Omer Berbić: ‘Grad i kanton su postali taoci menadžmenta GiPS-a’

Gradski i prigradski saobraćaj Tuzla (GiPS) izdao je obavještenje za putnike o poskupljenju cijena usluga za 2025. godinu. Ova odluka dolazi nakon najave obustave rada nedjeljom. Gradska karta u jednom pravcu košta 3,5 KM, dok radnička mjesečna karta iznosi 100 KM.

Prema mišljenju vijećnika Naše stranke u Gradskom vijeću Tuzle, Omera Berbića, Grad i kanton su postali taoci menadžmenta GiPS-a.

˝Tuzlanke i Tuzlaci plaćaju najskuplji javni prijevoz u širem regionu! U posljednje četiti godine sam predlagao razna rješenja. Početi naplaćivati autobuske stanice koje grad održava a GIPS koristi dok se ne potpiše ugovor između preduzeća i grada. Napraviti svoje javno preduzeće, za početak samo za grad Tuzlu. Uvesti konkurenciju. Subvencionirati karte. Danas je jasnije nego ikada, vrijeme je da neko preuzme odgovornost. Grad ili kanton apsolutno je nebitno, vrijeme je da se krene u pravljenje državnog preduzeća za javni prijevoz. Da smo započeli prije letiri godine, danas bi imali flotu autobusa˝, istako je Berbić.

Gradski i prigradski saobraćaj Tuzla (GiPS) oglasio se ranije saopćenjem za javnost:

˝Ukoliko Grad Tuzla ili Tuzlanski kanton žele da osnuju novu firmu za prijevoz putnika, GIPS podržava tu inicijativu. Također, Uprava GIPS-a je dobila odobrenje od svojih udjeličara da ovim dopisom ponudi Gradu Tuzla, ministarstvu saobraćaja TK ili Vladi TK firmu Gradski i Prigradski Saobraćaj d.o.o. Tuzla na kompletno upravljanje bez ikakvih naknada.

U tom slučaju mogu preuzeti upravljanje firmom i gradskim prijevozom bez ikakvih troškova i investicija i samim time da određuju broj polazaka i cijene svih karata i to odmah, a sve u korist uposlenika javnog saobraćaja, studenata, đaka i radnika.

Naš prijedlog je da i cijene karata budu kao u ostalim gradovima BiH i regije. Kao primjer možemo uzeti grad Sarajevo gdje karta od Ilidže do Baščaršije iznosi 1.60 KM, te i karta od Šićkog Broda do Simin Hana treba da iznosi 1.60 KM.

Grad Tuzla je u proteklih 10 godina dao 0 KM subvencija građanima za prijevoz. Tuzlanski kanton je u proteklih 10 godina dao 0 KM subvencija građanima za prijevoz.

Mi smo jedina regija u kojoj Grad i Vlada TK ne učestvuju u gradskom prijevozu ni na koji način. U Sarajevu postoji kantonalna firma za obavljanje prijevoza i privatna firma koja obavlja 75% autobuskog prevoza i sve karte su subvencionirane kao pomoć građanima.

I ranije u gradskom prijevozu učestvovalo je nekoliko privatnih firmi i tamo također gradske vlasti subvencioniraju karte svojim građanima. U Brčkom vlada subvencionira građanima karte za prijevoz. U Beogradu, Zagrebu i mnogim drugim gradovima regije i Evrope, putnicima se subvencionira prijevoz, ali samo u Tuzli, Gradske i Kantonalne vlasti nisu omogućile bilo kakve subvencije građanima i ne učestvuju u gradskom prijevozu putnika ni na koji način. GIPS Tuzla se više puta u proteklih 10 godina obraćao Gradu Tuzla i Vladi TK sa prijedlogom i zahtjevom za subvencioniranje i pomoć građanima, ali bez ikakvih odgovora.

Gradski i Prigradski Saobraćaj d.o.o. Tuzla je privatna firma koja obavlja prijevoz putnika na području Grada Tuzle i Tuzlanskog Kantona. Kao i svaka privatna firma, svoje troškove finansira iz prihoda, u ovom slučaju prodaje karata. Dakle, svaki mjesec GIPS ima troškove plata, doprinosa, održavanja vozila i troškove nafte i prirodnog plina. Svi ovi troškovi se finansiraju od prodaje karata putnicima. Ukoliko nema putnika, kao što je u ovom slučaju nedjeljom, onda se ovi troškovi ne mogu finansirati.

Također, ukoliko su troškovi veći nego prihod od karata, onda mora doći do poskupljenja karata. U narednom periodu će doći i do poskupljenja karata u okvirnom iznosu od 30%. Nove cijene karata će biti objavljene u narednom periodu kada se završi detaljna analiza.

Gradski i prigradski saobraćaj Tuzla nema ništa protiv da obavlja prijevoz nedjeljom i da smanji cijene karata, ali to jednostavno nije moguće finansijski. Kompletnu odgovornost za ukidanje polazaka nedeljom i kompletnu odgovornost za cijene karata gradskog prijevoza snose Grad Tuzla i Tuzlanski kanton˝, naveli su u saopćenju za javnost iz Gradskog i prigradskog saobraćaja Tuzla.

(TIP/Foto: Arhiva)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.