Safudinu Čengiću želimo da se,, zabavi o sebi,, da siđe sa stolice i popusti više radnike i njihova prava.Da mu…
Stečajni upravnik tvrdi da su Željeznice FBiH najveća prepreka u poslovanju Koksare, oni sve negiraju

Stečajni upravnik lukavačke Koksare (bivši GIKIL) Almir Bajrić u Dnevniku RTV TK je govorio o stanju ove kompanije koja je u stečaju.
On uvjerava da su se u posljednjih 15 dana uspjeli riješiti značajni problemi Koksare. No, prema njegovima riječima, trenutno najveći problem je u Željeznicama Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBiH) koje od Luke Ploče do Koksare te od Koksare do Željezare Zenica prevoze sirovinu. Ta sirovina je ugalj koji Koksara prerađuje u koks potreban Željezari za proizvodnju.
“Željeznice su te koje još uvijek gledaju u prošlost, ne mogu da se okrenu budućnosti, a riječ je procesima u kojima će se obezbijediti opstanak ove industrije. To se odnosi na sve one u ovom lancu – od Koksare do nove Željezare u Zenici”, izjavio je.
Napomenuo je da Koksara ima potpisan ugovor s domaćom kompanijom H&P koja je novi vlasnik Željezare.
“Koksara je podrška toj željezari. Dakle, Koksara će proizvoditi koks koji će se transportovati, nadamo se, vagonima u Zenicu. Svi razumiju ovaj problem, ali imamo situaciju da Željeznice ne žele shvatiti koliko ozbiljan problem prave privredi cijele zemlje”, dodaje.
Ukazao je da je Koksara proizvela više od 20 hiljada tona koksa koji je lagerovan. Bajrić tvrdi da je i ovo problem.
“Taj koks se mora premještati, čime se stvaraju dodatni troškovi. Taj koks je već trebao biti u proizvodnom procesu zeničke željezare. Zalihe koksa u Željezari se dovode u pitanje. Zapravo, ŽFBiH dovodi u pitanje i Koksaru i Željezaru. Ako radnici Koksare mogu čekati jednu i po platu do prodaje kompanije te da naplate svoja potraživanja i ako su učinili sve da smanje troškove poslovanja, zašto to ne može uraditi javna kompanija koja mora biti u službi privrede”, poručio je.
Tvrdi i to da je H&P avansno plaćao prijevoz sirovina iz Koksare, a da je time je izbjegnuta mogućnost da Željeznice ostanu bez svojih potraživanja.
“Željeznice su zaštićene poslovnim modelom jer će transport naplaćivati avansno. Raniji uslovi prema Koksari su bili 30 do 60 dana odgode plaćanja, a sada su stroži uslovi za novog partnera – H&P”, dodaje.
Bajrić u Dnevniku RTV TK je poručio Željeznicama da ne mogu rastom cijena svojih usluga pokrivati svoje gubitke. Kako je kazao, vlast je davala podršku Koksari, ali smatra da će se dovesti u pitanje sve ono što je urađeno za njen opstanak ako se ne riješi pitanje transporta.
Reakcija iz Željeznica
S druge strane, iz ŽFBiH su saopćili da su izloženi, kako su naveli, iskrivljenoj medijskoj slici, objavljivanjem netačnih, tendencioznih, i štetnih neistina.
Uvjeravaju da se time šteti njihovom imidžu, odbacili su te navode i poručili da neće, kako su istakli, podleći agresivnim i neutemeljenim pritiscima. Kako su saopćili, to su pritisci Samostalnog sindikata radnika hemije i nemetala u FBiH, Sindikata metalaca FBiH i Sindikata Nove Željezare. Potom su se osvrnuli na uslove transporta sirovine.
“Kako smo i ranije saopćili, Željeznice su pod istim uslovima nastavile prevoziti ugalj iz Ploča za Koksaru u cilju izbjegavanja ekološke katastrofe koja bi se dogodila u slučaju nekontroliranog gašenja koksne baterije. Poremećaj u industrijskom sektoru je izazvala Uprava Koksare, i to pokretanjem stečaja, uz istovremeno obmanjivanje Željeznica i neizmireni dug od 8,5 miliona KM”, naglasili su.
Također tvrde da su bez obzira na višemilionska dugovanja spasili i obezbijedili opstanak koksne baterije i opstanak radnih mjesta, ali da se uprkos tome, kako su saopćili, neutemeljeno prozivaju i na njih se vrši pritisak. Optužili su sindikate da djeluju u službi nekih drugih pravnih lica.
Prema njihovim riječima, bili su primorani redefinirati uslove transporta da bi osigurali sigurnu naplatu tog transporta. Uvjeravaju u to da nema blokada u transportu, tj. da je sve u skladu sa zaključenim ugovorima i dogovorenom dinamikom.
“Nikad nismo bili sistem koji blokira bilo kojeg komitenta. Svi su imali i svi imaju obezbijeđen transport, tako da se u javnosti stvara iskrivljena slika”, dodaju.
Kako su saopćili iz ŽFBiH, uprkos svim problemima i evidentnom potrebom za reformama, imaju sve ljudske i materijalno-tehničke kapacitete da se potrebe snabdijevanja svih klijenata u potpunosti ispune. Spremni su biti, kako su zaključili, podrška svim novim klijentima i njihovim razvojnim projektima, piše Klix.ba.
(TIP/Foto: Klix.ba/A.K.)







Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.