De ba, pusti latinski. Ima se može se...ja I. Dok drugi nemaju za hljeba, mnogi se preseravaju. Neka bude ...
Cesta Tuzla – Sarajevo: Česti odroni i višemilionska rekonstrukcija bez rezultata

U toku je sanacija potpornog zida na području Karaule, koji se sinoć obrušio na cestu. Odroni i obustave saobraćaja na relaciji Tuzla-Sarajevo nisu rijetka pojava. Zastupnik Federalnog parlamenta podnio je i krivične prijave, a stručnjaci nastavljaju upozoravati na višedecenijski problem na ovoj cesti.
Betonski blokovi koji služe kao potporni zid na dionici Čevljanovići-Nišići postavljeni u sklopu ponovne rekonstrukcije. Riječ je o dionici koja je koštala šest i po miliona KM, a problemi su sve češći, od odrona zemlje na kolovoz do zatvaranja traka. Vozači navode da ne osjećaju sigurnost na cestama. Krivične prijave je podnio federalni zastupnik Admir Čavalić, podsjećajući na brojne inicijative, apele, zahtjeve zbog ove dionice puta posljednjih godina koji nisu urodili plodom. Traži istragu o tome da li je bilo nepropisnog izvođenja radova, nesavjesnog rada i slično.
“Prema NN licima nadležnom tužiteljstvu, neka se i Poskok uključi ako može i neka vide da li se može pokrenuti kakva istraga. Naravno, najveću odgovornost bi snosili oni koji su najodgovorniji u Cestama FBiH i niza nekih donosilaca odluka, Vlada FBiH, jer je ovo federalni magistralni put˝, izjavio je zastupnik u ZD PFBiH, Admir Čavalić.
Iz Cesta Federacije Bosne i Hercegovine za BHRT, između ostalog, ističu da je uzrok obrušavanja vezan za degradaciju stijenske mase usljed djelovanja atmosferskih utjecaja i promjena. Dodaju da je tokom posljednje dvije godine područje bilo pogođeno nadprosječnim količinama padavina, što je dovelo do dodatnog zasićenja, a time i povećanog broja odrona.
˝Cjelokupno analizirano područje nalazi se unutar izrazito tektonizirane zone, što rezultira povećanom raspucalošću stijenske mase. Incident koji se dogodio predstavlja posljedicu izuzetno složenih geoloških uslova, a ne nepropisne ili nekvalitetne izgradnje˝, naveli su iz Ceste FBiH.
O nemaru vlasti kada je riječ o povezivanju najmnogoljudnijeg Kantona sa glavnim gradom svakodnevno podsjećaju i iz akademskog kluba. Uputili su i zahtjeve na sve relevantne adrese u zemlji, s ciljem putne deblokade Tuzlanskog kantona.
„Ljudi putujući za Sarajevo, iz Sarajeva prema Tuzli, svajki dan nose život u torbi. Mislim da je to sramota za sve stranke, za sve političare, a bogami i za zastupnike u Federaciji koji nas predstavljaju ispred ovog Kantona˝, istakao je potpredsjednik Skupštine Tuzlanskog akademskog kluba, Safet Husanović.
„Moraju da imaju bolju saobraćajnicu kako bi bila povezana ta dva industrijski najpotentnija i najveća grada u BiH, pogotovo ako uzmemo u obzir broju motornih vozila. U Tuzlanskom kanotnu imamo oko 157.000 motornih vozila u 2024. godini, Sarajevski kanton mislim da ima 177.000, odnosno ta dva kantona preko 300.000 motornih vozila˝, izjavio je pomoćnik ministra za saobraćaj Tuzlanskog kantona, Nenad Lukanović.
Stoga, postojeća cesta Tuzla-Sarajevo ne može zadovoljiti nivo saobraćajne usluge potreban za ovaj broj vozila, dodaje Lukanović. Sve to ima uticaja i na privredu i ekonomiju, a naročito na sigurnost vozača, što je dokazao još jedan slučaj odrona. Poražavajuća je činjenica da proteklih 30 godina političarima nije bilo dovoljno za rješavanje problema.
(TIP/Izvor: bhrt.ba/Autorica; Mirela Zonić/Foto: CH)







Ostavite komentar
Vaša email adresa neće biti objavljena
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne stavove Tip.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Zadržavamo pravo na provedbu cenzure ili potpuno brisanje komentara bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara, naš portal nije dužan pravovremeno obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima. Čitatelji registrovani u sistemu za komentare prethodne platforme mogu se registrovati ili prijaviti putem DISQUS, Facebook, Twitter ili Google+ korisničkih računa, koristeći novi, gore predstavljeni obrazac.