Najveći evropski avio prevoznik najavljuje ‘značajno niže’ cijene karata ovog ljeta
Ryanair je u ponedjeljak saopštio kako očekuje da će cijene avionskih karata tokom prometne ljetne sezone putovanja biti “značajno niže” nego prošle godine jer je ovaj niskotarifni prijevoznik registrirao pad dobiti.
Najveći europski avio prijevoznik po broju putnika, usporediv po veličini s Delta Air Linesom u Sjedinjenim Državama, saopštio je da je njegova prosječna cijena karte pala za gotovo 15% u tromjesečju od aprila do juna u odnosu na isto razdoblje 2023., na 41,93 € s € 49,07.
Ryanair (RYAAY) pripisuje taj pad u prvom tromjesečju svoje financijske godine, dijelom, vremenu uskršnjih praznika ove godine, od kojih su neki pali tokom marta.
“Iako je potražnja u drugom tromjesečju velika, cijene su i dalje niže nego što smo očekivali, a sada očekujemo da će cijene karata u drugom tromjesečju biti znatno niže nego prošlog ljeta”, izjavio je izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary, govoreći o ključnom razdoblju od jula do septembra. Dodao je kako se vjerovalo da će cijene karata biti “jednake do skromno veće”.
Ryanair je u ponedjeljak saopštio kako očekuje da će cijene avionskih karata tokom prometne ljetne sezone putovanja biti “značajno niže” nego prošle godine jer je ovaj niskotarifni prijevoznik registrirao pad dobiti.
Najveći europski avio prijevoznik po broju putnika, usporediv po veličini s Delta Air Linesom u Sjedinjenim Državama, saopštio je da je njegova prosječna cijena karte pala za gotovo 15% u tromjesečju od aprila do juna u odnosu na isto razdoblje 2023., na 41,93 € s € 49,07.
Ryanair (RYAAY) pripisuje taj pad u prvom tromjesečju svoje financijske godine, dijelom, vremenu uskršnjih praznika ove godine, od kojih su neki pali tokom marta.
“Iako je potražnja u drugom tromjesečju velika, cijene su i dalje niže nego što smo očekivali, a sada očekujemo da će cijene karata u drugom tromjesečju biti znatno niže nego prošlog ljeta”, izjavio je izvršni direktor Ryanaira Michael O’Leary, govoreći o ključnom razdoblju od jula do septembra. Dodao je kako se vjerovalo da će cijene karata biti “jednake do skromno veće”.
U razgovoru s ulagačima u ponedjeljak, Neil Sorahan, glavni financijski direktor ove kompanije, rekao je da je došlo do “malog pritiska” na cijene karata od strane potrošača, koji su trošili opreznije, prema izvještaju Reutersa.
Ryanair je izvijestio o padu dobiti od 46 posto u prvom kvartalu godine, na 360 miliona eura, uprkos rastu broja putnika od 10 posto.
Dionice avio kompanije pale su za više od 15% u 6.20 ujutro po istočnom vremenu, a ostale europske avio kompanije također su osjetile pad. Dionice britanskog prijevoznika EasyJeta pale su za 8%, a IAG, koji posjeduje nekoliko avio prijevoznika uključujući British Airways, u isto je vrijeme pao za 4,4%.
Najnovija prognoza Ryanaira za cijene karata u suprotnosti je s njegovim upozorenjem od prije nekih pet mjeseci da će ih tokom ljeta možda morati povećati za čak 10%, dijelom zbog kašnjenja isporuka aviona od strane krizom pogođenog Boeinga.
Boeing se posljednjih mjeseci bori s nizom pitanja sigurnosti i kvalitete. U januaru je komad trupa aviona 737 Max 9, kojim upravlja Alaska Airlines, eksplodirao usred leta. Od tada su izbili na vidjelo daljnji problemi s nekim 737-icama, što je poremetilo Boeingov raspored proizvodnje.
Ryanair je u ponedjeljak saopštio i da se broj putnika ove kompanije povećao na 55,5 miliona u prvom tromjesečju “uprkos višestrukim kašnjenjima isporuke Boeinga”. No također je primijetio da je tokom tog razdoblja primijetio “poboljšanje kvalitete i učestalosti” isporuka od proizvođača aviona.
Za cijelu financijsku godinu, koja traje do kraja marta 2025., Ryanair očekuje da će broj putnika porasti na oko 200 milona sa 184 miliona — što je usporedivo s otprilike 190 miliona putnika koji su letjeli Delta Airlinesom prošle godine.
(TIP/Izvor: Forbes BiH/Foto: Shutterstock)
Nakon Zlaje sa posebnom pažnjom i poštovanjem prolazim pored svakog portira, Zlajino zanimanje dok nije postao profesor! On i školski…