Parlamentarni izbori u Hrvatskoj: Po listi i kandidatu 200 hiljada eura

Nešto manje od 200 hiljada eura po listi, odnosno kandidatu, u svakoj izbornoj jedinici, iznos je koji se smije potrošiti na promidžbu za predstojeće parlamentarne izbore u Hrvatskoj, 17. aprila, a iznos se nije mijenjao u odnosu na posljednje izbore. 

To konkretno znači da će politička stranka ili koalicija, koja svoje izborne liste istakne u svih deset izbornih jedinica u Hrvatskoj, na promidžbu ukupno moći potrošiti gotovo dva milijuna eura.   

‘Granica’ potrošnje nije se mijenjala u odnosu na onu od prije četiri godine, jedina je razlika što su sada dopušteni iznosi izraženi u eurima, umjesto u kunama.

Pogled unatrag otkriva da se s novim izborima troši više, pa je tako na onima 2016. godine potrošeno 35,3 miliona kuna (4,7 milijuna eura), a na onima 2020. oko 44 miliona kuna (5, 8 miliona eura).

Parlamentarni izbori u Hrvatskoj se financiraju iz dva izvora, iz vlastitih sredstava i donacija tj. dobrovoljnih uplata građana, obrta, tvrtki u novcu, uslugama i proizvodima, npr. usluga snimanja video spota, hrane za predizborno druženje, kapa, šalovima i sl.

Za donacije vrijednije od 663,61 eura, donator s primateljem mora zaključiti ugovor i uz njega priložiti ranije spomenutu izjavu. Nema li ugovora, takva se donacija mora prijaviti Državnom izbornom povjerenstvu (DIP), a iznos uplatiti u državni proračun najkasnije u roku od 15 dana od dana primljene uplate.

U ‘pokrivanju’ izbornih troškova političkim strankama, koalicijama i kandidatima, ali samo onima koji u konačnici izbore mjesto u Hrvatskom saboru, pomoći će naknada koju će dobiti od države.

Za svako osvojeno zastupničko mjesto, država je spremna dati 17.918 eura, ukupno 2,76 miliona eura.

(TIP/Izvor: Hina/Foto: Ilustracija)