Zašto je kružni tok u Tuzli noćna mora za vozače?

U Tuzli je počela gradnja kružnog toka na jednoj od najfrekfrentnijih raskrsnica. Ogromne gužve su ovih dana izrazite u jutarnjih terminima, kada građani kreću na posao, i oko 16 sati, kada se vraćaju sa posla. Eksperimentalni kružni tok na raskrsnici Brčanska Malta trebao je da ubrza saobraćaj, no desilo se suprotno jer su saobraćajne nezgode u ovom kružnom toku postale svakodnevnica. Oni koji najviše vremena provode vozeći se tuzlanskim ulicama ističu da vozači, zapravo, ne poštuju pravila kretanja u kružnom toku.

Neim Husić, tuzlanski taksista, navodi da svakodnevno svjedoči nepoznavanju pravila kretanja u kružnom toku, zbog čega, zapravo, gužve i nastaju, a one se reflektuju i na posao, odnosno zaradu.

„Imamo informaciju da dnevno na raskrsnici Brčanska Malta prođu 22 hiljade vozila. 15 hiljada vozila, a tu se računa i teretni saobraćaj, u tranzitu je“, navodi Miralem Mulać, šef Službe za komunalne poslove i izgradnju Grada Tuzla.

Bajazid Hasić 20 godina radi kao instruktor vožnje – ističe da je mnogo onih vozača koji ranije nisu imali priliku voziti u kružnom toku, te im je takav vid raskrsnice nepoznanica. Osim njih, tu su, navodi Hasić, i oni sebični vozači koji za okretanje u kružnom toku sve vrijeme koriste vanjsku saobraćajnu traku, ako postoje dvije, te tako stvaraju gužve u saobraćaju: „Imamo turbo kružne tokove, gdje je saobraćaj kanalisan, gdje se prije ulaska u kružni tok treba znati gdje ćemo izaći, koji je prvi izlazak, drugi izlazak – i na vrijeme zauzeti određenu saobraćajnu traku“.

Na novom eksperimentalnom kružnom toku na raskrsnici Brčanska Malta, čini se, ne važe ova pravila, jer se vozači prestrojavaju tamo gdje oni smatraju da treba. Zbog toga nisu rijetkost ni saobraćajne nezgode, koje dodatno uspore saobraćaj.

Zamijeniti semafore kružnim tokom, gdje za to ima mjesta, plan je kojeg se drži Gradska uprava Tuzla. U toku je izgradnja novog kružnog toka u centralnom dijelu grada na jednoj od najfrekventnijih raskrsnica.

„Ukupna vrijednost je milion i 480 hiljada. Tu se radi prema projektnoj dokumentaciji, odobrenju za građenje. Na tenderu su izabrani izvođači radova. Prema ugovoru rok je 120 dana. U Tuzli ima urađeno 8 kružnih tokova, trenutno se radi ovaj deveti kružni tok na Slatini“, napominje Mulać.

Kružne raskrsnice, koje su se pokazale kao dobro idejno rješenje u cijelom svijetu kada je riječ o smanjenju saobraćajnih gužvi, postepeno i u Tuzli dobivaju na značaju. Ostaje još samo da vozači počnu poštovati pravila kretanja u ovom tipu raskrsnica.

(TIP/Izvor: federalna.ba/Autorica: Azra Bećirović)

6 komentara

  • Samir says:

    Zato sto je vecina vozacku dobila na dva svjedoka.

  • Infidel says:

    Pješački prelaz je preblizu kružnog toka. To je samo jedan od razloga.

  • Nako nešto says:

    Pješacima obavezno upaliti semafore da rade i odmaknut ih od raskrsnice, a u toku radova na kružnom toku na Slatini, ugasit semafor kod Ekonomske škole jer nema smisla da još i on usporava saobraćaj

  • Agan says:

    Osim što dosta vozača ne zna pravila kretanja u kružnom toku treba reći i da je kružni tok malen za najfrekventniju raskrsnicu u gradu. Plus pješači je preblizu. Sve bi trebalo biti x2 u ovom slučaju i problem riješen.

  • Adna says:

    Za najveću raskrsnicu u Tuzli kružni tok na Brčanskoj Malti je premali i treba ga još proširiti, podebljati iscrtane linije i pješačke prelaze i tako bi bilo puno lakše vozačima. Bolje bi se snalazili u krugu. Zašto na skveru nema čestih nezgoda zato što je dobro urađen.

  • Mile Hašišar says:

    Mora je divljacima u Golf 2 , Audi 3 ; Mali ružni BMW itrd !!!

Komentari su zatvoreni.