Nije realno majmune da u zenici leze tone uglja, a ti kukas kako fali, nije raalno da narodu troskovi ratu…
Istraživanje: Društvene mreže sada glavni izvor vijesti u SAD-u

Društvene mreže i video platforme postale su glavni izvor vijesti u Sjedinjenim Američkim Državama, pretekavši tradicionalne televizijske kanale i web stranice s vijestima, pokazuje istraživanje.
Više od polovine (54 posto) ljudi informiše se putem mreža poput Facebooka, X-a (bivšeg Twittera) i YouTubea – čime su prestigli televiziju (50 posto), kao i portale i aplikacije s vijestima (48 posto), prema podacima Reuters Instituta.
– Porast korištenja društvenih mreža i vijesti zasnovanih na ličnostima nije jedinstven za Sjedinjene Države, ali se promjene tamo dešavaju brže i s većim uticajem nego u drugim zemljama – navodi se u izvještaju, javlja BBC.
Podkaster Joe Rogan bio je najgledanija javna ličnost, pri čemu je gotovo četvrtina (22 posto) ispitanika izjavila da je u prethodnoj sedmici naišla na vijesti ili komentare koje je on objavio.
Autor izvještaja, Nic Newman, rekao je da porast društvenih video platformi i vijesti vođenih ličnostima ”predstavlja još jedan značajan izazov za tradicionalne medije”.
Institut je također ukazao na trend da neki političari sve češće biraju gostovanja kod naklonjenih online voditelja umjesto kod novinara iz glavnih medija.
U izvještaju se navodi da populistički političari širom svijeta ”sve češće zaobilaze tradicionalno novinarstvo u korist prijateljskih, pristrasnih medija, ‘javnih ličnosti’ i ‘influensera’ koji često imaju poseban pristup, ali rijetko postavljaju teška pitanja, pri čemu su mnogi povezani sa širenjem lažnih narativa ili čak gorih sadržaja”.
Uprkos svojoj popularnosti, online influenseri i javne ličnosti označeni su kao glavni izvor lažnih ili obmanjujućih informacija od strane gotovo polovine ispitanika širom svijeta (47 posto) – izjednačivši se s političarima.
Izvještaj također navodi da je korištenje mreže X za informisanje ”stabilno ili u porastu na mnogim tržištima”, pri čemu je najveći porast zabilježen u SAD-u.
Dodaje se da je nakon što je Elon Musk preuzeo mrežu 2022. godine, ”mnogo više desno orijentisanih ljudi, posebno mladih muškaraca, počelo koristiti ovu platformu, dok su neki pripadnici progresivne publike napustili mrežu ili je rjeđe koriste”.
U SAD-u se broj korisnika koji se identifikuju kao desno orijentisani utrostručio nakon Muskove akvizicije.
U Velikoj Britaniji, broj desničarskih korisnika X-a skoro se udvostručio.
Konkurentske mreže poput Threadsa, Blueskyja i Mastodona ”imaju minimalan globalni utjecaj, s dosegom od 2 posto ili manje kada je riječ o vijestima”, navodi se u izvještaju.
(TIP/Izvor: Fena/Foto: Ilustracija/Fena)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.