Naknade putnicima za kašnjenja letova u EU uskoro bi mogle biti drastično smanjene

Naknada za kašnjenja i otkazane letove uskoro bi mogla biti smanjena nakon što je Vijeće EU pristalo na reviziju pravila o naknadama.

Svemu je prethodilo snažno lobiranje aviokompanija koje su tražile da se poveća prag na osnovu kojeg se isplaćuje naknada putnicima kojima letovi kasne ili budu otkazani.

Kako pišu evropski mediji, Sporazum o produženju vremena kašnjenja i smanjenju nivoa kompenzacija postignut je na samitu Evropskog vijeća, uprkos protivljenju Njemačke i Španije. Kontroverzno je to što je Vijeće zaobišlo razgovore s Evropskim parlamentom i svoju odluku učinilo pravno obavezujućom koristeći proces koji nije primijenjen više od deset godina.

Međutim, Evropski parlament i dalje može mijenjati nova pravila – ima četiri mjeseca da odgovori prijedlogom koji mora podržati većina od 361 zastupnika u Evropskom parlamentu.

Šta se mijenja?

Odluka ne ukida sve zaštite potrošača, ali mijenja pravila o isplatama naknada – mijenjajući i iznose plaćanja i vrijeme odgode nakon kojeg pravila o naknadama stupaju na snagu.

Prema važećim pravilima EU o pravima putnika u zračnom prometu, putnici mogu tražiti odštetu između 250 i 600 eura ako let kasni najmanje tri sata, pod uslovom da je za kašnjenje kriva aviokompanija.

Prema dogovorenim promjenama, kompenzacija će se isplaćivati ​​tek nakon četverosatnog kašnjenja za letove kraće od 3.500 kilometara.

Za duže letove, aviokompanije bi bile obavezne platiti odštetu ako letovi slete sa najmanje šest sati zakašnjenja, u poređenju sa trenutnim standardom od tri sata.

Prema novim pravilima, za kašnjenja duža od četiri sata primjenjivat će se odšteta od 300 eura, dok će se za kašnjenja duža od šest sati, uključujući letove duže od 3.500 km, isplatiti 500 eura.

U zamjenu za više pragove kašnjenja, aviokompanije će morati pojednostaviti složen i nejasan proces naknade – u kojem mnoge aviokompanije vrlo kompliciraju traženje finansijske naknade, ali vrlo olakšavaju traženje vaučera aviokompanija.

Također postoji jačanje prava putnika s invaliditetom.

Šta se ne mijenja?

Ostala pravila o kompenzaciji ostaju nepromijenjena, posebno u vezi s definicijom „vanrednih okolnosti“ koja pokriva da li aviokompanije uopće moraju pružiti bilo kakvu kompenzaciju.

Naknada za kašnjenja ili otkazivanja letova se ne isplaćuje ako je problem uzrokovan „vanrednim okolnostima“ – tačna definicija ovoga u zakonodavstvu je nejasna, ali se uglavnom primjenjuje na situacije poput ekstremnih vremenskih uslova, političke nestabilnosti, sigurnosnih rizika ili problema s kontrolom zračnog prometa.

Štrajkovi se obično ne smatraju vanrednim okolnostima, kao ni rutinski mehanički problemi ili nedostatak osoblja.

Pravila se odnose na aviokompanije koje su registrovane u EU – poput Ryanaira sa sjedištem u Irskoj – ili letove koji polijeću iz zemlje EU ili šengenske zone. Od Brexita pravila se više ne primjenjuju na Veliku Britaniju, ali ih je britanska vlada uglavnom “kopirala i zalijepila” u zakonodavstvo Velike Britanije.

Također, pravila o otkazivanju letova i odgovornosti aviokompanija da obezbijede hranu, smještaj i alternativno putovanje za putnike čiji su letovi odgođeni ili otkazani ostaju nepromijenjena.

U stvari, ovo nije dobro regulisano – putnicima se često jednostavno kaže da sami organizuju smještaj i alternativno putovanje, a zahtjeve za odštetu aviokompaniji podnesu kasnije. Međutim, aviokompanije rutinski obezbjeđuju osvježenje, obično u obliku vaučera za hranu, putnicima čiji letovi kasne.

Zašto je došlo do promjene?

Jednom riječju – lobiranje.

Aviokompanije su tvrdile da su isplate odštete previsoke, posebno za niskotarifne aviokompanije gdje odšteta može biti veća od cijene karte.

Aviokompanije su također saopštile da nisu u mogućnosti da obezbijede zamjenski avion i posadu u roku od tri sata na mnogim evropskim lokacijama, te da to može dovesti do otkazivanja dodatnih letova jer su već isplaćene visoke odštete.

Kada bi mogla početi primjena novih pravila za nakadnu?

Promjena nije trenutna- Prvo Evropski parlament ima četiri mjeseca da podnese eventualne prigovore, a ako se ne dobije nikakav prigovor, tada će biti određen datum uvođenja.

Dakle, možemo sa sigurnošću reći da će ovaj period ljetnih praznika i dalje biti pokriven starim pravilima.

(TIP/Izvor: N1/Foto: Ilustracija/Fena)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.