Da,otkaz. Neka nađu bolje...Bingo npr. I sl
Trajno gašenje start-stop sistema može izazvati neočekivane posljedice

Serijski je ugrađen u gotovo svaki novi automobil, a opet malo koja tehnologija toliko dijeli vozače: start-stop sistem. Dok je proizvođači hvale kao učinkovit alat za uštedu, mnogi je vozači iznervirano isključuju pri svakom ulasku u vozilo. No, koliko goriva ova tehnologija zaista štedi i zašto njeno trajno deaktiviranje može stvoriti ozbiljne i skupe probleme.
Princip rada je jednostavan: čim se vozilo zaustavi, motor se automatski gasi, a ponovno se pali kada vozač pritisne spojku ili otpusti kočnicu. Prema njemačkom autoklubu ADAC, na ovaj se način može postići ušteda goriva od 10 do 15 posto, osobito u gradskoj vožnji s čestim zaustavljanjima na semaforima. Na dužim putovanjima ili pri konstantnoj brzini, naravno, učinak je znatno manji.
Kolika je stvarna ušteda?
Preračunato na godišnju razinu, tehnologija se itekako isplati. Uz prosječnu godišnju kilometražu od oko 12.500 kilometara i potrošnju od 6,8 litara dizela ili 7,7 litara benzina, troškovi goriva lako premašuju 1500 eura. Ušteda od desetak posto u takvim uvjetima može donijeti i do troznamenkastog iznosa na godišnjoj razini. S druge strane, nikad nije izračunat servisni aspekt troškova.
Nakon bezbroj paljenja, u kratkim intervalima, pa do trenutačnog gašenja nakon maratonske vožnje na duljim relacijama i autocestama, ipak ova eko priča uvijek ostavlja upitnike.
Kada se sistem ne aktivira?
Mnogi ne znaju da prilikom automatskog gašenja motora ključni sistemi ostaju aktivni. Elektronika vozila, infotainment sustav, klima-uređaj ili grijanje sjedala nastavljaju s radom. No, postoje brojne situacije u kojima start-stop automatika namjerno ne radi kako bi zaštitila vozilo i osigurala sigurnost.
Sistem se neće aktivirati ako je napon akumulatora prenizak, motor još uvijek hladan ili ako su vanjske temperature ekstremno visoke ili niske. Također, motor ostaje upaljen na velikim uzbrdicama, kod jako zakrenutog volana, tokom rada asistenta za parkiranje ili dok je priključena prikolica. To nije kvar, već mjera samozaštite.
Šteti li motoru i šta kaže zakon?
Briga da često gašenje i paljenje šteti motoru danas se smatra zastarjelom. Vozila sa start-stop sistemom opremljena su pojačanim anlaserima, posebnim akumulatorima i prilagođenim komponentama motora koje su dizajnirane da izdrže takav način rada. U normalnim uvjetima, tehnologija je pouzdana i ne predstavlja rizik za vozilo.
Problem, međutim, nastaje kada vozači pokušaju trajno isključiti ili manipulirati sistemom. Iako se u većini automobila može privremeno deaktivirati pritiskom na gumb, stručnjaci upozoravaju da trajno isključivanje može imati ozbiljne pravne posljedice.
U Njemačkoj primjerice start-stop sistem je dio homologacije vozila i strategije ispušnih plinova. U najgorem slučaju, njeno trajno isključivanje može dovesti do poništenja saobraćajne dozvole, što sa sobom povlači ne samo visoke novčane kazne, već i probleme s osiguranjem u slučaju nesreće.
Zaključno, start-stop automatika ne štedi gorivo u svakoj situaciji, ali u gradskoj vožnji može biti itekako korisna. Iako navodno ne šteti automobilu, piše Index.hr.
(TIP/Foto: Index Auto)







Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.