Jesmo li zaboravili čari pripremanja domaćih proizvoda?
Domaći proizvodi su činili temelj kuće. Mahale i kuće u mahalama su bile pune domaćinskih specijaliteta. Na svakom čošku se osjetio duh bosanski. U to vrijeme domaćice su marljivo spremale svoje proizvode i gostima ih servirale. Bilo je “ono malo duše bosanske” na svakom koraku.
Nekada su se komšije, rođaci i prijatelji takmičili ko će biti veći domaćin. I uspijevali su doista svake godine da se pripreme preko ljeta za zime. Svaki domaćin je imao dovoljno meda, sokova, sirćeta, suhog mesa, pekmeza, džemova i ostalih proizvoda, a onda bum. Na vrata nam je zakucalo čudno vrijeme zvano “nemam vremena”.
Sve je manje onih koji se odlučuju da prave domaće proizvode jer marketing velikih kompanija i uvoznih proizvoda je bio tako agresivan, da smo počeli vjerovati da su to domaći proizvodi koji nam trebaju. Zamjenili smo svoj rad gotovim proizvodima velikih korporacija koje dolaze iz zemalja bivše nam države. Zašto? Jednostavno nismo imali način da dođemo do domaćih proizvoda. Sve se svodilo na sajmove sa ograničenim kapacitetima.
Domaći proizvodi pojavom digitalnog marketinga doživjeli procvat
Pojavom digitalnog marketinga mali proizvođači su ponovo oživjeli. Dobili su priliku da direktno komuniciraju sa svojim kupcima i tako rade na jačanju ekonomske zajednice.
Projekat domacin.ba koje realizuje Udruženje Mapa kulture je pilot projekat koji pomaže malim proizvođačima u promociji njihovih proizvoda i seoskog turizma. Nastao je prije 10 godina kao inicijativa neformalne grupe, a danas egzistira kao projekat spajanja. Projekat promocije malih proizvođača, poljoprivrednika i domaćina.
Par razloga zašto domaći proizvodi?
Ukoliko nemate povjerenja u domaće proizvođače, donosimo Vam neke od razloga zašto bi trebali promjeniti mišljenje:
-Vrijedni domaćin nudi uvijek kvalitet nastao od domaćih plodova.
-Male proizvođače iz BiH uvijek možete posjetiti i uvjeriti se u to kako nastaju domaći proizvodi.
-Svježina hrane je puno bolja kod proizvoda iz BiH jer je transport od proizvođača do trpeze kraći.
-Lokalna hrana je sigurnija jer svi domaćini su svjesni posljedica plasiranja hrane koja nije po najvišim standardima. Jedna greška se skupo plaća, nepovjerenjem i gubljenjem reputacije.
-Domaći proizvodi izdržavaju domaće porodice, a domacin.ba omogućuje direktnu kupovinu od strane proizvođača.
-Razvojem domaće privrede jača se ekonomski sektor i direktno utiče na smanjenje poreza.
-Podržavanjem loklane privrede gradimo stabilniju budućnosti novim generacijama.
Koja su to domaćinska zanimanja najpopularnija u BiH?
U Bosni i Hercegovini je veliki broj domaćina. Njihovi spektri djelovanja su raznoliki. Najčešće mali privrednici se odlučuju za slijedeće:
-Pčelarstvo
-Voćarstvo
-Stočarstvo, ovčarstvo i kozarstvo
-Poljoprivredu
-Pripremu sitnih kolača
-Pripremu džemova i pekmeza
-Pripremu domaćih sokova
-Branje ljekovitog bilja
-Sakupljanjem i prodajom gljiva
-Vinogradarstvo
Konzumiranje domaćeg može pozitivno uticati na vaše zdravlje
Nije lako biti domaćin, ali mnogo je prednosti koje donose domaći proizvod. Mnogo naših sugrađana se izliječilo domaćim proizvodima. Zdravstvene prednosti domaćih proizvoda su se pokazale uspješnim kod liječenja krvnog pritiska, jetre, bubrega, astme, mioma i drugih oboljenja.
Mnogi domaći proizvođači proizvode kvalitetnu prirodnu koja je zdravija od krema, dezodorasna i sapuna koje nude velike korporacije. Svaki njihov proizvod je proizveden sa velikom dozom ljubavi i profesionalizma koje nudi svojim kupcima.
Svakako ne smijemo zaboraviti i proizvođače namještaja čije ruke vrijedno rade na stotine kuhinja, stolica, ormara i ostalog namještaja za nas. Sve su to domaćini.
Zato gradimo domaće i jačajmo zajedno ekonomiju Bosne i Hercegovina i pri tome uživajmo u domaćim proizvodima.
(TIP/Foto: Unsplash)
nije zadatak dobro postavljen. nema dovoljno uzoraka da bi se mogao izvesti zakljucak da treba množiti a ne sabirati.