Niskobudžetne kompanije se vraćaju u Sarajevo, ima li alternative za Tuzlu?

Dok se aviosaobraćaj širom svijeta oporavlja i vraća na stanje prije covida u Bosni i Hercegovini je drugačija situacija. Odlazak nisko budžetnih kompanija je uveliko ostavio posljedice na aerodromima u našoj zemlji. Ipak, dobre vijesti su stigle za Međunarodni aerodrom “Sarajevo” prošle sedmice.

Tri kompanije su ispunile uslove javnog poziva za subvencioniranje aviosaobraćaja na području Kantona Sarajevo koji je raspisala Turistička zajednica KS. To su Wizz Air, Ryanair i Sunexpress Airlinesom.

Ovo je vijest koja je obradovala građane. Mnogi su se ponadali da će uskoro moći letjeti u obilazak evropskih gradova te posjetiti rodbinu i prijatelje u inostranstvu.

Wizz Air je i ranije letio iz Sarajeva, a Ryanair i Sunexpress nisu.

aerodrom

LCC kompanije “skupe krpice” i odu bez najave

S druge strane teško stanje je na aerodromu u Tuzli sa kojeg su otišle dvije LCC kompanija. Wizz Air i Rayan Air.

“Sarajevo još uvijek ima prilično LCC linija, čak 18 linija 12 prijevoznika. Banja Luka ima 10 linija 3 prijevoznika, Mostar nema LCC linija. No, Tuzla je tu izuzetno mnogo izgubila odlaskom Wizz Aira”, kazao je za Akta.ba Alen Šćuric, zrakoplovni analitičar.

Tuzla sada ima samo tri linije. Smanjila je broj letova sa 34 prošle zime i 48 ovog ljeta na samo 9 sedmičnih letova ove zime.

“Iz Tuzle je ove godine otišao Ryanair potpuno, a Wizz Air više nema bazirana dva aviona u Tuzli“, pojasnio je.

Radi toga Tuzla će sa 700.000 putnika godišnje pasti na nekih 150-170.000 putnika godišnje.

“Management se jako trudi, ali na žalost ne može pronaći alternativu. Najgore od toga je što je Wizz Air otišao i iz Sarajeva i iz Tuzle naglo i neracionalno”, naglasio je.

Wizz Air je sa Tuzlom pregovarao oko 3. baziranog aviona, a onda naglo otišli.

“Jako čudno. Nažalost to je realnost današnjih LCC. Skupe krpice i bez ikakve najave potpuno odu”, istakao je Alen.

tuzla

Ova kompanija je uvjeravala aerodrom da će bazirati i 3. avion te je tražio da naprave 3. gate. Tražili su i osvjetljivanje centralne linije za koju je aerodrom osigurao sredstva. Atrij aerodroma se gradi već godinama i nikako da se dovrši. Također. kasne i radovi na parkingu. U praksi aerodrom samo obećava,a ništa se ne realizuje.

Problem je bila i taksa BHDCA od 1,50 EUR. Radi toga je iz Tuzle otišao Ryanair.

Da li će ovaj put zahvaljujući subvenciji biti bolje stanje na aerodromu Sarajevo ostaje da se vidi. Nadamo se da LCC kompanije neće i ovaj Aerodrom napustiti bez objašnjenja.

(TIP/Izvor: Akta.ba/Foto: exyuaviation.com)