Koliko je efektivno zaključavanje cijena u FBiH?

Nastavlja se akcija zaključanih cijena u Federaciji BiH. Poslodavci u saradnji sa Federalnim ministarstvom trgovine predložili su snižavanje i zaključavanje cijena za 56 prehrambenih i higijenskih proizvoda. Mjera je to koja treba da doprinese kvaliteti života građana. O kojim proizvodima se radi i koliko je do sada ova mjera bila efektivna na građane?

Četvrti krug zaključanih cijena počeo je 1. oktobra i trajaće do kraja godine. Dok su neki od proizvoda sniženi tek za nekoliko feninga, izdvajamo jaja čija je redovna cijena bila 9,45 za 30 komada, a sadašnja zaključana 7,95 maraka, dječije pelene 66 komada sa 31,45 na 21,85, kilogram brašna bez glutena sa 9,95 na 7,85, hljeb bez glutena sa 5,90 na 3,95. Naizgled povoljno, no opet se ne može uštedjeti, smatraju anketirani građani.

Akcija zaključavanja cijena građanima bi trebala donijeti uštedu od oko 50 maraka po jednom krugu potrošnje, poručuju iz Udruženja poslodavaca Federacije BiH.

“Smatramo da je lista od 56 prehrambenih i higijenskih proizvoda u 4. krugu adekvatan odgovor za težak položaj našeg stanovništva, za tešku socijalnu i materijalnu situaciju. Rukovodili smo se posebno okolnošću da je prvi krug dao dobre rezultate i da smo od samih potrošača dobivali poruke i prijedloge za proširenja˝, izjavio je Mario Nenadić, Udruga poslodavaca FBiH.

Zaključane cijene su dobra volja, ali ne i obaveza trgovaca, i potrošači to ne mogu prihvatiti kao trajno rješenje, jer nije dovoljno, kažu u Udruženju potrošača. Potrošačku politiku kreiraju institucije.

“Bojim se da je to lagano izostalo, ozbiljnija rješenja, od poreske reforme, o inicijativama prema svim lokalnim zajednicama, kantonima, itd, da lokalne zajednice utječu na smanjenje pojedinačnih iznosa iz potrošačke košare˝, istakao je Marin Bago, Udruga za zaštitu potrošača “Futura”.

No, trajnijoj stabilizaciji cijena u skorije vrijeme se ne treba nadati.

“Na dugi ili srednji rok do stabilizacije cijena ne može doći zbog svih nemira koji postoje kako u BiH tako u regiji, odnosno globalno u svijetu. Međusobni trgovinski lanci koji su povezani jednostavno uvjetuju otežano snabdijevanje svim robama i uslugama i to je glavni faktor destabilizacije cijena˝, kazao je profesor na Ekonomskom fakultetu UNSA-e, Željko Šain.

Projekat “Zaključavamo cijene” počeo je 15. decembra prošle godine, i pokrenut je dogovorom između Udruženja poslodavaca, Federalnog ministarstva trgovine i trgovaca. U projektu učestvuje više od 30 trgovačkih subjekata koji imaju više od 1.500 trgovačkih radnji u Federaciji BiH. Na kraju godine vršit će se procjena efekata akcije i odlučiti hoće li ona biti produžena ili unaprijeđena, poručili su poslodavci.

(TIP/Izvor: bhrt.ba/Foto: Ilustracija/FMT)

Ostavite komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena        

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.