Lakrdija.
Gradnja cesta u FBiH; Čavalić: Građane TK najviše boli što nemamo konkretnu realizaciju
Federalni zastupnici koji dolaze iz Tuzlanskog kantona u više navrata su na sjednicama ukazivali na katastrofalnu situaciju u kojoj se nalaze ceste u ovom kantonu zbog nedovoljnih izdvajanja za gradnju iz Budžeta Federacije BiH.
Na posljednjoj sjednici Vlada Federacije je donijela dvije odluke koje se tiču gradnje cesta u FBiH u ukupnom iznosu od 143 miliona KM.
Zastupnici iz TK i ovaj put smatraju kako su novčana izdvajanja za ovaj kanton nedovoljna.
– Prisutna je diskriminacija po pitanju raspodjele sredstava među kantonima. Tuzla istina dobija novac za zaobilaznice, ali vidjet ćemo kako će se novac utrošiti. Ono što i dalje nedostaje jeste opći projekat brze ceste Tuzla – Sarajevo. Bilo je planirano oko pet miliona KM u prošlom budžetu. Imali smo sve garancije u budžetu da će se ići sa izradom nacrta projekta i to ovdje u ovim izdvajanjima ne vidimo, već samo Đurđevik što je ranije bilo planirano – govori nam Admir Čavalić, predsjednik Kluba zastupnika SBiH u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH.
Ponavlja kako raspodjela novca za gradnu cesta nije pravedna.
– Razumijevajući kompleksnost Federacije, cijeneći da imamo 10 kantona, trebalo bi voditi računa o pravednijoj raspodjeli novca. Mislim na Tuzlanski kanton gdje niti jedan kilometar novog federalnog puta, odnosno, brze ceste, autoputa nije izgrađen – ukazuje Čavalić.
Kada je riječ o izdvajanjima za putnu infrastrukturu, za izgradnju autoceste Orašje – Tuzla, dionica Maoča – Tuzla, Lot V Čanići – Tuzla (u dužini od osam km), planirano je 12.906.649 KM, i to za projektiranje, eksproprijaciju i građenje.
Za izgradnju brze ceste Mostar – Široki Brijeg – granica RH, planirano je 23.445.000 KM. Namjena novca je za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Za izgradnju dionice Šički Brod – Đurdevik na trasi ceste Tuzla – Sarajevo planirana su 2,5 miliona KM, a za rekonstrukciju i sanaciju ceste Kreševo – Kiseljak 3.500.000 KM i to za građenje i nadzor.
– Pitanje je frekvencije cesta. Ne treba imati bilo šta protiv gradnje cesta, ali vjerovatno da TK ima daleko opterećenije ceste u odnosu na pojedine kantone gdje nema ni stanovnika ni privrede i to je ključ problema. Ono što najviše građane TK boli jeste što nemamo konkretnu realizaciju i pitanje je kako će se izvršiti utrošak ovog novca, to ćemo pratiti – poručio je Čavalić.
Federalna zastupnica Edita Mazić (SDA) koja također živi u Tuzlanskom kantonu kaže kako su ceste u ovom dijelu Federacije u groznom stanju.
– Kada idem na sjednice Zastupničkog doma Parlamenta FBiH, od Tuzlanskog do Sarajevskog kantona se vozim dva i po sata. Putevi su loši, veliki broj krivina… Iz sadašnje vladajuće većine su nam kazali šta smo uradili da bude bolje kada smo bili vlast, a ja njih pitam zar oni sada kada su vlast ne bi trebali provoditi bolje prakse u odnosu na nas – govori Mazić.
(TIP/Izvor: Faktor.ba/Foto: Harun Muminović/Fena/Arhiva)
Komentar
TK je nedonošče FBIH, kao i USK. Potrebno je Blok / TE izgraditi na Marin Dvoru, a Ministrarstvo energetike prebaciti u TZ, za početak.
Komentari su zatvoreni.