alternative

Opravdano ili ne, ali mnogi vozači nisu sigurni kako se kretati kružnim tokom. Oni često nisu rješenje za poboljšanje sigurnosti u saobraćaju. Zato postoje druge alternative koje bi mogle biti adekvatnije rješenje.

I na bh. putevima je sve više kružnih tokova, nesumnjivo jednog od najčešćih i najefikasnijih rješenja za brži i sigurniji protok saobraćaja. Međutim, ovisno o njihovoj lokaciji i gustoći saobraćaja koju mogu podnijeti, oni nisu uvijek najbolje rješenje.

Inžinjeri i projektanti puteva traže rješenja za poboljšanje performansi kružnih tokova. Već postoje široko korištena rješenja za upravljanje saobraćajem na raskrsnicama, ali nisu sva idealna za sve situacije. Uprkos tome, kružni tokovi uvijek izgledaju kao posljednje rješenje, posebno u urbanim i prigradskim područjima. Međutim, postoje neke alternative koje bi mogle zamijeniti kružne tokove.

Jedna od njih je dobro poznati RCUT, raskrsnica s ograničenim polukružnim okretanjem. To je jeftinija i brža alternativa za instalaciju, ali morate dobro pogledati njen dizajn da biste zaista razumjeli šta nudi i kako poboljšava sigurnost na cestama.

RCUT – američka alternativa kružnim tokovima

Izvještaj iz Sjedinjenih Američkih Država o alternativnim raskrsnicama/čvorovima (AIIR) objašnjava prednosti ove vrste raskrsnice. To je kao da uzmete dizajn kružnog toka i “podijelite” ga na dva dijela, iako u mnogo većem fizičkom prostoru od kružnog toka.

Prvi je konvencionalniji: skretanje lijevo s glavne ceste kao na normalnoj raskrsnici. Međutim, ono što se razlikuje je polukružno okretanje i skretanje lijevo s okomitog puta (onog koji nije glavni put). Ako dolazite s ovog drugog, bit će vam zabranjeno skretanje lijevo, baš kao što biste to mogli učiniti na kružnom toku obilaskom.

Da biste išli u tom smjeru, prvo ćete morati skrenuti desno na glavni put, a zatim napraviti polukružno okretanje. Vozači se moraju uključiti na lijevu stranu trake, zaustaviti se i potpuno skrenuti, ali krećući se prema vanjskoj strani i koristeći ono što bi bila traka za ubrzanje. Na ovaj način nećete usporiti vozila koja se kreću glavnom cestom.

Vjerovali ili ne, ovaj koncept raskrsnice se već nekoliko decenija koristi u nekoliko razvijenih zemalja, iako nije široko rasprostranjen. Međutim, spomenuti izvještaj otkriva značajne prednosti u odnosu na konvencionalne kružne tokove i raskrsnice, prvenstveno zahvaljujući smanjenju broja konfliktnih tačaka na 18, u poređenju sa 32 za ove druge.

Performanse na kružnim tokovima poboljšane su za 30 posto, a vrijeme putovanja za 40 posto. Na jednoj dionici u Sjevernoj Karolini zabilježeno je smanjenje ukupnog broja nesreća za 17 posto i smanjenje smrtonosnih i povrijeđenih nesreća za 51 posto.

Druge alternative

Ako pomislite na moderniji koncept kružnog toka, prvo što vam vjerovatno padne na pamet su “turbo” kružni tokovi.

Razlike leže u posebnom dizajnu svake trake, koja usmjerava saobraćaj na drugi izlaz. Vozila koja se kreću unutar trake i dalje imaju prioritet, ali ono što se mijenja je oblik i upotreba neprekidnih linija oslikanih na asfaltu. Pokazalo se da ovaj koncept poboljšava protok saobraćaja, eliminiše slijepe uglove i smanjuje broj nesreća.

Ali postoje i drugi, kao što su “divergentne dijamantske raskrsnice” ili “besprijekorne raskrsnice”. Prve su raskrsnice odvojene nivoima gdje trake nakratko mijenjaju strane, omogućavajući sigurnija i efikasnija skretanja, uz korištenje saobraćajnih signala. Druge omogućavaju vozilima da skrenu lijevo prije glavne raskrsnice, eliminišući potencijalne konflikte na centralnoj raskrsnici.

Poznate su i raskrsnice s pametnim ili adaptivnim semaforima, koji prilagođavaju crveno-zelene cikluse na osnovu stvarnog protoka saobraćaja. Iznimka su holandski kružni tokovi, koji zapravo favorizuju kretanje bicikala i drugih vozila, piše Klix.ba.

(TIP/Foto: KYTC)

Komentar

  • Alienist says:

    De, matere vam, deinstalirajte onaj neuspješni pokušaj od kružnig toka na Brčanskoj Malti! Dok nismo izginuli.

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.