Ko više vjeruje pravosudnu..to je najveće zlo Bosne i Hercegovine
Foto/Nekad skromna, sada opaka: Lada Niva Sport Turbo šokira i reli bolide

Lafa Niva spada u red najdugovječnijih modela s neprekinutom proizvodnjom te je vjerojatno najprepoznatljiviji i najcjenjeniji ruski proizvod na četiri kotača.
Zemljom se kotrlja od 1977. godine, a od tada se malo što promijenilo. Tijekom desetljeća doživjela je brojne nadogradnje, no njezin osnovni karakter ostao je iznenađujuće jednostavan. Poznata po svojim terenskim sposobnostima i povremenim reli-nastupima, Niva sada otvara potpuno novo poglavlje s najekstremnijom verzijom do sada.

Nedavno predstavljena Lada Niva Sport Turbo posebno je konstruirana za reli-raid natjecanja, a iako crpi inspiraciju iz originalnog modela, gotovo je u potpunosti modificirana za natjecateljske uvjete. Prepoznatljiv izgled vješto skriva ekstenzivne prerade s naglaskom na izdržljivost i sposobnost na zahtjevnim terenima.
Izvana se automobil ističe znatno proširenim blatobranima sprijeda i straga koji omogućuju ugradnju većih kotača. Serijski branici zamijenjeni su tankim čeličnim, ostavljajući gume djelomično izložene radi lakšeg manevriranja i bržih popravaka. Ugrađeni su i snorkel te usis na krovu za dodatno hlađenje i prozračivanje u ekstremnim uvjetima, dok Lexan bočni prozori i dodatna LED rasvjeta naglašavaju pripremljenost za reli.

Vozilo se oslanja na nove aluminijske naplatke s većim gumama za sve terene, a međuosovinski razmak povećan je na 2.550 mm, gotovo u potpunosti eliminirajući prevjese sprijeda i straga. Trag kotača sada iznosi 1.680 mm, dok je udaljenost od tla narasla na čak 350 mm.
Ionako asketska unutrašnjost sada je ogoljena do maksimuma. Osnovne točke su dva trkaća školjkasta sjedala, zaštitni kavez, navigacijski sustav i ojačani spremnik goriva. Stražnja je klupa uklonjena kako bi se smanjila masa i oslobodio dodatni prostor.
Kao što ime sugerira, Niva je opremljena turbo-benzinskim 1,6-litrenim četverocilindarskim motorom koji razvija 280 KS i 340 Nm okretnog momenta. To je ogroman skok u odnosu na standardnu Nivu Sport sa 122 KS, a o običnoj Nivi da i ne govorimo.
Snaga se prenosi na sva četiri kotača putem šesterostupanjskog sekvencijalnog mjenjača s blokadom središnjeg diferencijala. Ovjes uključuje neovisnu konstrukciju s dvostrukim amortizerima po kotaču, dok kočni sustav čine diskovi promjera 302 mm s četveroklipnim čeljustima.
Lada Niva Sport Turbo svoj će natjecateljski debi imati na ovogodišnjem Silk Way Rallyju, koji se ovog mjeseca održava u Rusiji. Ruta pokriva više od 5.000 kilometara zahtjevnog terena, od Irkutska do Gorno-Altajska, piše Index.hr.
(TIP/Foto: AvtoVaz)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.