Foto: Ovo je novi Audi A5

Nova generacija popularnog modela dobiva novo ime, što donosi izraženiji sportski karakter, ali i prvi hibridni pogon u paleti.

Audi A4 se od svog lansiranja prije tri desetljeća prometnuo u idealnu limuzinu poslovnih i obiteljskih aspiracija, uz karavanski model koji je s Allroad inačicom ispunjavao želje avanturista. Sada je s elektrifikacijom došlo do promjena u nomenklaturi modela, pa će budući A4 biti električni model, dok pravi nasljednik A4 postaje A5.

Sportska elegancija

Pritom A5 coupe i cabriolet odlaze u povijest, baš kao i dosadašnji A5 Sportback. S druge strane tu su limuzina i karavan koji su s rastom na skali (imena) modela itekako dobili na sportskom karakteru. U ponudi će biti u četiri varijante: kao A5 i S5 te kao karavanski A5 i S5 Avant. To su ujedno prvi modeli koji će biti predstavljeni na platformi PPC (Premium Platform Combustion).

Veći od prethodnika, novi A5 ulazi u segment više srednje klase, stoji u službenom priopćenju. Nema sumnje, izgled obje karoserijske izvedbe je impresivan, naglašeno sportskog karaktera, progresivno prateći aktualne trendove u vidu ugradnje kotača većeg promjera, izraženim ramenima te atraktivno krojenim LED svjetlima. 

Prostranija i funkcionalnija kabina

Ono što posebno veseli je da su u Audiju za limuzinu izabrali funkcionalniju verziju gdje se stražnji poklopac otvara zajedno sa staklom. 

Dizajn unutrašnjosti novog A5 temelji se na četiri karakteristične značajke. Kao prvo, dizajn je usredotočen na putnike, tj. dosljedno je usmjeren prema potrebama korisnika. Druga posebna značajka digitalno je sučelje u obliku Audi MMI zaslona.

Dizajnom vođenim materijalima, A5 donosi povoljniji osjećaj prostranosti uz visoku razinu komfora. Jasan raspored i jednostavno rukovanje u unutrašnjosti omogućuju preglednost u svim situacijama, što čini četvrtu značajku: vizualnu jasnoću. 

Novi koncept rukovanja donosi veći stupanj interakcije s vozilom zahvaljujući E3 arhitekturi elektronike. Tanki, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon zakrivljenog je dizajna i koristi se OLED tehnologijom. Sastoji se od virtualnog kokpita vidljive dijagonale zaslona od 11.9” i MMI dodirnog zaslona od 14.5”. 

Opcijski se nudi dodatni MMI zaslon za suvozača od 10.9”, a ponuda uključuje i head-up zaslon s mogućnošću konfiguriranja i mogućnosti upravljanja vozilom i funkcijama infotainment sustava.

U ponudi hibridi

Motori se isporučuju u blagohibridnoj MHEV izvedbi, što donosi smanjenje do 10 g CO2/km ili 0.38 l/100 km u 2.0 TDI (150 kW, pogon na prednje kotače/quattro) i do 17 g CO2/km ili 0.74 l/100 km u V6 3.0 TFSI (270 kW, quattro), po WLTP ciklusu. 

Pogonski generator (PTG) može pridonijeti s do 18 kW (24 KS) električne snage izlaznoj snazi motora s unutrašnjim izgaranjem. Tijekom usporavanja, PTG regenerativnim kočenjem energijom napaja bateriju (rekuperacija) snagom do 25 kW.

Integrirani sustav regulacije kočenja s mogućnošću kombiniranja (iBRS) omogućava da se papučica kočnice i hidraulika kočenja mogu u potpunosti odvojiti. U modelima sa sustavom MHEV plus, iBRS postiže potrebno usporavanje bez upotrebe mehaničke kočnice zahvaljujući rekuperacijskom kočenju. Frikcijske kočnice aktiviraju se samo kad se papučica kočnice jače pritisne. 

Početak ponude čini 2.0 TFSI motor sa 150 KS, a nudi se i u inačici s maksimalnih 204 KS koja je dostupna i s quattro pogonom. Motor je opremljen turbinom varijabilne geometrije (VTG) i radi s izmijenjenim procesom izgaranja koji je posebno štedljiv pod djelomičnim opterećenjem. Tehnologija VTG omogućuje dosljedan i agilan porast okretnog momenta čak i pri malom broju okretaja motora kod benzinskih motora.

U ponudi je i TDI motor, 2.0 TDI s 204 KS i 400 Nm dostupnih od 1750 do 3250 o/min. Motor iz generacije EA288 evo nasljeđuje optimizirano izgaranje od svog prethodnika zahvaljujući senzoru tlaka u cilindrima, dvofaznom ubrizgavanju AdBlue tekućine za upravljanje emisijama ispušnog sustava i dva vratila za uravnoteženje momenta mase za besprijekoran rad motora. Dolazi u MHEV verziji, a nudi se i quattro pogon. 

Za S5 je rezerviran 3.0 V6 TFSi s 367 KS, a isporučuje se u MHEV hibridnoj izvedbi što omogućava manju emisiju CO2 u odnosu na prethodnika s TDI motorom.  

(TIP/Izvor: Index.hr/Foto: Audi)