Koja bjesomučna laž! E sada "udri jače manijače" ne kupovati skoro nista!!
Najsporiji projekt u BiH: Nakon 24 godine ni 50 posto Koridora 5C
Skoro 30 godina vlasti u Bosni i Hercegovini poručuju kako je izgradnja Koridora 5C ključna investicija za državu koja jača ekonomiju i regionalnu integraciju. Dosad su od 325 kilometara izgradili samo 143. Od završetka izgradnje još smo daleko, a tek predstoji izgradnja tunela Prenj, što se smatra najtežim izazovom.
Na dijelu Koridora 5C od Zenice do Doboja trenutno je aktivno šest gradilišta od Putnikovog Brda do Vraca. U ovoj godini očekuje se završetak 8,5 kilometara kod Tešnja, zatim 10 kilometara kod Zenice. U promet će biti puštena i Dobojska obilaznica, a na jugu dionica Buna-Počitelj.
Tako ćemo u ovoj godini dobiti nove kilometre Koridora 5C. Tačnije, 31 kilometar autoputa. Sjeverni dio bi trebao, uvjeravaju iz Autocesta Federacije BiH, biti završen do 2026. godine.
To bi značilo putovanje autoputem od Sarajeva do Budimpešte. Ekonomski benefiti bi bili ogromni, kao i veći priliv turista.
“Zainteresovanost ljudi iz Mađarske za BiH je velika obzirom na zajedničku historiju i prošlost. Kada bi bio autoput sve do Sarajeva mnogo turističkih grupa bi došlo, mogli bi tada organizovati redovne dolaske. U biti i danas se puno ljudi odlučuje doći u BiH, ali svi su nezadovoljni putevima jer gube puno vremena”, kaže Csilla Gyore, turistički vodič iz Mađarske.
No, problem se pojavio na dionici Ozimice – Poprikuše, a ovom trasom od Maglaja do Žepča, bila bi zaokružena izgradnja autoceste na sjevernom dijelu. U toku su tenderske procedure za odabir izvođača radova kao i za usluge nadzora. Prethodni tender je poništen zbog, kako su istražili mediji, sumnje da je zamijenjena ponuda kako bi drugorangirani ponuđač dobio posao. Na naš upit o tome iz Autocesta FBiH kratko odgovaraju:
“JP Autoceste FBiH dužne su provoditi proces u skladu s procedurama i pravilima Banke koja je kreditor ovog projekta”, rekli su kratko iz Autocesta FBiH.
Očekuje se da u martu budu potpisani ugovori za ovu važnu dionicu. Također, završava se izgradnja tunela Golubinja, koji se nalazi između Zenice i Žepča i dug je 3,6 kilometara. U toku su radovi na dionici tunel Kvanj – Buna. Gradi se i na području drugog bh. entiteta. Iako su iz Republike Srpske najavljivali završetak radova na svim dionicama do 2026. godine – poruka je sada drugačija.
“Ostalo je još definisanje finansijskog okvira i izbor izvođača radova za treću dionicu, na pravcu od Tovire do Vukosavlja u dužini od 36 kilometara, tako da je izvjesno očekivati da bi Koridor 5C u Republici Srpskoj, ukoliko prethodni uslovi budu ispunjeni do kraja ove ili početkom sljedeće godine, mogao biti završen najdalje do 2030. godine”, izjavili su iz Autoputeva RS.
Da li će sve biti završeno do tada uveliko zavisi i od izgradnje Tunela Prenj. Tender je u završnoj fazi, a izgradnja ovog 10,9 kilometara dugog tunela skratila bi putovanje od Sarajeva do Mostara za sat vremena.
“S obzirom na to da putujem puno mogu reći da što se tiče Koridora 5C moglo bi puno brže. Ove ceste druge su prilično loše. Koliko se ulaže u puteve od registracije i svega, trebalo bi da bude mnogo bolje”, mišljenja je vozač Radivoje Simić.
U završnoj fazi je i tenderska procedura za dionicu Mostar sjever-Mostar jug. Prvi ugovor za izgradnju autoputa 5C potpisan je daleke 2001. godine. Nakon 24 godine nije izgrađeno ni 50%. Ukoliko sve bude završeno 2030. godine to će značiti da je bilo potrebno čak 10.585 dana za samo 325 kilometara autoputa.
(TIP/Izvor: N1/Autor: Azur Delić)
Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.