Svima nama su problem državni sluzbenici koji žive na budžetu, nista ili skoro ništa ne rade, koriste svaku priliku da…
Mislite li da pravilno kočite na semaforima? Razmislite još jednom
Ako svakodnevno vozite gradom, onda svakodnevno i na desetke puta stanete na crveno svjetlo. Međutim, izvodite li to dobro? Istraživanja kažu da velik broj vozača, čak i onih iskusnih, radi neke krucijalne pogreške prilikom ovog uobičajenog manevra.
Dijelom jer su krivo naučeni u autoškolama, dijelom jer slušaju loše savjete, ali činjenica je da brojni vozači rade jednu ili više pogrešaka. Pa, krenimo…
Ne prebacivati prerano u ler
Prvo, uobičajena je pogreška prerano prebaciti mjenjač u neutralni položaj, čak nekoliko stotina metara od raskrižja. Prebacivanjem u ler daleko prije dolaska na semafor povećava se trošenje i habanje vaših kočnica.
U praznom hodu jedino sredstvo usporavanja su kočnice, što znači da postižu puno više temperature nego kada koče u brzini, što rezultira mnogo skupljim servisnim popravcima kočnica. Također, u leru je i potrošnja goriva veća nego kad automobil koči sam, odnosno motorom.
Drugo, spuštanje u nižu brzinu dok se približavate raskrižju, a prije nego što pritisnete spojku i kočnice, staromodan je način. Nije dobro prilagođen modernim automobilima s prednjim pogonom s disk kočnicama i ABS-om.
Prebacivanje u niže stupnjeve prijenosa započelo je još dok je većina automobila imala pogon na stražnje kotače te nepouzdane bubanj kočnice, koje su bile sklone pregrijavanju i slabljenju.
S modernim kočnicama, niži stupanj prijenosa dodaje otpor prednjim kotačima i zapravo može povećati zaustavni put na skliskim cestama.
Pritisnuti spojku tek kada okretaji padnu
Kao što smo spomenuli, ove dvije stvari koje ljudi obično rade su pogrešne. Ali njihova kombinacija pravi je način da zaustavite automobil na crvenom svjetlu. Dakle, ispravan način da se zaustavite modernim automobilom je da počnete kočiti pravovremeno držeći automobil u brzini i obje ruke na volanu. Nemojte pritiskati spojku.
Tek kada potpuno usporite, odnosno neposredno prije nego što broj okretaja motora dosegne tisuću, pritisnite spojku te kada se zaustavite, stavite mjenjač u neutralni položaj.
Ako ćete neko vrijeme stajati, sigurnije je ostati u neutralnom položaju s nogom izvan kvačila nego čekati u brzini. Osim toga, držanje noge na kvačilu za svako crveno svjetlo uzrokuje pregrijavanje i na kraju mogući kvar, piše Index.hr.
(TIP/Foto: BMW)
5 komentara
I have been surfing online more than 3 hours today yet I never found any interesting article like yours It is pretty worth enough for me In my opinion if all web owners and bloggers made good content as you did the web will be much more useful than ever before
Thank you I have just been searching for information approximately this topic for a while and yours is the best I have found out so far However what in regards to the bottom line Are you certain concerning the supply
I just could not depart your web site prior to suggesting that I really loved the usual info an individual supply in your visitors Is gonna be back regularly to check up on new posts
certainly like your website but you need to take a look at the spelling on quite a few of your posts Many of them are rife with spelling problems and I find it very troublesome to inform the reality nevertheless I will definitely come back again
Its like you read my mind You appear to know so much about this like you wrote the book in it or something I think that you can do with a few pics to drive the message home a little bit but instead of that this is excellent blog A fantastic read Ill certainly be back
Komentari su zatvoreni.