Video: Najneobičniji most na svijetu: Vozi se u krug, a mnogima nije jasno zašto

Prije izgradnje mosta to se izvodilo motoriziranim skelama koje su primale po jedno vozilo, pa je dolazak na drugu stranu lagune bio mnogo sporiji i kompliciraniji.

Most koji spaja obale lagune Garzón u Urugvaju možda je i najneobičniji na svijetu. Iako svoju funkciju obavlja bez greške, njegovom se obliku mnogi čude. Naime, umjesto da prijeđe lagunu najkraćim mogućim putom, odnosno u ravnoj crti, ovaj most nad njom radi – krug.

Promet na kružnom mostu nije organiziran kao u kružnom toku, nego se jednostavno dva kolnika, po jedan za svaki smjer, dolaskom na most razdvajaju i nakon što opišu polukrug, ponovno se spajaju i dalje teku paralelno.

Zašto (u) krug?

Neobičan i fotogeničan, ovaj most oduševljava društvene mreže već čitavo desetljeće, a uvijek se nađe netko tko rukom povučenom crvenom crtom preko fotografije sugerira da bi most premostio lagunu i da je ravan. Dežurni prometnici, fizičari i inženjeri uvijek spremni da svoj stav žestoko brane u komentarima vjerojatno si nisu dali truda pronaći odgovor na pitanja kojima je odgovor – krug.

Most je projektirala tvrtka Rafael Viñoly Architects imajući nekoliko ciljeva na umu. Prvi je naravno bio omogućiti brz prijelaz automobilima preko lagune. Prije izgradnje mosta to se izvodilo motoriziranim skelama koje su primale po jedno vozilo, pa je dolazak na drugu stranu lagune bio mnogo sporiji i kompliciraniji.

Drugi cilj bio je, usprkos budućem mostu, očuvati biološku raznolikost, a kružni oblik pokazao se dobrim rješenjem i za to. Naime, prstenasta sjena mosta ovako se čitav dan pomiče sa Suncem, a da je konstrukcija takva da je u sredini puna, dio lagune ispod mosta stalno bi bio bez svjetlosti. Laguna Garzón područje je i velike ornitološke važnosti, dom je brojnim ptičjim vrstama, uključujući čileanskog plamenca, ali i ugroženih vodozemaca poput Darwinove krastače.

Izgradnja ovog atraktivnog mosta, koja je stajala je više od 10 milijuna eura, započela je u rujnu 2014. godine, a most je za javnost otvoren krajem 2015. Čini ga više od 450 tona željeza i tri i pol tisuće kubika betona. Promjer prstena je 202 metra, a most je dovoljno visok da se ispod njega nesmetano plovi.

Most Laguna Garzón osim što je povezao urugvajske regije Rochu i Maldonado, postao je i prava turistička atrakcija, ali i omiljeno mjesto za rekreaciju stanovnika koji sada nad lagunom mogu šetati, voziti bicikl i uživati u panoramskom pogledu od doslovno – 360 stepeni.

(TIP/Izvor: N1/Foto: Most Laguna Garzón)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.