Nakon dvije decenije Dino Mustafić ponovo na filmskom setu, ‘Paviljon’ nose renomirana glumačka imena
Bosanskohercegovački reditelj Dino Mustafić radi na filmu naziva “Paviljon” koji bi premijeru i distribiciju trebao imati polovinom sljedeće godine. Scenario za film je napisao Viktor Ivančić u koautorstvu sa Emirom Imamovićem Pirketom, a Mustafić navodi da je riječ o ekranizaciji priče “Paviljon” iz knjige “Radnici i seljaci” Viktora Ivančića.
U filmu koji se snima na bosanskohercegovačkim lokacijama u Lukavcu, Zenici i Sarajevu glume imena poput poput: Radeta Šerbedžije, Zijaha Sokolovića, Jasne Diklić, Mirjane Karanović, Branke Petrić, Miralema Zubčevića, Vladimira Jurca, Mete Jovanovskog, Ksenije Pajić, Kaće Dorić, Ermina Brave, Albana Ukaja, Aleksandra Seksana, Nikše Butijera, Ermina Sijamije, Vedrane Božinović, Snežane Vidović, Selme Mehanović i mnogih drugih.
Snimanje je u fazama počelo 2022. godine, a bit će završeno 2024. godine.
Riječ je, kako je u razgovoru za Fenu kazao Mustafić, o velikoj regionalnoj koprodukciji BiH (producent Panglas, Sarajevo) sa partnerima iz Srbije, Hrvatske, Sjeverne Makedonije i Crne Gore.
– Likovi u ovom filmu su generacijske dobi na zalasku života, nekadašnji ostaci klase radnika, seljaka i ‘poštene inteligencije’, međutim svi zajedno gubitnici tranzicije, koji u egzistencijalnoj krizi preispituju svoju prošlost, tragajući za uzrocima vlastitih nevolja. Optimizam nastaje u trenutku spoznaje i donošenja odluke koju naši junaci potom provode. Svaku od tih odluka sažima jedna jedina riječ – pobuna – kazao je Mustafić.
Komentarišući povratak na filmski set, Mustafić navodi da je napravio veliku pauzu u radu na igranom filmu, punih 20 godina nakon ostvarenja “Remake”.
– Na filmu želim ovom pričom ispitati mikro svijet u ograničenom prostoru. Film je medij u kojem je moguće da se u malom prostoru nađe odraz beskonačnosti slobode. Uživao sam radeći sa izvrsnim glumcima, imam inspirativnu autorsku ekipu saradnika, nadam se da će atmosfera ljubavi i radosti stvaranja sa seta filma biti vidljiva u svakom kadru – podvukao je.
Govoreći o režiji u pozorištu i režiji na filmu, Mustafić polazi od toga da je režija jedna, cjelovita te da samo koristi različita izražajna sredstva u zavisnosti od medija.
– Film je dinamičan i intenzivan, traži dobru kondiciju, dok je teatar smireniji i traži strpljenje – ocijenio je.
Dino Mustafić osim rada na novom filmskom projektu, u Narodnom pozorištu Sarajevo radi na predstavi po tekstu Almira Imširevića “Jedan je Muhammed Ali”.
On ističe da ima veliku odgovornost kada režira tekst domaćeg autora, u ovom slučaju posebno. Navodi da poznaje privatno i profesionalno nekoliko decenija Almira Imširevića, te da ga smatra bliskim saradnikom i prijateljem čiji literarni i pozorišni rad izrazito poštuje i voli.
– Odavno nisam u rukama imao tako dobar domaći tekst koji potvrđuje punu spisateljsku zrelost Imširevića, a koji se uvijek odvaži pisati na velike i značajne teme kao što su djetinjstvo, odrastanje, sjećanje, familija, odnosi oca i sina. Almir piše duhovito, pametno i emotivno. Mi koji stvaramo u pozorištu trebamo domaće pismo jer bez ovdašnjih dramskih pisaca ne možemo očekivati niti razvoj bosanskohercegovačkog teatra. Imširević je pisac koji je svojim dramskim opusom obilježio nekoliko epoha u teatru. Sa ovim tekstom koji se igra na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo mogu reći da je to matična kuća pisca Imširevića čije su prazvedbe uvijek bile highlight sezone – podvukao je.
Mustafić također radi i u Narodnom pozorištu Beograd na još jednoj pozorišnoj praizvedbi. Riječ je o novom djelu Željka Hubača poetičkog naslova “Sanjao sam da sam se probudio”.
– Praktično sam ove jeseni sa filmskog seta uletio u salu Narodnog pozorišta u Beogradu. “Sanjao sam da sam se probudio” je predstava o pozorišnim snovima. Ono što je najvažnije, insistirao sam u procesu da sastavni dio teksta moraju biti neka lična iskustva ljudi koji su u zajedničkom radu na ovoj temi. Interpolacija nečega što se zove moja stvarnost u teatru, koju glumci nose u ovoj predstavi, biće poetska nadogradnja intrigantnog Hubačevog kaleidoskopskog eseja o pozorištu. Tu premijeru planiranu za kraj novembra morali smo odgoditi za drugu polovinu januara – zaključio je u razgovoru za Fenu reditelj Dino Mustafić.
(TIP/Izvor: Fena)
Nakon Zlaje sa posebnom pažnjom i poštovanjem prolazim pored svakog portira, Zlajino zanimanje dok nije postao profesor! On i školski…