Foto/Hrvatska: Otvorena Žičara Sljeme vrijedna preko 70 miliona eura

U srijedu je u pogon službeno puštena nova zagrebačka sljemenska žičara vrijedna više od 70 miliona eura, trase duge preko pet kilometara kojom će putnici za dvadesetak minuta vožnje biti na vrhu Medvednice.

Na svečanom otvorenju uoči prve vožnje na donjoj postaji Žičare Sljeme, na kojoj je upriličen i svečani program, istaknuto je kako nova žičara povezuje Gračansko Dolje s vrhom Medvednice, preko jedine usputne stanice Brestovac.

Zračna trasa žičare iznosi preko 5.000 metara, radna brzina kretanja kabina je oko 4 m/s, tako da putovanje od donje postaje od vrha, Vidikovca, traje 22 minute. Operativni kapacitet žičare je oko 1.000 putnika na sat koji se prevoze u 84 moderno i udobno opremljene kabine s po 10 sjedećih mjesta.

Visinska razlika između donje i gornje postaje je 754 metra, a visine stupova koji nose žičaru, zbog zahtjevnosti terena, iznose od 6 do 43 metra.

Vlasnik žičare, koji će upravljati i održavati pogon žičare, je Zagrebački električni tramvaj (ZET) koji ima tradiciju dugu 131 godinu javnog prijevoza u gradu Zagrebu.

Gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević u svom je obraćanju napomenuo kako je sljemenska žičara projekt koji je izazvao brojne kontroverze zbog dimenzija i primjerenosti kapaciteta Zagrebu, glavnom gradu Hrvatske.

„Kritizirao sam i preplaćenost, odnosno povećanje cijena radova nakon što je projekt započeo s izvođenjem radova, međutim ironija sudbine je odlučila da ću upravo ja biti taj koji će otvoriti žičaru”, kazao je Tomašević.

Dodao je kako je u osam mjeseci njegovog mandata uloženo puno napora da se projekt žičare završi.

„Žičara je koštati oko 537 milijuna kuna (71,6 milijuna eura, op.a.), to je novac koji nije realno da će ikada biti vraćen, ni jedan posto od te investicije, od prihoda koje će žičara ostvarivati, bilo kroz cijenu karata, bilo kroz naplatu parkinga ili iznajmljivanja poslovnih prostora u sklopu ovih objekata”, kazao je Tomašević.

Dodao je kako će operativni troškovi žičare, unatoč kartama, i dalje trebati subvenciju iz gradskog proračuna, a kredit za žičaru vraćat će se kroz narednih 12 godina kroz porez i prirez.

„Stoga mislim da je primjereno da za građane grada Zagreba, koji pune proračun, karta bude jeftinija u odnosu na posjetitelje Zagreba”, rekao je Tomašević.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković istaknuo je kako je žičara koja se otvara tehnički ispravna i kako se nada da će biti na korist svih građana grada Zagreba i svih posjetitelja Zagreba.

„Možemo reći da se danas ostvaruje dugogodišnji san svih Zagrepčana, ali i onih koji su zaslužni za realizaciju ovog projekta koji je važan u turističkom i društvenom smislu, ali i kao novi stari simbol Sljemena i cijelog Zagreba”, poručio je Butković.

Do donje postaje žičare moći će se doći iz centra grada, tramvajem broj 14, a potom presjedanjem na tramvajsku liniju 15 koja vodi do samog ulaza u novu žičaru.

U prvih mjesec dana rada žičare cijene karata bit će nešto niže, promotivne, a potom će žičara ponovno kraće vrijeme biti zatvorena radi servisa.

Za odrasle građane Zagreba, odnosno osobe koje u Zagrebu plaćaju porez i prirez, karta u jednom smjeru koštat će, nakon promotivnog perioda od mjesec dana, 40 kuna (5,3 eura), a povratna karta 70 kuna (9,3 eura).

Za mlade između 15 i 24 godine i za starije od 65 godina, cijena za jedan smjer bit će 25 kuna (3,3 eura), a povratna karta 40 kuna (5,3 eura).

Najviše cijene karata bit će za sve koji nemaju mjesečni pokaz niti plaćaju prirez u Zagrebu. Tako da će odrasle osobe koje nisu iz Zagreba platiti 75 kuna (10 eura) jedan smjer i 125 kuna (16,6 eura) povratnu kartu, za mlade i starije cijena će biti 50 za jedan, odnosno 75 kuna (6,6 odnosno 10 eura) za dva smjera, a za djecu i invalide 20 odnosno 30 kuna (2,6 odnosno 4eura).

Stara sljemenska žičara vozila je istoj, nešto kraćoj trasi od današnje, u periodu od 1963. do 2007. godine, kada je zatvorena zbog isteka sigurnosnih dozvola i narušene infrastrukture.

(TIP/Izvor: Anadolija)